Povećan porez na upotrebu motornih vozila

Poskupljenja, koja su postala deo naše realnosti, nisu mimoišla ni naše vozače. Porez na upotrebu motornih vozila, koji se svake godine plaća pri produženju registracije, povećan je u proseku za oko 20%, a novi iznosi važe od 1. januara 2013. godine.
Kod nas se ovaj porez još uvek određuje na osnovu zapremine motora, iako je taj kriterijum u većini razvijenih zemalja odavno prevaziđen. Posledica takvog obračuna je ogromna razlika u iznosu, koju treba platiti za vozila do 2000 ccm3 i preko 2000 ccm3. Primera radi, novi porez na upotrebu vozila sa motorom do 2 litra iznosi oko 10.000 dinara, dok za automobile sa agregatima, zapremine preko 3 litra, treba platiti čak 20 puta vise.

Srećom, postoje i određena umanjenja ovog poreza koja, u zavisnosti od starosti vozila, iznose od 15% pa čak do 80% za vozila starija od 20 godina.
Izvor: Ubrzanje.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mondo.rs
Više o porezu na upotrebu motornih vozila na sajtu mup.gov.rs
Baš su ga odvalili sa poskupljenjem, pogotovu što je to porez i NIŠTA za te pare u suštini ne daju (njihov trošak JE NULA), pa je opravdanje što im je poskupelo šta? Koja im je to ulazna stavka poskupela? Plate, koliko znam stoje ili padaju, troškove administracije i birokratije (navodno) smanjuju, pa gde je onda razlog? Barabe!
Registracija treba da bude po vrijednosti automobila, godine i emisija izduvnih gasova. A ne ovako po kubikazi... Ovo je kriv najvise onaj sto boravi u Hagu. :-)
Stole
Sad je prava stvar uzeti sto vecu "krmacu" i na inv. : )))
Bas pre neki dan drugar me vozio u 300C 5,7 Hemi. Sekvent i na inv. : )))
Dzabe reg, jeftina voznja a monstrum. :)
Znas kakav zvuk. : )
Svojevremeno sam odličnu Miniku od 2200 kubika morao da prodam upravo zbog haškog optuženika i njegovih genijalnih taksi na kubikažu. Od tada je prošlo 15 godina, i ništa se nije promenilo. Kako vidim, nikad i neće.
Doskocice i invalidima...vec se kola prica i za to.....pa ti dzaba 3000ccm+ kada moras starkelju sa kolicima u grad da vozis....
Бати
Погледај огласе и видећеш одговор на то питање. ;)
Чак сам сад видео региструју као 5 + терет.
Раније знам 2 места + терет па врате. Сад видим 5 +.
А ко ти је то рекао да не може ?
Може увек, не могу они то да забране.
Били су увели исти порез на теретњаке, комбије итд.
Али су се људи бунили и укинуто на теретна.
Мени није на теретно, сад треба да имам другу шему, али ако не буде то, ове год ће сигурно ићи на теретњака.
Не пада ми на памет да банди плаћам отимачину.
@Pit
Pre par meseci su mi rekli u nekoj agenciji za registraciju, moguce je da ne moze vise, a da ovi koji su vec to smuljali mogu da teraju i dalje. Mada ko ce ga vise znati, luda je ovo drzava.
Pitbull, ta kombinacija invalid+plin mi je najsmijesnija. :-) Dovijaju se ljudi na sve nacine. Ali brate, realno, kada se nema za taj auto, ne mora ni da se vozi. To je bre bruka, vozis Cayenne na invalida. Haos!
Бати
Ма било је прича свакаквих. И да не може на инвалиде више итд.
Једино шта су урадили , ограничили су на једно возило само инвалид да је ослобођен пореза. На тај начин су доскочили.
Јер су имали по 20 аута на себи.
А не могу они да ти забране да преправиш у теретно.
Као ни да убациш мотор до 2 000ццм.
Нити ће икад то моћи да забране.
Кажем ти, само погледај огласе и видећеш већина џипова јаке кубикаже, регистрована су на теретно.
Јер не испалти се да кроз 2-3 регистрације се "исплати" возило држави кроз регистрацију.
Сони
Тај порез је перфидно уведен.
Људи су већ имали аута и одједном се уводи сулуди харач на кубике.
Не на луксуз, већ на кубике.
Па тако плаћа 2000е неко ко вози А8 4,2 96-о нпр.
А неко ко је узео нови А6 2.0 тди од 50 000е плаћа 300е.
Јер то није луксуз, луксуз је овај што вози ауто од 5 сома...
Е онда, шта да раде људи ???
Да запале своја возила, коме да их продају ???
Инвалид наравно, + плин пошто кољу на гориву ( акцизе ).
Сваки начин који неко смисли да не плаћа банди харач је похвалан по мени.
Ајде да су нормалне регистрације, логичне.
По вредности да се плаћа.
Онда не би се нико довијао.
Али пошто они хоће да оглобе бесмислено, зашто им не би доскочио ???
Друга је ствар кад се узима нов ауто. Или полован кад се купује са ове тачке гледишта.
Нико више неће преко 2000цм.
Гуше фактички продају тих возила. Она више троше, тако да ту губе и на акцизама за гориво.
Али ово је Србија.
Посебно је задовољство да возиш "крмачу", као тај 5,7 Хеми а да плаћаш рег мање него за Голфа. :)))
Са плином те и вожња испадне отприлике исто. :)
И онда ови што се нервирају што повољно пролазиш, а теби лепооо. :)))
Оно чудовиште се отима и на плин, а тек звук...
И сад ће неко да дође и да каже да је боље возити Голфа 2,0 од тога, ма дај...
'Porez na imovinu' ( nazovimo ga tako ) je svuda uobicajena stvar, tako da nema mesta tezi da taj porez treba da se ukine. Zasto bi? Da li je visina poreza 'po platnim razredima' ( onako kako su formirane i porez 'razrezan' ) 'pravedne', oko toga se nikada nece postici konsenzus medju 'obveznicima' koji pripadaju raznim 'platnim razredima' jer 'tudja ruka svrab ne cese'. Cinjenica je da uz ove platne razrede nestaje skoro svaki smisao da neko kupi dizel motor od recimo 2.2 litra u hondi, toyoti ili mazdi i da od toga boli glava i dilere, jer ce im deo potencijalnih 'dizel kupaca' pobeci drugim brendovima ili 'odloziti kupovinu' ... A drzava nema problem, jer ako joj tu izmakne deo planiranog prihoda, ona ce to da nadomesti na drugoj strani, uz uvazanje osnovnog poreskog pravila da 'ovcu mozes sisati bezbroj puta, a zaklati samo jednom'
Морон
Да, али није по имбецилним параметрима.
У Немачкој каже један лик, за 3.0 изађе око 350е рег а за В12 око 500е.
2003-е годиште аута.
Знамо њихов стандард.
А овде би те изашли пута 3.
Ал пошто закон не можеш да промениш, онда му се прилагоди. ;)
Бациш га на инвалида и онда не узму ни оних 10 000 дин пореза што узимају на 2,0.
kod nas se ovaj porez jos uvek odredjuje prema zapremini motornih vozila , sto je prevazidjeno u mnogim zemljama .Posledica takvog obracuna je ogromna razlika u iznosu poreza ,koji treba platiti za vozila od 2000 ccm3i preko 2000 ccm3. porez na motorna vozila od 2001.do 2500ccm3 je 500 % veci od poreza na vozila predhodne kategorije ( 1601 do 2000 ccm3). Misljenje vlasnika ove pomenute kategorije vozila , a ima ih dosta , je da tu razliku treba smanjiti , kao sto su razlike izmedju svih predhodnih kategorija do 100%.
Kubikaza kao merilo luksuza je apsolutna glupost koju mi narod placamo kao harac nasoj drzavi. Osnova da vise naplacuju porez bi imala smisla na katalosku vrednost vozila kao i stepen zagadjivanja sredine. Imas skup auto, plati porez, imas golfa dvicu, plati porez. Stroga kontrola izduvnih gasova, kod svake registracije...
Umesto za Kosovo bolje je da Vladike sluze Moleban za upokojenje Vlade koja predlaze i donosi ovakve Zakone sa ciljem pljackanja naroda. Sve ste nam uzeli a hocete da nam uzmete i nadu ! Vreme je za REVOLUCIJU !
Porez na biciklove, obavezno registarske tablice i osiguranje. Biciklista sa jednom KS i nije pravi ako ne plati Vlastima kao Konj. Magarce ne dirajte, potrebni su za izbore !
"Srećom" stara vozila imaju popust, a vlasnici novijih, ekološki čistih, i ispravnih budu kažnjeni.
Ko uvek u zemlji Srbiji. Nazdravlje nam bilo!
@auto
Ima nekih najava o izmeni zakona na kubikazu, znate li nesto o tome ?
Kaze danas jedan, gledao u sat-u kao do 3,0 nece biti poreza na luksuz a preko hoce. Kao izglasano vec, mada ja to nigde nisam video niti verujem. Ocekujem samo gore...
@ Pit u 22:02 Iskreno, ovih dana sam bio zaokupljen novitetima iz Frankfurta i nisam posebno obraćao pažnju na domaće vesti i nisam gledao SAT. Takođe nisam primetio da je o tome pisao neki od domaćih sajtova. Ali ako od toga bude nešto to ću sigurno objaviti.
Ovo i dalje stoji na sajtu MUP Srbije:
http://www.mup.gov.rs/cms/resursi.nsf/Porez%20na%20upotrebu%20vozila.pdf