home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Prema odredbama važećeg Prelaznog sporazuma o trgovini i između EU i Srbije od 1. januara 2012. godine biće snižene carine za uvoz automobila.

Carina za vozila koja silaze sa traka fabrika u EU iznosiće samo 2,5 odsto. Za vozila koja su proizvedena van zajednice evropskih država, carina ostaje 12,5 odsto.

- To praktično znači da će najprodavanija vozila pojeftiniti za stotinak evra. S obzirom na to da već svi uvoznici nude raznorazne popuste i poklone, ne verujem da će to nešto mnogo uticati na povećanje prodaje - kaže Miloš Petrović, predsednik Asocijacije uvoznika automobila Srbije.

Da podsetimo, prvo značajnije smanjenje carina po osnovu Prelaznog sporazuma, bilo je 2009. godine kada su carine (za vozila iz EU) sa 20 smanjene na 10 odsto. Godinu dana kasnije, carinska stopa za nove automobile, u zavisnosti od kategorije iznosila je 7,5 odnosno 8,8 odsto.

Od prvog dana ove godine, u zavisnosti od vrste i zapremine motora, carinska stopa je smanjena na 6,9 odnosno pet odsto.

Opšta stopa za uvoz putničkih vozila i dalje je 12,5 odsto. Za vozila do 1.000 kubika, koja za pogon koriste benzin carina je 6,9 odsto, kao i za dizelaše zapremine do 1.500 kubika. Za benzince, radne zapremine od 1.000 do 3.000 kubika carinska stopa je pet odsto baš kao i za dizelaše od 1.500 do kategorije vozila „preko 2.500 kubika“.

POLOVNI AUTOMOBILI

Carina na uvoz polovnih vozila, trebalo bi shodno dosadašnjoj praksi da prati visinu carine za uvoz novih automobila.

Naravno, moguće je uvesti samo vozila sa „evro 3“ motorom, ili takozvane „oldtajmere“ proizvedene pre 31. decembra 1970, uz potvrdu Muzeja automobila iz Beograda.

Foto: arhiva Autoblog.rs


čitanja : 16127



Komentari

Koliko sam ja shvatio carina za polovna kola bi trebalo u 2012-oj da bude 2,5 odsto ... To bi bilo odlicno :)

Autor djene 18 Nov 2011, 11:30

Carinu za polovnjake treba drastično povećati, jer ljudi uvoze lamparije koje zagađuju čovekovu okolinu. Tipičan primer su velike izakane Mercedeščine, za koje pare se može kupiti i neki nov mali autić, ali ne ljudi oće izraubovanu Mercedeščinu, računajući da će postati popularni piljari i nakupci u kraju. Uz to ga čipuju, pa dimi i ugrožava zdravlje naroda.
Znači, carine dići u nebesa za polovnjake, a posebno za velike krševe preko 2000cm3

Autor Energy saver 18 Nov 2011, 12:00

@Enwrgy saver Nemoj se zaludjivati zastitom okoline, to je samo nacin da zaplase polulaciju i da ti nekim dodatnim nacinom uzmu pare. Klima se menja uvek i uvek ce se menjati, mali je uticaj coveka tu. Da mogu vozio bi najmanje 4.2 benzin :D

Autor Milosva 18 Nov 2011, 12:46

@Energy saver, ucesce zagadjenja iz auspuha automobila je zanemarljivo u odnosu na toplotni kapacitet atmosfere, tako da nemoj se mnogo zamlacivati time jer sluzi da zaplasi narod i da ti uzmu pare. Promena klime je nesto sto se stalno desava sa ili bez ljudske populacije.

Samo su problem rezerve nafte kojih ponestaje.

Autor Milosva 18 Nov 2011, 12:58

@MilosVA 12:46
Pa zbog takvih im i prolazi ta smešna priča o globalnom zagrevanju...

Autor PITBULL™ 18 Nov 2011, 13:00

Slažem se da carina za velike kubikaže treba da bude dosta veća ali za ispod 2000cm3 treba da bude nula posto jer mi nemamo standard za nova auta (bar mi na jugu Srbije). Doduše i to se može ograničiti recimo sa brojem pređenih kilometara pa ako auto ima 150 000 km carina da bude 5% a ako je preko 200 000 0nda 8% i tako dalje a da se za kilometražu traže potvrde u pisanoj formi od ovlašćenih zastupnika te da tako i kad kupujemo imamo neku sigurnost.

Autor Vladan 18 Nov 2011, 13:03

Ovo je odlicno , znaci pasce cena polovnjaka ... Tako i treba jer narod nema para ...

Autor djene 18 Nov 2011, 13:21

@Energy saver
Alo brate nemoj da mrznja prema MB utice negativno na tebe i onda iz te frustracije pises gluposti. Kao prvo nije pravio samo MB velike motore koji zagadjuju, a kao drugo mogo si ovde procitati ako vec od prije nisi znao da sva uvezena vozila moraju da zadovoljavaju EURO3 normu, predpostavljam da znas sta znaci EURO3 da ti ne objasnjavam sad tako da velicina carine nema bas nikavih veza sa ekologijom.

Autor Dakara 18 Nov 2011, 13:53

@ svi osim energy savera

eee akademici moji cemu se vi radujete...uvozu polupanih, izraubovanih, sumnjivih krseva iz EU, a svi su imali BABA VOZILA DO CRKVE I NAZAD 75.000 km kilometrazu, nikad udarani, garazirani, prvi vlasnici i sl...pa ovde se pravi groblje isluzenih automobila koja nigde drugde i ne mogu da prodaju...osim nama...indirektno sam se bavio polovnjacima iz uvoza, znam kako se kupuju, znam kakvi dolaze, s kojim kilometrazama i sl. rekao sam tada POLOVNO VOZILO IZ UVOZA NIKADA NE KUPUJEM !
postajemo auto-otpad zapadne evrope

Autor Jovanovic 18 Nov 2011, 14:32

@djene 13:21
Potpisujem.
Ali vidiš da ovde sve voze nova kola ovi blogeri (pojedini).
Barem da imaju ličnu kartu u stvarnosti...

Autor PITBULL™ 18 Nov 2011, 14:50

Kako nema veze carina sa ekologijom? Pa kad se uvede carina na vozila preko 2000cm3, posebnoo dizele, tako da bude veća vrednost carine, nego vrednost krša po Italijanskim otpadim, odoše oni da truju Bugarsku, Albaniju...
Evo malopre, pokušava čova da pali Merc. I vergla i vergla, i baš ja kad naiđoh baci crn dim, da se ne vidi cela zgrada. A čova vlasnik piljare na ćošku, vire mu kutije pomorandži sa sedišta. Kaže čipovo ga da ide brže (valljda misli do kvantaša). Ma primitivci, nemaju svest za ljude oko njih, a misle da im svi zavide na krš Mercedesu.

Autor Energy saver 18 Nov 2011, 15:14

Sto pre uvesti euro4 normu za polovnjake!!! I zabraniti D2!!!

Autor rasa 18 Nov 2011, 15:55

Ma, samo kada bi se „tehnički“ radio „po zakonu“, niko ne bi držao stara, a „besna“ kola, za koja nema ( ili nije spreman da ispolji ) ekonomsku moć da ih „ekološki“ dovede u red

Autor Moron 18 Nov 2011, 15:56

@PITBULL

Bas to :) Takva je situacija u zemlji , naravno da bi i ti i ja voleli da bude drugacije ali ovi pametnjakovici to ne kontaju ... Iskreno mene je ova vest bas obradovala jer bolje i da vozimo kako neki kazu krseve iz EU nego da nemamo nista da vozimo ..

@rasa

Da li ti znas sta bi to znacilo ? pa 90 % ljudi nemaju para za automobile sa evro 4 motorom ! Gde vi to ljudi zivite ?! Ova vest treba da obraduje sve one koji su planirali da od svoje crkavice kupe neki auto koji nije zastava , veruj mi da nekima znaci i da 200 prodju jeftinije !

Autor djene 18 Nov 2011, 17:01

Ne zalim sto sam pre neki dan kupio Fabiju, tih par procenata ne znace mi nista

Autor Viktor 18 Nov 2011, 17:10

@svi
To je ona stara "da komsiji crkne krava". Bolje dozvoliti uvoz svih kola, logicno je da ce svako uvesti bolji auto od onog sto ima. Mozda bi se tako otarasili mnogo vecih krseva nego sto su E36 i slicna kompanija koja bar imaju Euro 2 u odnosu na nase Jugice, Lade i Golfice...

Autor loshmi 18 Nov 2011, 17:11

@ Viktor
Welcome, koju opremu, motor , cenu? Nisi pogrešio koju god da si uzeo

Autor Dejan L 18 Nov 2011, 18:14

@Energy saver
Ti automobili prezezno ne ispunjavaju EURO3 normu tako da ti ako hoces da pltis i 100% carinu nemas pravo registrovati takvo vozilo. A imas ove nove MB sa 3000cm3 koji ce isopunjavati EURO6 normu kad stupi na snagu. Znam Ja sta ti hoces da kazes tako su bar prije regulisali ali ovo sad sa uvodjenjem EURO normi mi je bolje. Kod nas u BIH je bilo najstarije si mogao uvesti 7 godina starosti, ali sad je i ovde EURO3 i cini mi se 12 godina starosti.

Autor Dakara 18 Nov 2011, 23:11

za nova vozila ce od aprila 2012 da bude uslov EURO 5 standard a za polovnjake ostaje EURO 3...
e sad ce tek sa EURO 5 motorima da nastane spektakl sa nasim gorivom. benzini su nam na na nivou EURO 2 a dizel gorivo je kako gde EURO 3 a negde i EURO 4. Pa kad krenu da crkavaju motori u garanciji..pa to ce da bude show u najavi.

Autor Jovanovic 19 Nov 2011, 15:04

@Jovanovic
A cena je kao da je gorivo EURO 7 kvaliteta.

Autor ... 19 Nov 2011, 15:55

Tako mnogo buke zantako malo razlike..

Autor Panchev9 19 Nov 2011, 17:59

e moj Jovanovicu.....heheh

Autor beopozit 20 Nov 2011, 13:04

zelim ti u novoj godini istu finansijsku situaciju kao sto ima moja porodica i mnogo porodica u srbiji, pa da ides peske, mastas o golf 2, a kad neko hoce da ti uvede euro 4, i da te time onemoguce da jos narednih 10 godina dodjes do normalnog auta da se osecas isto kao ja sada!!

Autor Aca 14 Jan 2012, 21:23

Svaka cast ACO majstore,
Takav poklon bi trebalo da dobiju svi ovi koji hoce najnovije. covek treba da bude zadovoljan sa onim sto moze sebi da priusti.
ida nebude ljubomoran na drugoga, svako treba dase opruzi onoliko kolikimuje krevet u protivnom bicemu noge nepokrivene pace da ozebe

Autor blaznavac 02 Jan 2013, 09:04