home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, kompanija "Fijat automobili Srbija" saopštila je da su uslovi pod kojima se model Fiat 500L "nacionale" nudi na domaćem tržištu zapravo najbolji mogući paket.

Atraktivne cene modela Fiat 500L koje su u ponudi na drugim tržištima, prema objašnjenju proizvođača, predstavljaju samo deo kratkoročnih promo-paketa i promenljive su prirode.

Ta kompanija objašnjava da verzija modela Fijat 500L "nacionale" dolazi u paketu posebno definisanog nivoa opreme, koji nije dostupan na drugim tržištima, što u velikoj meri utiče na ukupnu cenu vozila.

Fiat 500L "nacionale", naime, u standardnoj opremi sadrži klima uređaj, čelične felne, tempomat, multifunkcionalni displej, obogaćen unutrašnji i spoljašnji izgled, rezervni točak umesto kompleta za reparaciju, kao i mnogo toga dodatnog.

Sve ovo, kako se dodaje u saopštenju, predstavlja dodatak standardnoj sigurnosnoj opremi, zbog koje je ovaj model i dobio pet zvezdica na NCAP testu.

Kompanija FAS, u saradnji sa Credit Agricole Bankom, je takođe pripremila specijalan paket finansiranja, sa izuzetno konkurentnom kamatnom stopom namenjenom lokalnom tržištu.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat

Država daje subvencije, uvoznici najavljuju tužbu

Preuzeto sa: Danas.rs

"I ovaj automobil je mogao biti 3.000 evra jeftiniji". Tim rečima, ispisanim na majicama hostesa na beogradskom sajmu automobila uvoznici četvorotočkaša ovih dana izražavaju svoj tihi protest zbog odluke Ministarstva finansija da pomenutim iznosom subvencioniše kupovinu Fijata 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu. Osim tihog, uvoznici planiraju i mnogo glasniji protest, najavljujući tužbe protiv države zbog ove odluke koja ih stavlja u neravnopravan položaj na tržištu u odnosu na italijanskog proizvođača.

Kako za Danas kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila Miloš Petrović, uvoznici su već angažovali advokatsku kancelariju "koja smatra da država na ovaj način ugrožava pravila konkurencije".

- To je kršenje i pravila Evropske unije o konkurenciji, ali i našeg Zakona o zaštiti konkurencije. Trenutno analiziramo na koji način je država sprovela ovaj program subvencija i da li su ispoštovane sve procedure koje moraju da se sprovedu kada se odobravaju subvencije, a onda ćemo preduzeti mere - kaže Petrović.

Na konstataciju da je državni sekretar u Ministarstvu finansija Aleksandar Ljubić juče izjavio kako država u stvari ne dotira cenu Fijatovog automobila, već Fijat iz redovne subvencije od 10.000 evra po zaposlenom koju će dobiti od države za novootvorenih 1.400 radih mesta, sam svojom voljom izdvaja po 3.000 evra za popust, Petrović kaže da je u pitanju "zamena teza, jer je na konferenciji za štampu na kojoj je to objavljeno jasno rečeno da Vlada daje 3.000 evra popusta, pa su to sada očigledno promenili".

- Mi nismo ništa dobili od države, već smo uz velike napore ove godine organizovali sajam automobila, a uz veliko zalaganje ministra trgovine Rasima Ljajića, koji nam je obećao angažovanje na tome da se ograniči uvoz automobila samo na one koji imaju bar euro 4 motore i na tome da se uvede program staro za novo u okviru kojeg bi kupci plaćali samo razliku između cene dva vozila. Mi ne tražimo subvencije - kaže Petrović, dodajući da su uvoznici "tesnom većinom odlučili da ostanu na sajmu, a da je to bilo tehnički izvodljivo, svi bi istog dana izvezli automobile iz hala i napustili sajam".

- Nije fer. Dok smo valjali, valjali smo, a sada su nas svi zaboravili. Mi smo uložili 40 miliona evra u Srbiju, a samo Porše ovde zapošljava 1.000 ljudi. I fijat 500L je uvozni auto. Ovde se sklapa, ali motor, menjač i drugo se uvozi. Dali smo im novac za fabriku, dali smo im subvencije, a sada im država daje pare da bi nama samima prodavali te automobile - rezignirano će Petrović.

S druge strane, Aleksandar Ljubić iz Ministarstva finansija na pitanje Danasa o tome da li država subvencijom od 3.000 evra narušava slobodnu konkurenciju i krši pravila EU kaže da "u ovom trenutku ne postoji pritisak iz Brisela da e ovakva vrsta podsticaja menja, a svakako kada budemo jednog dana članica EU, mi ćemo podsticaje prilagoditi Uniji". Upitan da pojasni da li popust daje država ili Fijat, Ljubić kaže da je na osnovu protokola sa Fijatom predviđeno zapošljavanje 1.400 radnika do kraja naredne godine, kao i nova Fijatova investicija od najmanje 10 miliona evra, "a zauzvrat je Fijat omogućio olakšicu za kupovinu Fijata 500L Nacionale za ograničeni kontigent od oko 5.000 vozila".

- Politika Vlade je podsticanje domaće proizvodnje, otvaranje novih radnih mesta i supstitucija uvoza, i tu su stavovi Vlade potpuno jasni. Svaki investitor koji uloži u otvaranje novih radnih mesta i zaposli minimum 50 radnika može da računa na podsticaje države. Bio domaći ili strani investitor, uslovi su isti svima i svako ima na to pravo. Do sada su ovakve subvencije koristili 60 odsto domaćih, a 40 odsto stranih investitora - kaže Ljubić.

Kao eho Ljubićevih izjava o konkurenciji, Aleksandar Stevanović, saradnik Centra za slobodno tržište, kaže da Srbija, pošto još nije počela pregovore o kandidaturi za članstvo u Evropskoj uniji, može da preduzima radnje koje su nezakonite u samoj Uniji, ali "ako je Fijatov projekat već toliko isplativ koliko se tvrdi, zašto je onda potrebno subvencijama pospešivati njegovu prodaju u Srbiji, koja bi trebalo da predstavlja statističku grešku u ukupnoj prodaji fijata 500L".

- Drugo, daleko bitnije pitanje po meni jeste zašto u državi u kojoj je infrastruktura toliko propala i toliko mnogo ljudi siromašno, država pomaže one koji su dobrostojeći i imaju dovoljno novca da kupe novi automobil. Za to vreme, onima koji nemaju ostaje samo da pune novinske stupce, jer nemaju novca za operaciju srca ili uopšte za život. Na kojim je osnovama ovo društvo zasnovano - kaže Stevanović.

- Osim tih subvencija od 10.000 evra, Fijat je oslobođen i plaćanja poreza i doprinosa, a država je potrošila i stotine miliona evra na izgradnju infrastrukture za njegove potrebe. I dalje čekam da vidim "kost-benefit" analizu takvih ulaganja. Kao kad otvarate bilo koju firmu, treba da vidimo koliki mi imamo prihod od tolikog novca koji smo potrošili za Fijat - zaključuje Stevanović.



čitanja : 7125



Komentari

Agresivno. Uskoro će iz frižidera da nam izleće 500L..
Bez obzira na sve, po meni sasvim korektan all-rounder. I za grad i za put. Ima i boljih, i lošijih (ne ograničavajući se na klasu, samo na cenu). Ono što ga ustvari i najviše čini dobrom ponudom jeste finansiranje (ne računajući HYU i Nissan beskamatne modele ograničenog limita).
Ko planira da ga otplaćuje redovno, do kraja, platiće 3-5 puta manje para na ime kamate, nego za druge, "redovne" ponude.
Lopta je trenutno u dvorištu banaka, ili će da isprate ovakve ponude, ili neće..

Autor Dikh tu kava 27 Mar 2013, 12:45

ОДЛИЧНА понуда!!! ето једном нешто и ова власт да уради за грађане ове земље ... најслађе су ми крвопије које драме због тога што је неко решио да народу згули само 3/4 а не целу кожу с леђа ... јако је корисно да се повуку са сајма или да прекрију кола крпама ... тек би онда разбеснели купце ... ФАС бар запошљава раднике ... увозници запошљавају пиар менаџере, бренд менаџере и сличне јако корисне форме живота ... а у највећем броју случајева нису у стању људски сервис да организују за возила која увозе

Autor Столе 27 Mar 2013, 13:24

a klima

Autor SaSa 27 Mar 2013, 13:28

Nije ovo loš potez, ako nista drugo primoraće i druge da skinu cene i kamate.
Mislim da su najviše cene i kamate bile kad Zastava nije radila. Ubedljivo najskuplji smo bili do skoro, na pr. u Sloveniji su svi modeli bili jeftiniji.

Autor B.M. 27 Mar 2013, 13:30

@Sasa Manuelna

Autor nsx 27 Mar 2013, 14:43

Nejasni su mi uvoznici,sta je to tako tesko neka kontaktiraju svoje dobavljace i neka traze nize cene.Valjda je i njima u interesu da prodaju kola.Lako je skidati kozu narodu.

Autor krug2 27 Mar 2013, 16:37

Jel mora kasko 6 godina sa ovim kreditiranjem?

Autor krle 27 Mar 2013, 17:16

Krle ne treba ti kasko

Autor Nedjo 28 Mar 2013, 12:31

Ovo je super.

Autor Fiat Seicento 29 Mar 2013, 10:06