Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova predlaže da se uvoz polovnih automobila ograniči na "evro 4" standard

Preuzeto sa: Rts.rs
Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova predlaže da se uvoz polovnih automobila ograniči na ekološki standard "evro 4", odnosno vozila starosti od tri do pet godina. Građani smatraju da su jedino stariji automobili dostupni našem džepu.
Svake godine na naše tržište sa zapada se uveze i proda oko 50.000 polovnih vozila. Trenutni standard "evro 3" propisan je početkom ove decenije i još je na snazi.
Automobili koji zadovoljavaju ove propise prvi put su proizvedeni 2000. godine, tako da je sada faktički moguće da se uveze vozilo staro 12 godina.
Ovakvi automobili u Srbiji koštaju u proseku od 2.500 do 3.500 evra i, kako kažu građani, jedini su mogući izbor u ovom ekonomskom trenutku.
Uvoznici novih vozila, kojima baš ne cvetaju ruže, morali su pre dve godine da prihvate da uvoze automobile sa motorima "evro 4". U međuvremenu, lestvica za njih je podignuta, pa traže da to važi i za uvoznike polovnih vozila.
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović kaže da će od 30. marta za uvoz novih vozila biti uveden "evro 5" standard.
"Samim tim, mi se zalažemo da se skala pomeri i za polovna vozila i smatramo da su 11 godina stari automobili, koji potpadaju pod 'evro 3' standard, prilično nebezbedni za naše tržište", ističe Petrović.
Oni koji prodaju polovnjake smatraju da ekonomski standard u Srbiji trenutno ne može da prati evropske ekološke standarde.
Predrag Vukadinović iz "Integra motors polovna vozila" kaže da kada bi država uvela standard "evro 4" tržiše polovnih vozila bi se po ceni približilo ceni novih, jer bi svi polovni automobili bili stari po tri do četiri godine.
"Samim tim, trenutna ponuda bila bi duplo skuplja", kaže Vukadinović.
Ipak, teško je verovati, kažu stručnjaci, da će baš u izbornoj godini država propisati viši standard za motore.
Tim pre, što naši susedi - Bugari, Rumuni, Makedonci, Hrvati i Slovenci - još mogu da uvoze i voze automobile u skladu sa "evro 3" standardom.
Foto: arhiva Autoblog.rs
Od 3 do 5 godina je previše skupo za SRPSKI džep.
11 god stari euro 3 automobili su preplavili placeve, koštaju od 2.500 do 5.000€, ali su 2001.god , znači punih 11 god.
Možda je najbolji predlog ograničiti starost, a ne kao kriterijum uzimati eko norme.
NPR Euro 3 ali do 7 god starosti najviše!
pozdravljam inicijativu! sve ostale ekoloske "inicijative" zvuce licemerno, ako se ne pridrzavamo nekih najosnovnijih pravila kao sto je emisija stetnih gasova potvrdjena kroz E4/E5 standarde!
A sto se tice priblizavanja cena, to bas i nece da bidne, ali bi nateralo preprodavce polovnjaka da se malo manje ugradjuju!
Nema više Zastave pa su Euro 3 polovnjaci za neke jedini izbor. Međutim, ako žele da budu dosledni, neka zabrane uvoz automobila koji min. ne zadovoljavaju Euro 4 norme. Na taj način će se smanjiti starost voznog parka, a cene vozila će ubrzo doći na svoje mesto.
Za mene su ovo gluposti! NE mogu da verujem da ogranicavaju to! Cuo sam to na vestima i taman kad sam se ponadao da ce ukinuti skroz euro3,na slobodan uvoz,oni jos pogorsavaju stvari! Pa zar je bitno sta cu da uvezem? Ako taj auto zagadjuje ovde u srbiji,on isto tako zagadjuje i u npr,nemackoj! na istoj planeti zivimo! Ja recimo zelim da kupim i uvezem VW T3 MultiVan iz nemacke,i spreman sam da dam za njega i 10-12 hiljada evra,jer sam svestan da ti auti toliko i vredi,ali ne mogu jer nije euro3-4! gluposti! Mogu da pricaju sta hoce i za bezbednost i za emisiju stetnih gasova! Ja zelim da vozim ono sto volim,a ne ono cime sam ogranicen od strane foteljasa! Nezadovoljan sam skroz! Hocu da kazem,da treba ljudima dozvoliti slobodan uvoz.
"Samim tim, mi se zalažemo da se skala pomeri i za polovna vozila i smatramo da su 11 godina stari automobili, koji potpadaju pod 'evro 3' standard, prilično nebezbedni za naše tržište", ističe Petrović.
Petrovicu,da li su nebezbedni za trziste ili za puteve? Da li ljudi koji nas ogranicavaju uopste i znaju sta rade? Ogorcen sam!
Ako dobijemo status kandidata za EU vozila iz EU ce morati da se uvoze bez ogranicenja, to je obaveza iz statusa kandidata!
@ Dejan, Predrag. Jeste li vas dvojica uvoznici auta??? Ljudi, kao najvaznije, nemamo mi gorivo za E4. E3 jos nekako i trpi ovo nase gorivo. Vozim BMW 330d Euro 4, i mogu vam reci da mi auto radi regeneraciju partikular filtera na svakih 20.000 Km. A normalno bi trebalo na 50-tak hiljada Km. A sipam samo "EURO dizel E5". E5 eurodizel koji se kod nas toci, ne bi prosao test u nekoj nezavisnoj laboratoriji. Mozda bi zadovoljio E3 norme. Pa sta ako je auto star 11 godina? Daj Boze da nasi ljudi zamene one pokretne mrtvacke sanduke marke Z 101, 128, Yugo 45, Lada, i sl. dobro odrzavanim autima euro 3 starim 11 godina.
Ma ovi nasi sinovci izgleda predvode u Evropi pokret "novih" Euro normi..
Milion nezaposlenih, prosecna plata 300 evra, nemanje svega ali zato treba euro 4 norma..
Zemlja odavno otisla u krasni, kada ovakve vesti uopste mogu u etar..
Ma Euro 5 najbolje za polovnjake. :)))
Ili nek ukinu uopšte mogućnost kupovine polovnjaka,samo nova vozila.
Siguran sam da ovde u Srbiji svi imaju uslova da kupuju nova vozila. :)))
@Sinbad
Izvadi DPF,imaš stručne ljude koji se time bave.
@Bojan
Baš to sam hteo da kažem,kako neko da kupi oldtajmera npr?
Oni to regulišu na drugi način,za starija vozila koja više "zagadjuju" skuplji je porez. Tako te stimulišu da kupuješ mladja. Ali ako ti hoćeš odredjeni model,možeš, da kupiš nije zabranjeno.
Bolje da ne voze, neogo da nas truju.
Ja bi pustio uvoz, čega ko hoće ali bi mi zato godišnja taksa pri registraciji za vozila bila:
Euro 1 1000 €
Euro 2 750 €
Euro 3 250 €
ostali bez takse............
Pa neka onda ide sa dizelčinom ispred mene i truje me.
Ma samo po džepu.
Ko ne može ima autobus, voz, a ne po Beogradu 500 000 vozila se voza i pravi nered.
LJudi ja živim na jugu Srbije u Svrljigu gde je prosečna plata 150 eura a dosta često idem i do Kuršumlije, Pirota, Knjaževca,Bora i td. E pa neka dodju gospoda ministri ovamo kod nas pa neka vide šta se bre ovde vozi, sve sami jugići, golfovi 2, suze i td.Mi nemamo para da kupimo i ovo što je 10 god. staro a kamoli nešto mlađe. Jedino da damo dušu bankama i za auto radimo doživotno. Umesto ovog s.... a ako hoće da smanje krševe na ulicama neka zabrane uvoz auta koji imaju preko 200 000 km , neka na carini proveravaju u servisnoj knjižici i direktno u servisu u inostranstvu kolika je prava kilometraža i neka svi koji menjaju kilometražu idu jedno 6 meseci u bajbok, pa da vidite kako će bolja auta da se uvoze a ne ovi našminkani leševi po auto placevima sa po 300 ili 400 000 km.
Iskreno je nevidjena glupost, uvoznici gledaju samo svoju korist i ako imaju nekog jakog lobistu u Vladi proci ce ovo, mada sa druge strane tu su i izbori tako da bi sacekao konacnu odluku. Ipak se sada donese dobre odluke koje do sada nisu znali da donesu...samo zbog izbornih poena. G-din Petrovic mozda vozi novi auto pa su mu oni iz inostranstva gde su dobri putevi, auti odrzavani redovno i sa originalnim delovima verovatno losiji od njegovog iz 2011. godine. ;)
Ne znam cemu sluzi ova izjava da su uvoznici morali(!)da se prilagode standardu Euro4...pa naravno da su morali kada su svi ozbiljni proizvodjaci presli na ovaj standard osim mozda Lade i Cheryija.
Ja predlazem da se potpuno zabrani uvoz polovnih automobila a da se dozvoli samo uvoz kvalitetnih modela kakve su recimo Skode, posebno one iz sedamdesetih i osamdesetih...
@ Simbad
Nov auto je oko 6.000€
Polovan auto Euro 3 star 12 godina 3.500€ i to sa samo 200.000km u koga treba uložiti još 500€ i plus registracija...
Ako je to računica, onda smo mi zemlja dembelija^2 definitivno, a i jesmo očigledno!
Energy saver
I mi zagusivaci placamo gorivo, a to sve ide u budzet..
Kada biste trosili 5 puta vise, mozda biste nas i ugasili..
Ovaka drzava nema racunicu..
Primento je čistiji vazduh, posle nekoliko godina života uredbe o zabrani uvoza ispod Euro 3.
Još bolje je uvesti takse pri registraciji, jer ima još "otpada" koji se kotrlja, a u prvom redu starih Mercova, Gofova, Lada, Zastava, i sl. otpada.
Takse su rešenje. Ljudi, nismo mi Nemci pa da jedna kuća ima 2-3 auta. Gradski prevoz, voz...... Ne kolima na posao u velikim gradovima.
Drugo, uvesti proveruizdivnih gasova a ne neki pametni skidaju katalizatore, DPF filtere, čipuju dizel krševe.
Najgori "jakodimi" ili "mnogopuši" na putevima su čipovani Mercovi. Kupe krševe po EU i ovde truju narod da bi im krš išao bolje. Kazne, samo po džepu. Srbija je to, bez teške ruke nema nauke.......................
@Energy saver
care, imas veliki pozdrav od mene, i hvala ti za ogroman doprinos Srbiji i ekologiji! :)
I da dodam. Ljudi ulažu velike pare u polovne velike autine, tipa Mercedesa. Daju i po 7-8 hiljadarki a za to se može kupiti nov veći auto, kao Dačija.
To nije normalno dozvoliti, a posebno što ti krševi ne zadovoljavaju Euro standarde veće od 3.
I jedni i drugi su u pravu, ali ovaj put prilično izvesno presudiće pretanak džep velike većine građana i izborna godina. Možda iduće godine uvedemo evro4 kao minimalni standard. Ja lično jesam za to. Mora se ići unapred i ukorak sa svetom...
Nego šta ćemo sa krševima koji toliko dime da kad vozim za njima psujem ko kočijaš i oću da umrem pa ako moram pretičem i preko pune linije i sebi i druge dovodim u opasnost? Zašto prvo njih ne skloniti sa ulica? Kako im se dozvoljava da prođu tehnički? Šta ćemo s tim ako smo već za ekologiju?
Kao da je sad bitno koja je norma za polovnjake, koliko deru i koliko ce drati za gorivo i registraciju i ostale dazbine, jedino ce oni koji su puni kao brodovi imati pare da voze, a takvi sigurno nece kupovati polovnjake.
Teško je tu pametan biti. U pravi su i Vladan, ali i Energy. I još neki. Ali, ideja carobnjaka je najbolja
PITBULL™ 15 Jan 2012, 16:20
Oldtajmeri se uvijek mogu uvesti, bez obzira na euro standard ;)
Treba uvesti taksu na osnovu ekoloskog standarda koji vozilo zadovoljava, dozvoliti uvoz bez ogranicenja pa ko misli da mu se isplati da svake godine placa vecu ekolosku taksu - neka kupuje i 20 godina staro auto. Ali ne treba ni preterati sa iznosom ekoloske takse, ipak je prosecna plata 200-300 evra, a koliko je tek onih bez posla...
Uvoznici novih vozila bi ponovo da podignu marze, ali povoljna cena 5-6 godina starih polovnjaka ne dozvoljava da podignu cene.
Kad bi se uvoz polovnih ogranicio na euro 4 smanjila bi se ukupna prodaja vozila, a prodaja novih bi se povecala za 10-20 %, cena polovnjaka bi porasla, sve u svemu nista nece postici ako ogranice uvoz polovnih na E4.
Ma svi ovi potezi su vise nego logicni. Drzava propisuje da se od 01.01.2012 mogu uvoziti nova vozila sa euro 5 standardom a granica za polovna vozila ostaje na euro 3 pa samim tim se asocijacija javlja i zbog zastite svog biznisa trazi da se za polovnjake podigne mogucnost uvoza na euro 4 standard. Ono u cemu se gresi, a drzava je krivac tome, je da brine o uvozu novih vozila a ne brine u kvalitetu goriva. Vise puta sam napominjao da je kvalitet nasih benzina na jako los i na nivou euro 2 a dizel gorivo euro 3, negde 4 a euro 5 samo na par pumpi. Dok se uvoz i kontrola goriva ne resi dzaba sve. Imaćemo euro 5 vozila u koje sipamo lose gorivo pa ce i kupci i prodavci imati velike probleme sa vozilima a u 99% slucajeva neće priznati fabričku garanciju na DPF filtere. I to nije njihova samovolja već te fabrike neće priznavati takve garantne popravke jer podrazumevaju da ako na trzistu nekom prodaju euro 5 vozila, da na tom trzisu se i sipa euro 5 kvalitet goriva. Tek ce da bude frke sa tim.
@hh
Kako?
Onda se vrši diskriminacija ili dvostruki aršini.
Zašto onda ne sme da se uveze auto kome fali npr god-dve da stekne uslov za oldtajmera.
Besmisleno.
Trebalo bi stimulisati kupovinu novih automobila,a ne zabranjivati kupovinu starijih.
Ljudi, to su gluposti. Zna se kakav je standard na Balkanu, a ovi naši (vidio sam to u jednom komentaru) "foteljaši" pametuju pod pritiskom uvoznog lobija. Šta se desilo u BiH 2000. godine kad su uveli zabranu od 7 godina starosti (a to se baš nekako poklopilo sa početkom montaže škode u bivšem TAS-u)? Cijene krševa su pošle u nebo, Golf 2 diesel je vredio 8000 maraka, javile su se mahinacije za uvoz vozila starijih od 7 godina (nekako, a u to je bila upetljana i policija). Zatim su krenule racije i samo na području Banja Luke tokom 2004. godine je oduzeto preko 2000 vozila, koja i dan danas stoje na nekim carinskim parkinzima... Kad je početkom 2010. uvedena norma Euro3, počinju polako nestajati krševi bez kočnica sa ceste, mada odgovorno tvrdim da npr. euro5 dizel ne zadovoljava ni EU3 standard (imam po jednog EU3 i EU4 dizela i dime kao parnjače kad im se doda gas). Svi mi jako dobro znamo šta valja, ali većina ljudi nema novaca za to. Isto tako, naši uvoznici prizivaju neke EU standarde, a prodaju vozila najniže kvalitete, bez sigurnosnih elemenata (nema ESP, evenualno dva airbag-a). Ovi svi što se zdužno zalažu za nestanak nekih "što im dime ispred nosa", neka upute sličnu poruku uvoznicima: ako nisu u stanju prodavati vozila, neka prodaju paprike ili neka se vrate automehanici, što su svi manje više i radili za vrijeme bivše države!
@Milan
Ja ne želim da u mom gradu udišem izduvne gasove nesagorelog lož ulja.
Nigde ne piše da svi treba da imaju kola.
Treba i pri prvoj registraciji uvesti dažbinu od nekih recimo 500€ koja će se vraćati iz budžeta po predaju auta na otpad.
Ne može samo "da se točak kotrlja a nemaju ni hleba da kupe". I plicija treba d apočne da kažnjava za ove raspade po ulicama.
Neka idu malo i autobusom.
@Milan
pozdrav! Sta se sada nalazi na mestu tvornice TAS u Vogosci, tj. sta se proizvodi posto sam cuo da je Skoda prestala sa montazom?
Pa ako Slovenci i Hrvati sa mnogo boljim standardom zadrzavaju E3 standard na uvoz polovnjaka, zasto mi da uvodimo E4???
Ja sam za da se ovo (i mnoga druga pitanja) stave na referendum, pa kako narod odluci... Ipak bi trebalo da zivimo u demokratskom drustvu. :)
@PITBULL™ 15 Jan 2012, 21:26
Jbg. tako ti je to, ovi se vode kao oldtimeri i mogu se uvoziti. Cini mi se da postaje oldtimer sa 30 godina...
@Energy saver
Argument o prljavim ispušnim gasovima ti nije na mjestu, lož ulje koje se prodaje kod vas (i nas) je "eurodiesel" da dodatnim crvenim reagensom, apsolutno nema razlike. To što auto eventualno dimi i smrdi je posljedica neispravnosti motora (dizni, karika i dosjeda ventila) U Njemačkoj ima još uvijek jako puno EUR2 vozila npr., pa još uvijek voze, a oni puno više paze na ekologiju nego mi. Po čemu ti (smatram da si bolje stojeći po tvojim komentarima i to svima daješ do znanja) imaš pravo da voziš auto, a drugi nemaju? Kolo sreće se okreće, šta da ti se desi da odjednom postaneš sirotinja, a da ti taj stari(ji) auto predstavlja sredstvo kojim putuješ 30-40 kilometara da zaradiš za crkavicu da možeš prehraniti familiju ( a da ne provodeš pola dana po autobusnim stanicama čekajući autobuse). Krševi neće nestati glupim administrativnim mjerama; bolji su i EUR3 nego automobili koji ne ispunjavaju niti jednu eko normu. Administrativnim zabranama se samo pogoršava stanje voznog parka, to sam jednom već vidio. Ako se to uvede u Srbiji, stari stojadini i jugići će se krpati, a neće završiti u smeću kao što bi trebalo. Da li u Srbiji postoji kvalitetno EUR4 (eventualno EUR5) gorivo; ja ga u BiH još nisam vidio, mada se deklarira kao takvo. U krajnjoj liniji, sve su to ideje uvoznih lobija, koga ovdje briga za neku ekologiju.
@ Loshmi
Slovenci nemaju ama baš nikavih "uvoznih" barijera na vozila, oni su članica EU i tu se sve svodi na prepis vlasništva: kupiš golfa trojku u Austriji i samo ga prevedeš na svoje ime. To čak napraviš odmah u Austriji (cijeli sistem registracija u EU je centraliziran i povezan), u svom mjestu kasnije samo uzmeš SLO tablice!!! Nevjerovatno
@Čarobnjak
Nakon ukidanja carina na aute iz EU na tržištu BiH, prestao je i razlog da ta fabrika postoji (u kojoj su se samo ugrađivali točkovi i brisači). Po nekim informacijama koje sam pronašao, tamo se prave neki dijelovi za VW koncern. Nisam uspio pronaći nigdje šta se sada tamo stvarno radi.
@Milan 02:34
Ma kakav dobrostojeći druže,dobro-lagajući pre.
Jednom kaže vozi Passata i Golfa a sutra kaže vozi A4 3.0tdi i A6 3.0tdi. :)))
Pretpostavljam da danas "vozi" A8 i Q7. :)))
@hh
Čini mi se da po definiciji auto postaje oldtajmer sa 25 god.
@ PITBULL™
Oldtajmerima se smatraju vozila koja su proizvedena ili im je počela proizvodnja pre 1970. godine. Osim njih moguće je izvršiti uvoz i novijih automobila, koji ne zadovoljavaju EURO3 norme, uz potvrdu Muzeja Automobilizma da se radi o retkom i istorijski značajnom modelu automaobila.
@Ex
To kod nas?
Negde sam pročitao da se oldtajmerom smatra auto koji napuni 25 godina (definicija oldtajmera).
@ PITBULL™
Mislim da je 30 godina. Tako je bar bilo u prošlom veku, kada sam malo više pratio.
@Ex
Negde kažu 30,negde 25.
Evo nek nam @auto da tačnu informaciju. :)
Pozz
http://www.carina.rs/cyr/Zakoni/Uredba%20o%20uvozu%20motornih%20vozila-cyr.pdf
"Trenutni standard "evro 3" propisan je početkom ove decenije i još je na snazi."
Hmmm, pocetak ove decenije je bio pre godinu dana.
Nazad u skolu... FAIL! :D
Hahaha, da crknes od smeha... :D a koji li su nam standard putevi, ako ih uopste imamo? Koji nam je zivotni standard? Pa biciklom ne mozes da obidjes kratere i dzombe, a kamoli autom... I euro 1 ne mozemo da odrzavamo jer crkavaju delovi od "bezbednih puteva" i "kvalitetnih goriva", a kamoli euro 3 ili nesto novije... Ne, treba svi da sednemo na kanticu benzina sa tockicima, pa pravac EU... Umesto da dozvole ljudima da uvoze i starija vozila, koja su, za sada, primerena nasim novcanicima, oni divljaju sa ekoloskim normama, kao da zive u Diznilendu, a narod nema da se prehrani! Bruka i sramota!
Ono sto znam iz prve ruke, jeste da u Bugarskoj zapravo i ne postoji ogranicenje za uvoz automobila, tj. u praksi znaci uvezi slobodno i golfa 3 iz 1992, ali ako ne prodje proveru izduvnih gasova na samom tehnickom pregledu, nece moci ni da se registruje. Vozio sam takav auto i znam da kad ga vozim na tehnicki, sve vreme nas snima kamera, koju ne kontrolisu ovi sa tehnickog, vec neko tamo nadlezan, ne postoji mogucnost za mahinacije, cak i ako im ponudite 10leva (500din), samo zato sto ste usli preko reda, oni nece izricito da prime pare, jer ih nadgledaju. Tako da prica oko evro 3 i evro 4 je DEBILNA. Inace bugari nemaju cak ni registraciju svake godine, vec samo prvu i jedinu, asto se tice plina, vrsi se tehnicki samog uredjaja jednom godisnje za smesne pare.