home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Novosti.rs

Vlada Srbije namerava da uskoro, saznaju "Novosti", zabrani uvoz polovnih automobila koji poseduju "evro 3" motor, odnosno za naše tržište će u inostranstvu moći da se kupuju isključivo modeli koji imaju modernije motore koji nose oznaku bar "evro 4".

Ova izmena sprečiće pojavu koja je, u poslednje vreme, izražena, a to je da se iz zemalja EU uvoze automobili koji se tamo već smatraju "ekološkim bombama".

- U trenutku kada je za nove automobile na snazi standard "evro 5" a za kamione "evro 6", nije logično da se ne podigne i granica za uvoz polovnih automobila - kaže za "Novosti" Miloš Petrović - Tražili smo od Vlade Srbije da taj uslov za uvoz polovnjaka ubuduće bude "evro 4" norma. Ako se vodi računa o zagađenju i uvodi standard za nova vozila, onda je normalno da se on primenjuje i na polovna.

To bi naravno pogodilo sve koji žele da kupe polovno vozilo jer je cena automobila sa motorom "evro 4" za za oko trećinu veća nego sličnih vozila sa motorom "evro 3". Razlog je prost, vozila su znatno mlađa, jer je "evro 4" standard usvojen 2005. godine.

Kompletan članak na sajtu Novosti.rs



čitanja : 4363



Komentari

A kad ce gorivo Evro 5 kvalitet ?
Kad ce da ukinu imbecilnu racunicu registrovanja automobila ?

Autor PITBULL 05 Jan 2013, 02:32

Uvoznici automobila lobiraju kod Vlade da zabrani uvoz euro3 auta. nisu se setili da lobiraju kod banaka da omoguce povoljne uslove za kredite i lizing, a ne kao sada. 30% godisnja kamata. Zar oni misle da ce onaj koji je hteo da kupi E3 auto, sad da kupi nov? pre ce kupiti onaj Euro4, a u tom slucaju uvoznici novih auta opet nemaju koristi. nije mi jasno sta pokusavaju ovim da urade. Kao da smo mi neki mazohisti pa uzivamo da vozimo stare aute. Pa svako normalan bi voleo da vozi novi auto, ali nemamo para za njega.

Autor Sinbad 05 Jan 2013, 03:05

Treba biti malo detaljniji.

Euro5 dizel zagadjuje vise od Euro3 benzinca. A Euro6 dizel zagadjuje kao Euro4 benzinac.

Upravo zbog velikog zagadjenja evropski dizeli ne mogu da se prodaju u SAD, bez dodataka koji tretiraju izduvne gasove kao npr. AdBlue. Euro6 se priblizio americkom standardu, ali je americki jos uvek malo strozi.

Autor bole 05 Jan 2013, 08:28

Cudno mi je da ova inicijativa dolazi, navodno, od Milosa Petrovica (ovo bi trebalo da je u interesu svih, da se smanji prosecna starost vozila, koliko toliko poveca pezbednost novijim vozilima, smanji zagadjenje i sl) ali sa ili bez njega se generalno slazem sa idejom.

Autor Jovanovic 05 Jan 2013, 11:25

A da umesto toga uvedu kontrolu kvaliteta polovnjaka koji se uvoze, makar onih sa palceva???? I da MORA da pise ako je automobil bio uteskoj nesreci itd????

Autor Fordovac 05 Jan 2013, 15:41

To bi bilo anti-logika.

Ljudi koji imaju par hiljada evra za auto (recimo 50% Srbije) imaju izbor automobila starog između 15 i 25 godina.

Kada bi se ukinula idiotska Euro3 regulativa (koja je bila tu samo da štiti Zastavu, a nikako zbog ekologije koja je Srbiji poslednja rupa na svirali) i dozvolio slobodan uvoz - za te pare (1-2.000€) bi se kupili noviji automobili Euro2 ili bar Euro1, što opet nije loše u odnosu na krševe stare 25+ godina koji kod nas koštaju bar 2-3 puta više nego u EU.

A ako bi se uvoz ograničio na Euro4 tada ni "srednja klasa" koja kupuje "malo skuplje" Euro3 automobile iz uvoza ne bi imala ni za Euro3 (koji su kod nas 30-50% skuplji, a bili bi još više da nema uvoza), a kamoli za Euro4! I tako će srpski vozni park još više ostariti i vozićemo još veće krševe.

Mada ako to odgovara auto uvoznicima da prodaju 5 automobila više godišnje - što da ne, i onako je cela zemlja decenijama ispaštala zbog Zastave, ajd sad zbog šačice uvoznika.

Autor JA 05 Jan 2013, 16:08

@JA

Evo ti jos jedna anti-logika.

Po kojoj logici je jeftinije registrovati auto star 20 godina iste snage i kubikaze u odnosu na novo vozilo (Euro 5+)? Ukinuli porez na luksuz, a purnja kao kotlarnica. Toliko o ekologiji i njihovim nebuloznim zakonima. I da donesu ovu uredbu, nece se nista znacajnije promeniti, jer su i onako lageri automobila (Euro 3) ogromni.

Autor RS 05 Jan 2013, 16:31

@RS
Sam si rekao da je to porez na luksuz, a purnjanje kotlarnice, nikako ne spada u tu kategoriju. Dok je novo vozilo, moraš priznati, veći luksuz nego ono koje je staro 20 godina.

Autor Dejan ° ˘ ° 05 Jan 2013, 19:04

Posedovati automobil u 21. veku nikako ne moze biti luksus i taj porez je apsurd sam po sebi. Nego poenta moje price je njihovo "zalaganje" za ekologiju. Zar nije logicno da kao na zapadu na stara vozila budu veci nameti a da se subvencionise i podstice kupovina novih automobila sa ekoloski cistijim motorima? Znas li koliko ljudi znam koji su jedva docekali da kupe W140 i E32?! Ali dobro, bar mi drago da je neko ispunio decacki san :)

Autor RS 05 Jan 2013, 20:08

Nigde u evropi(EU) nisam čuo ovakve vesti i rasprave na ovu temu.Kupi čoveče šta hoćeš i ako prođe tehnički pregled,vozi do iznemoglosti(osim cvajtakta naravno).Mogućnost izbora je jedno od osnovnih ljudskih sloboda u modernoj Evropi.Ovde se donose propisi i zakoni koji odgovaraju raznim interesnim grupama,polupismeni ministri tumače tehničke detalje i ispunjavaju svoju osnovnu potrebu zvanu IMT(imal' mene tude) a mi kao dobre pitome ovčice raspravljamo o tome da li je to dobro ili ne.Opet nam se prodaje ništa za svašta.

Autor Zamlata 06 Jan 2013, 09:42

@Zamlata

Niko tebi ne brani ni ovde da kupis sta hoces i vozis do iznemoglosti, samo ne mozes da ga UVEZES. Ti proveri da li npr. mozes iz Srbije da uvezes u CH ili EU golfa keca i da li mozes da ga registrujes i po kojoj ceni.

Autor RS 06 Jan 2013, 11:10

@RS

Proverio i uvezao fiću iz 1977 god.Dadžbine platio 70e, u Nemačkoj,2011 godine.

Autor Zamlata 07 Jan 2013, 08:45

@Zamlata

Kako si uspeo da dobiješ potreban sertifikat za uvoz u EU?

Bio bi ti poseban zahvalan za ovu informaciju. Kolega želi da uradi isto međutim traže mu "Certificate of Conformity" koji navodno treba da dođe od proizvođača?

Autor CaMIRO 08 Jan 2013, 02:31

drasticno ce skociti cene e3 automobila,a prodaja koja je i sada losa,bice jos gora.mislim da nece ukinuti uvoz e3 motora,vec ce sva vozila iz uvoza morati na ateste.posle detaljnog pregleda novoformirane agencije odobravaju carinjenje ako auto zadovoljava kriterijume,ekologije,bezbednosti i ispravnosti.

Autor mile 21 Feb 2013, 18:05

Bila jednom jedna azdaja zivel aje iza sedam mora sedam gora sedam okeana sedam planina sedam dolina probudila se jednog dana i rekla sebi GDE JA ZIVIM!

Autor STEVAN SINDJELIC 05 Maj 2013, 13:58