
Međutim, to neće biti ogromna flota kojoj su se svi nadali, nego je reč do 20 automobila, koji će biti dostupni samo odabranoj grupi ljudi, tvrdi Adam Jonas, analitičar kompanije Morgan Stanley. On se nedavno sastao s predstavnicima Tesle da bi proverio kako stvari idu.
Jonas tvrdi da je usluga dobila "zeleno svetlo" u Ostinu u Teksasu, ali da će flota biti mala, 10 do 20 automobila, koji će se kretati javnim putevima, a koristiće ih samo osobe s pozivnicama. Ipak, tačan datum početka vožnji još uvek nije poznat, navodi Klix.ba.
Iako je reč o preliminarnoj fazi projekta, ograničavanje broja korisnika bi moglo pomoći brendu da izbegne loš publicitet ukoliko nešto pođe po zlu. Jonas je potvrdio da će Tesla imati teleoperatere, koji će pratiti automobile i preuzimati kontrolu u slučaju potrebe.
Realno gledajući, ovo ne zvuči mnogo drugačije od onoga što Tesla već ima u Ostinu i San Francisku. Oba grada imaju ridesharing aplikaciju za neke zaposlene. U ovim gradovima korisnici mogu pozvati Teslin automobil koji će se pojaviti i odvesti ih na destinaciju, ali se u vozilu na mestu vozača nalazi osoba koja može preuzeti kontrolu ukoliko nešto krene po zlu.
Nova Robotaxi usluga u Ostinu zvuči kao slična ideja, ali ljudski vozač nije u automobilu, nego ima mogućnost daljinske kontrole. Tu se ističe Teslina Ground Truth Machine tehnologija, koja mapira Ostin korišćenjem lidar i radarskih senzora.
Jonas je izjavio da se ove godine mogu očekivati i nove vesti o Teslinom humanoidnom robotu pod nazivom Optimus. Ako sve bude u redu, investitori će imati priliku da posete proizvodno postrojenje u poslednjem kvartalu 2025. godine. Tesla planira da prodaje Optimus po ceni od 20.000 dolara.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla