home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Pressonline.rs

Sad je prava prilika: Ko god je rešio da se ponovi treba to da uradi što pre jer svi poznavaoci tržišta automobila kažu da su cene dostigle najniži mogući nivo. I novi i polovni automobili jeftiniji su nego ikada. Za manje od 10.000 evra mogu se kupiti nova kola, čija je cena ne tako davno bila i 12.000, dok se odlični polovnjaci srednje klase mogu kupiti i za 2.500-3.000 evra.

Poznavaoci prilika na tržištu kažu da je kriza desetkovala prodaju i da se koliko-toliko drže samo najmanji automobili koji malo troše i oni najluksuzniji za čiju prodaju nikad nema zime. Za sve između ove dve krajnosti ne pomažu ni niske cene, jer kupaca nema.

Ostale samo akcije

Ovo potvrđuje i Dejana Komadina, PR predstavništva „Reno-Nisana" za Srbiju, koja ističe da su svi proizvođači spustili cene automobila, ne samo na našem tržištu već u celom svetu. Razlog tome je, kaže, prevashodno ekonomska kriza.

- Nemamo više prostora da spuštamo cene, ovo je minimum. Jedino što možemo je da uvodimo određene komercijalne akcije, kao što su popusti do 1.000 evra, zimske gume koje trenutno idu uz „dačiju" ili povoljniji uslovi kod određenih banaka. Loša je situacija na tržištu automobila, a kada se uporedi januar ove godine sa januarom 1999, vidi se da je tada u Srbiji prodato 300 automobila više - navodi Komadina.

Naša sagovornica objašnjava da je pad cena počeo još u septembru 2010, situacija se pogoršala u januaru 2011, a posle zemljotresa u Japanu počeo je sunovrat automobilske industrije.

I u „Hondi" kažu da su situacija na tržištu, potrebe i mogućnosti kupaca uticale na to da cene većine modela budu najpovoljnije do sad.

- Pored popusta, prateći očekivanja kupaca, nudimo i mnogobrojne druge pogodnosti koje imaju značajnu dodatnu vrednost. Najbolji primer je aktuelna ponuda za model „CR-V spešel edišen 4x4", koja je ujedno i najpovoljnija ponuda do sad za ovaj model - navode u PR sektoru „Honde".

PR „Mercedes-Benca" Mirela Mićić slaže se da su novi automobili znatno jeftiniji nego ranije.

- Osnovni razlog je što su smanjene carine na uvoz vozila iz zemalja EU u poslednje tri godine, a drugi je naravno kriza koja je pogodila i automobilsku industriju - navodi ona i dodaje kao primer da je akcijska cena „smarta" od 8.990 evra najniža ikada.

U „Verano motorsu", koji je zastupnik „Pežoa" u Srbiji, napominju da situacija na tržištu automobila prati onu u evropskim okvirima, uz dodatne ekonomske poteškoće i nizak standard.


- U dogovoru sa francuskim proizvođačem odlučili smo da znatno snizimo trgovačke marže, tako da trenutno važe izuzetni uslovi za kupovinu automobila svih segmenata. Za nas je ohrabrujuće što su izuzetno traženi mali automobili, u čemu „Pežo" godinama ostvaruje dobre rezultate sa modelima 206+ i 207, čije su cene oko 10.000 evra u zavisnosti od opreme - navodi Jelena Misojčić, PR „Verano motorsa".

Ona objašnjava da je na odluku da smanje cene automobila osim krize uticalo i smanjenje carina na uvoz novih automobila iz EU sa pet na 2,5 odsto i odlaganje uvođenja ekološke takse.

Isto je i sa polovnim automobilima, ocenjuje Petar Stakić, PR najpoznatijeg sajta za njihovu kupoprodaju Polovniautomobili.com. On dodaje da su nova vozila ipak procentualno više pojeftinila nego polovna:

- Moguće je kupiti sasvim pristojne modele polovnih automobila po ceni od 3.000 do 4.000 evra, pa i niže. Na tom spisku su „opel astra", „reno laguna" ili „megan", „fijat stilo", „ford fokus"... Raspon njihovog godišta je od 2001. do 2004.

Stakić objašnjava da ima nekoliko razloga koji su doveli do snižavanja cena:

- Ekonomska kriza je znatno oslabila kupovnu moć, pa se ljudi danas trude da za onoliko para koliko uspeju da skupe, odbijajući ostale troškove, dođu do pristojnog prevoznog sredstva. Padom standarda pala je i njihova cena, a uvoznici su ih spustili koliko su mogli da bi im uvoz koliko-toliko bio isplativ.

Bitan razlog za pojeftinjenje polovnjaka naš sagovornik vidi i u tome što se trenutno najviše vozila uvozi iz Italije, a tamo su jeftinija nego u Nemačkoj, odakle su ranije najčešće kola stizala. Osim toga, konkurencija u prodaji polovnih automobila na našem tržištu je velika.

Najtraženiji modeli

Zanimljivo je, međutim, da mali automobili drže cenu u odnosu na velike i da se istovremeno više prodaju nego ranije.

- Njihova cena najčešće ne može da bude niža od ponuđene, jer uvoznicima to ne bi bilo isplativo. Zanimljivo je da toj kategoriji vozila cena ne pada istom dinamikom kao većim automobilima, gde taj pad u godinu dana bude viši od deset posto. Najtraženiji modeli iz te kategorije kod nas su „opel korsa", „fijat punto", „ford fijesta", „pežo 206" - kaže on.

Stakić smatra da polovni automobili neće poskupljivati u skorije vreme, ali napominje da to može da se desi ukoliko se obistini priča da država namerava da uvede zabranu na uvoz vozila sa evro 3 motorima, odnosno da dozvoli samo uvoz vozila koja imaju evro 4 ili novije.

- To onda može povećati cenu vozila ili ih u najboljem slučaju zadržati na istom nivou. Neće biti moguć uvoz kola koja sada koštaju 2.500, 3.000 ili 4.000.

POLOVNI AUTOMOBILI

model    cena (u evrima)     godište
„ford fokus"    2.500    2000.
„alfa romeo 147"    2.200    2001.
„alfa romeo 147" JTD    2.500    2004.
„sitroen ksara pikaso"    3.200    2002.
„sitroen sakso" 1.5 d    2.200    2003.
„dačija logan" 1.4    1.700    2005.
„fijat bravo"    1.850    2001.
„fijat punto"    2.000    2002.
„ford fijesta"    2.100    2002.
„kija spektra"    2.500    2002.
„pežo 206"    2.400    2003.
„reno klio"    2.150    2002.
„reno laguna"    2.100    2001.
„tojota jaris"    2.390    2001.
„folksvagen lupo"    2.500    2001.
„folksvagen polo"    2.500    2000.
* vozila koja koriste dizel uglavnom su 10% skuplja od onih na benzin
** cena karavana je 10-15% odsto niža od osnovnih modela

Ana Vlahović, Dragan Stanimirović   

Foto: arhiva Autoblog.rs / Pressonline.rs



čitanja : 3199



Komentari

'Bravo' za izjavu 'Verano motorsa'...Mada su u HR vozila u pravilu znatno skuplja no u SRB, u HR su 308, 3008, 5008 po par hiljada eura jeftinija nego u SRB, tako da bi i Verano derikoze mogle jos 'malo' da snize cene ...

Autor Regular 86-88 05 Mar 2012, 12:06

@ Ana i Dragan by Press
Te cene koje ste vi pronašli u oglasima i na placevima su ako se u pretrazi podesi opcija po ceni rastuće.
A logično je da ta najjeftinija vozila imaju preko 200.000km i da su bela, sa 3 vrata i na kilometar se vidi da su bila službena, da su krpljena, farbana, da im je zadnje sedište naknadno ubačeno...
Može da se nadje i Mercedes C 2011. za 10.000€, ali kraden, ccccccccccccccccccc
Držite se vi Seke i Stoje, automobile ostavite onima koji se u to razumeju.

Autor Dejan L 05 Mar 2012, 12:08

Dejane L, ko su to Ana i Dragan kojima se obraćaš? Jel ih znaš, jel oni rade za blog ovde?

Autor MasterHaosis 05 Mar 2012, 13:17

@ Master Haosis
Ne znam ko su, oni su iz Press-a, iz dnevnih novina, koliko vidim ispod teksta piše:
Ana Vlahović, Dragan Stanimirović / pressonline.rs

Autor Dejan L 05 Mar 2012, 14:28

@MasterHaosis
To su novinari iz lista Press ciji je clanak postavljen ovde na blogu, imas njihova imena napisana na kraju clanka :)

Mene samo cudi kako je to moguce da su kod polovnjaka preskocili Fiat Stilo koji je ovde ako ne i najtrazeniji...

Autor Panco 05 Mar 2012, 15:06

Nisam znao da su se Chevrolet i Chery ujedinili ?!

Koliko ja znam, Ego i Tengo su Chery a ne Chevrolet!

Stvarno bi trebali da se držite nekih drugih tema.

Veliki pozdrav za Anu i Dragana.

Autor neko i niko 05 Mar 2012, 15:30

@auto
ovakve vesti i poredjenja bi trebali malo cesce da objavljujete.
I pored toga sto je tekst amaterski i pun gresaka!
Pored vec navedenih da dodam da Grande kosta od 8990, na akciji...

Autor carobnjak 05 Mar 2012, 16:05

@ carobnjak
Kao da namerno ne pominju grande Punto, da ne bi ugrozio prodaju Klasika, zar ne?

Autor Dejan L 05 Mar 2012, 16:12

@carobnjak

A što da objavljuju ovakve tekstove kad su "amaterski i puni grešaka" ?

Do sada su press,kurir i novosti objavljivali uglavnom oprečne i nepotpune tekstove sa pogrešnim informacijam (ne svim, ali u velikoj meri)

Autor neko i niko 05 Mar 2012, 16:18

@neko i niko
mislio sam na TEMU a ne na nacin pisanja!
Znaci, vise uporednih testova, koji auto za taj i taj novac, najbolji izbor po segmentima, posebno jeftinija vozila itd. a ne non stop pisati o "napucanim" Meckama, X6 i slicnim monstrumima koji su za nas ne druga planeta nego galaksija.
Mislim da je moj komentar bio vrlo konkretan i jasan! :)

Autor carobnjak 05 Mar 2012, 17:43

Oce oce to logan iz 2005 za 1700E oce ali za 5 godina...

Autor rasa 05 Mar 2012, 18:38

Panco, Dejane L,
znam, video sam da je preuzeto sa pressa, nego sam pitao da li Dejan L poznaje njih pošto im se direkno obraćao, možda posećuju blog. Inače ne vidim razlog što bi im se obraćao ako ne posećuju blog, i ne gledaju to.
dobro, shvatio sam, to je ono kao ja kada pljujem Tojotu zbog nekvaliteta, pa im se direkno obraćam.

čarobnjak, brate ti si zakon.
Jel znaš, s vremena na vreme ti imaš tako neku ,,top odvalu" koja me oduševi.
Dve sam odvojio, ali sam na žalost jednu zaboravio, moram da počnem da ih kopiram negde da ih ne zaboravljam.
prva ti je bila za Golf i vanvremenski motor, drugu sam zaboravio koja beše, a evo i treća:
,,a ne non stop pisati o "napucanim" Meckama, X6 i slicnim monstrumima koji su za nas ne druga planeta nego galaksija."
Hahahaha! Dobar si!
Čekaj, dolaziće monstrumi sad ih Džipa, kad ih Fijat pogura.
Ali poslednjih perioda se više pisalo o čudesnom FIjatu 500L ,,domaćoj" proizvodnji nego o monstrumima, ali i oni će da se povrate.

Autor MasterHaosis 06 Mar 2012, 01:58