Prodaja novih automobila u Srbiji u odnosu na prošlu godinu pala za 44%

Broj prodatih novih automobila u Srbiji, prema podacima Udruženja uvoznika, pao je u odnosu na prošlu godinu za 44 odsto. Loše se prodaju i komercijalna vozila, a od početka godine čak 2.000 radnika je izgubilo posao kod uvoznika automobila.
Pojedini veliki proizvođači pokušavaju da ožive tržište novim modelima i akcijskim popustima, ali ni to ne pokazuje rezultate. Uvoznici kažu da razmišljaju o zamrzavanju biznisa i o novim otpuštanjima.
Trenutno su aktuelne promocije novih modela, pošto Beogradskog sajma automobila nije bilo. Oni koji dobro prodaju kažu da kupci za manje para traže sve više, ali da je pad tržišta drastičan.
Slobo Spasović, iz firme "Auto-Čačak" koja zastupa "Škodu", kaže da je realan pad 44, a ukoliko poredimo sa 2008. godinom, kao najboljom, pad je preko 60 odsto.
"Domaće tržište novih automobila doživljava drastičan pad, primera radi do šestog meseca prodato je oko 10.000 vozila, u odnosu na prošlu godinu kada je prodato 16.000 vozila", navodi Spasović.

Ivan Kekić iz "Opela" kaže da je dostignuto dno u prodaji.
"Dalje se od ove cifre ne može, očekujemo da će sa poboljšanjem privrede biti mnogo bolje i da će se tržište do kraja godine stabilizovati, a onda ćemo znati gde i kuda sve ide", rekao je Kekić.
Na poslednjoj Skupštini uvoznika automobila i delova usvojeni su i zahtevi prema novoj Vladi koji bi pospešili prodaju.
Predsednik Udruženja Miloš Petrović kaže da oni traže da se vrati sistem "staro za novo", da se ukine takozvana taksa na luksuz prilikom registracije i da se prodaja automobila do 10.000 evra po subvencijama izjednači sa domaćim "puntom".
"Tražimo da se ukine ekološka taksa i taksa na reciklažu i da se ona plaća u zavisnosti koliko pojedini proizvođači automobila ulažu u ekologiju", rekao je Petrović.
Bolji dani, kažu uvoznici, dolaze tek krajem godine. Međutim, do tada će mnogi od njih svoje kompanije staviti, ili u stanje zamrzavanja, ili će pokušati da ih prodaju, jer mnogi već sad rade sa gubitcima.
Preuzeto sa: Rts.rs
Foto: Autoblog.rs
Ekonomska situacija je očajna, 0,1% "biznismena" žive ko bogovi, max. 5% ljudi živi manje-više normalno, a 94,9% jedva sastavlja kraj-s-krajem, pa kakvu prodaju novih automobila mogu da očekuju.
Uvek će imati ljudi kojima je jedina obaveza da ceo dan presede u kafiću... :)
Neću reći da neverujem članku, ali ja od kako sam se vratio za BG, svakodnevno viđam podosta novih auta. Onog JUKEa i pored visoke cene ima na svakom ćošku.
Od velikih automobila novi BMW-i serije 5 su se prilično razmnožili. Od velikih terenaca viđam RR sport i klasičan, kao i LC Prado znatno više no ranije...
Ostalih terenaca naravno ima podosta.
Moj neki utisak je da novijih automobila (ili novijih polovnjaka) ima znatno više no do pre 10-ak godina.
Neka VW ponovo pokrene proizvodju Golfa dvojke i neka ga plasira iskljucivo na nase i bosansko trziste i eto vam dobitne kombinacije i za nas a i za njih.
Raziel
Izadji malo iz Beograda.Mozes na prste nabrojati nova vozila.
@Raziel
U BG-u, NS-u, i jos u nekim vecim gradovima ima dosta "novijih" vozila, dok u ostatku zemlje nije bas tako...nazalost ili na srecu nekima, prestonica nije neko merilo stanja voznog parka u ostatku zemlje...
Ova kriza ce da potraje sigurno sledecih 5-6 godina, posle leta sleduje talas otpustanja i strajkova po prestonici.
Ubistava radi dugova ce biti jos vise, ionako svaki drugi dan je crna hronika puna, a bice jos punija jer je klupko pocelo da se odmotava jos od 2008.
Najbolja slika narodnog blagostanja i povoljnosti ekonomskog ambijenta je da se u ovoj zemlji i hrana odavno prodaje na odlozeno placanjs i do 210 dana. Sada jedes, varis, koristis taoalet papir.... a sve placas iduce godine ...
Kako neko u takvoj realnosti moze da ocekuje da se kola dobro prodaju ( osim ona najskuplja )? To mogu biti samo ocekivanja coveka koji je izgubio kontakt sa svetom u kome zivi ... tj. razmisljanje 'uspesnog privrednika'... Sve je puklo. Cak i banke, koje su davile ili u stecaj terale svakog duznika koga su stigle, shvatile su ... Pola srpskih firmi je u stecaju ( na zadovoljstvo 'ravnatelja stecaja ), ali njihovu imovinu nema ko da kupi, jer je sve otislo u 3pm. Em su radnici rih firmi zbog stecaja bez posla ostali, em su stecajni poverioci 'sipak dobili'. Samo 'ravnateljima' dobro... Kada na sajtu ALSU vidits 'tarifu o nagradama ...' shvaticete zasto uglavnom voze jako, jako skupa kola ... No, ta 'grobarska industrija' ne moze da spasi uvoznicki lobi sem one koji odu u stecaj :)