home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Od kada su u našoj zemlji podignuti standardi koji se tiču uvoza automobila, ne možete da uvezete one koji nemaju "evro 4" motor, pa je to razlog zašto se u Srbiju ne uvoze jeftini indijski automobili

Jedan od najjeftinijih automobila na svetu, popularni “tata” koji košta svega 2.000 dolara neće moći da se uveze u Srbiju dok ne ispuni ustanovljene standarde poput modernijeg motora koji nosi oznaku “evro 4″. Još jedna od mana koja mu se pripisuje je i slabo razvijena servisna mreža.

Zoran Živkov urednik magazina “Top spid” smatra da problem sa “tata” automobilima leži u tome što oni nisu prilagođeni za naše tržište.

- U našoj zemlji su podignuti standardi za uvoz pa sada ne možete da uvezete automobile koji nemaju “evro 4″ motor. Proizvođači automobila “tata” imaju problem što motori njihovih automobila ne zadovoljavaju te standarde. Samim tim, nema ni razloga za uvoz jer ne možete da ih registrujete. Osim motora oni su se loše pokazali i na testu sigurnosti koji sprovodi Evropska agencija za bezbednost i dobili loše ocene – ističe Živkov.

Automobil “tata” je ranije imao zvanične uvoznike, ali sa tom praksom se prestalo kada su uvedeni standardi “evro 4″ motora. Firma, “Subaru SCG” uvezla je jedan kontingent vozila, ali zbog neusklađenosti, tačnije nezadovoljavanja “evro” standarda, odustala je od daljeg uvoza i prodaje.

Kako navodi Mirko Alvirović urednik emisije SAT, srpski uvoznici nisu zainteresovani za uvoz “tate” jer je osim plaćanja homologacije, odnosno potvrđivanje da odgovara postojećim standardima, kao i ispunjavanja evro-standarda potrebno da auto ima dobru servisnu mrežu što “tata” nema.

- Mislim da ne bi postojalo veliko intresovanje za ove automobile. Ako se vozaču, primera radi, pokvari migavac, on mora da ga naruči od proizvođača jer nije dovoljno dobro razvijena mreža servisera. I onda će morati da čeka desetak-petnaest dana da mu deo koji mu je potreban stigne. Vozačima nije u interesu da se opredele za automobile koje, kada se pokvare, ne mogu brzo ponovo da osposobe za vožnju - kaže Alvirović i dodaje da su sličnu sudbinu imali i kineski automobili “čeri”.

Kompanija “Tata motors” je vodeći indijski proizvođač automobila. Uprkos niskim cenama poslednjih godina beležila je pad prodaje. Kako bi rešila probleme, kompanija je kao jeftino rešenje za milione indijskih porodica iz niže srednje klase, lansirala model “nano” čija je cena bila oko 2.000 evra. Ipak, problem je nastao u tome što je automobil etiketiran kao “jeftin” pa se kompanija fokusirala na to da “nano” pretvori u “pametan gradski automobil”.

Preuzeto sa: Telegraf.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Tata Motors



čitanja : 4236



Komentari

Kada bi se uvozil sigurno bih je kupio. Pravi auto za grad ;)

Autor Predrag® 09 Nov 2013, 14:53

Zar je ovo bolje od yuga? Izdaja ...

Autor monoblok 09 Nov 2013, 16:20

Ako neko ne može ili ne želi da izdvoji više od 2000e, ja i dalje ne vidim razlog zašto bi kupio Nano pored polovnog Punta npr. koji je komforniji, bezbedniji, jeftin za održavanje, servis na svakom ćošku, lepši (subjektivno), boljih performansi, bolje opremljen itd. :)

Autor X 09 Nov 2013, 16:24

I bolje je sto ne moze da se kupi.

Autor hh 09 Nov 2013, 16:58

monoblok
Novi Yugo ili Nano? Zna se šta bi bio moj izbor ;)

Autor Predrag® 09 Nov 2013, 16:59

Ma ni da ga poklanjaju ne bi ga uzeo... a Yugo je za ovo i tata i mata...
Ali ovo "Top spid" je pobedilo, definitivno... obozavam kada krenu novinari da pisu reci sa stranih jezika na nacin na koji se izgovaraju ili pak krenu da prevode... Van-77, predstavnik masl kara, displej za glavu gore... :)

Autor Orlo 09 Nov 2013, 17:26

Predrag
Uzmi Smarta ( cdi ) , nema boljeg auta za grad. ; )
Cak, moze i na otvoreno gde hoces, samo nema divljanja. Za normalnu voznju, gde god hoces i mali potrosac. Opusteno mozes da se spustis do CG sa njim. 6 brzina. : )

Autor Pit 09 Nov 2013, 17:47

Sta ce kome ovo? Jeste mali, ali nasi nesposobni upravitelji grada nisu razmisljalida psotoje parikng mesta i za manja i za vecavozial, nego su sva za velika, ona gde bi smart mogao da se parkira su blokirana... Da postoje mesta za mala vozila, da se sklapa kod nas i da je cena ista, pa i da razmislis.

Autor Fordovac 09 Nov 2013, 17:51

I bolje što ga nema, nije se baš nešto proslavila...

Autor Miki 09 Nov 2013, 17:53

Pit
Održavanje za Smarta nije jeftino, dok su za Yuga delovi džabe, a sam ga održavam gotovo u potpunosti ;)

Autor Predrag® 09 Nov 2013, 18:39

Predrag
Pa kad poredis sa Yugom nije. ; ) Ima verovatno skupih komponenti. Ali redovan servis i potrosnja su mali.

Autor Pit 09 Nov 2013, 19:05

Jugo - u poređenju sa današnjim automobilima je kao konj bez sedla.

Autor stranac 09 Nov 2013, 19:12

Ubeđen sam da bi se kod nas ovo masovno kupovalo i da bi veoma brzo bio najprodavaniji auto, računajući i Yuga.

Autor Aleks 09 Nov 2013, 19:24

Ozbiljan covek nece ni razmatrati ovakvu igrackicu, koliko god kostala...

Autor carobnjak 09 Nov 2013, 21:37

Ne bi se ovo kod nas prodavalo...
Srbin je Srbin i nece da kupi nesto za sta svi znaju da je najjeftinije, sta ce posle komsija da kaze?

Autor dusan 09 Nov 2013, 23:39

EU uvodi sve vece standarde u proizvodnji automobila da bi blokirala konkurenciju sa istoka. Inace bi bili preplavljeni kineskim automobilima, kao sto smo kineskom robom.

Autor B.M. 09 Nov 2013, 23:42

A ovo bi se kupovalo, ako je nov 2000, polovan bi bio nekoliko stotina.

Autor B.M. 09 Nov 2013, 23:51

@dusan
A ti bi ovo vozio, jer ga smatras veoma dobrim vozilom, samo ga samo ime i poreklo "bije" za bolji uspeh na srpskom trzistu?

Autor Orlo 10 Nov 2013, 11:51

Pa naravno Lopovi ne daju obicnom narodu ni za hleb da zarade Ne vredi pricati o nicemu banda nece nikad ljudima nesto ponuditi pristupacno neg samo da pljackaju , kako bi onda krali za sebe kad bi ne daj boze mi obicni ljudi mogli da kupimo jeftino Jebo ih onaj ko ih izglasao vise ih se necemo nikad otresti to su krpelji

Autor jovan 03 Dec 2013, 20:29