Sajam automobila - niže kamate, iste cene

Izvor: Rts.rs
Trgovina vozilima u januaru ove godine je tri puta manja nego ranije. Zbog toga kupci ni na predstojećem Sajmu automobila u Beogradu ne treba da računaju na sniženja. Jedine olakšice prilikom kupovine biće niže kamate na kredite.
Na predstojećem Sajmu automobila u Beogradu kupci ne treba da očekuju niže cene vozila ali mogu da računaju na povoljnije kredite. Razlog za to je što prodaja vozila u našoj zemlji i dalje beleži pad, kažu u Udruženju uvoznika.
Saloni automobila u Srbiji od početka godine uglavnom su prazni. Kupaca nema, što zbog loše ekonomske situacije, što zbog najava da će popusti na nastupajućem sajmu biti veliki.
Predstojeći sajam, nadaju se prodavci, biće prilika da se statistika na tržištu bar malo popravi.
Prodavci, međutim, kažu da su za pojedine modele cene već sada ispod nabavne cene tako da neće biti novih sniženja. Zbog krize je otkazan međunarodni salon komercijanih vozila, ali je zato salon automobila produžen.
Predsednik Udruženja uvoznika Miloš Petrović kaže da situacija ne može biti lošija od trenutne jer je prodaja tri puta manja.

"Mi smo organizovali ovaj sajam da nešto pokušamo, ostalo je i na zakonodavcu da nešto uradi da bi prodaja bila veća", kaže Petrović.
Ipak, zbog lošeg plasmana novca banke najavljuju povoljnije kredite.
Što se samih prodavaca tiče za dodatno snižavanje cena automobila više nema prostora.
"Jedino što najavljujemo jeste smanjenje kamatnih stopa za kupovinu automobila na kredit ili lizing ali za kupovinu za keš ili preko računa neće biti popusta", kaže Dušan Cincar.
Za razliku od našeg tržišta, Velika Britanija, Španija i Nemačka imaju rast prodaje veći od sedam odsto, dok je Italija, koja tek izlazi iz recesije, imala rast od 3,2 procenta. U januaru prodaja u Evropskoj uniji je porasla za 5,5 odsto, što je oko milion prodatih automobila.
Video prilog na sajtu Rts.rs
Foto: Autoblog.rs
Ako hoće da prežive, moraće nešto da prodaju. Ako prodaja ide loše, moraće ili da daju dodatne pogodnosti (tipa popust na cenu, duža garancija, besplatni redovni servisi, itd) ili da zatvaraju radnju! Zakon tržišta je surov!
I pored toga što je "zakonodavac nešto uradio" (primena kataloga AMSS) i gotovo ukinuo uvoz polovnih automobila, Petrović nikako da shvati da ako komšiji crkne krava njemu neće biti ništa bolje.
Malo je bezobrazan nastup doticnog gospodina, izgleda da su uvoznici i distributeri novih automobila zaboravili zlatno pravilo u trgovini : Musterija je uvek u pravu ! Ovim nastupom na RTS-u samo odbija potencijalne kupce (samim tim i ja sam jedan od njih) jer ispada da su ljudi krivi sto nemaju novca da kupuju pa ce uvoznici se njima osvetiti tako sto nece dati popuste i bonitete tokom sajma.
Godinama se dešava da nakon objave loših prodajnih rezultata i konstatacije da su trenutne cene minimum, ispod koga nema dole, uslede popusti i po par hiljada evra (danas i do 7000). Tako onaj ko kupi kasnije bude povlašćen a kupac od pre mesec dana nije obeštećen nikako. Osim toga, kako je moguće da prodavci nikako ne utiču na kreiranje auto politike? Nov auto je NOV AUTO, naročito danas kada je razlika u ceni u odnosu na polovni sve manja!
Ajd da vidimo kako nece biti popusta... pa naravno da ce da seva od "sajamskih cena", i mesec-dva posle sajma: "sajamske cene i dalje vaze do rasprodaje sajamskih modela"... Cincar/Markovic (Petrovic) su pod utiskom politicara i izborne kampanje...
Čak i u ekonomski "zlatna vremena", postojali su veoma dobri sajamski popusti, a biće to opet i, ko misli da kupuje, treba da iskoristi, jer su sve "vansajamske cene" totalno "sumanute"
Iritntni su mi ovi tipovi koji prodaju nova vozila. Pošto je ekonomska situacija loša, ljudi ne kupuju nove aute, pa onda država treba ... šta? Uvesti dodatne namete na polovne? Zabraniti uvoz polovnjaka? Uvesti nešto kao trošarine (pa duplo na polovnjake kao u Hrvatskoj? Uvesti normu EURO 7 za polovne? U lošim ekonomskim uvjetima građani imaju nisku kupovnu moć. I? Koliko je djelatnosti i kompanija propalo? Pa propadnite i vi, toliko je poduzeća nestalo i toliko je ljudi ostalo bez posla, zbog čega vi morate raditi i postojati?
Cekaj, jel to neko zlatno pravilo da u svakoj zemlji moraju da postoje predstavnistva svih proizvodjaca automobila?
I da je opstanak PREPRODAVACA(oni nisu predstavnici proizvodjaca, oni su preprodavci) bitniji od PRIRVREDE?
To sto su oni kojim god cudom bili zasticeni kao polarni medvedi nije realna situacija i nema sta da se cude sto u najsiromasnijoj zemlji u Evropi nema kupaca za nova vozila(koja se pritom prave i prodaju po toj istoj ceni za razvijena trzista.
On je to, jelte, ljut sto drzava ne uzme od onog sto ima 300 evra i manje platu, da bi gospodinu uvozniku ukinula porez, kako bi njegova sumnjiva klijentela mogla da kupi automobil za 20000.
Ako mu je toliko stalo da smanji cenu, nek smanji od svoje marze.
Druga stvar, pranje para preko izgradnje ogromnih salona je toliko providno, da je svaka diskusija suvisna (pogledajmo one ogromne salone pored Ade npr, a svaki od njih ne prodaje preko 200 autombila godisnje)...
Itd itd. Jos jedno demonstriranje bezobrazluka i bahatosti.
A da je on tako dobar prodavac kao sto misli da jeste, ne bi prodavao vozila u Srbiji gde nema kupaca, nego bi se preselio tamo gde ih ima. Ali, eto tamo ne primaju ovakve kao sto je on.
Uvoznici su smesni.
Zar stvarno misle da mogu na prodaji automobila u Srbiji da se obogate? Treba da su srecni ako opstanu u ovakvim uslovima.
Sve dok traje kriza padace prodaja.
Петровић вероватно мисли да би држава требало да обезбеди повољније услове за кредит по узору на понуду за 500 л, а да грађани уместо хране, дажбина или било чега другог, плаћају рате за нов аутомобил, кад су већ довољно безобразни да немају да га купе одмах новцем. Разумем да држава помаже ФАС где има интерес и капитал, али зашто би помагала Петровића и братију, стварно ми није јасно. Да ли да свако отвори по једно приватно предузеће, па да га држава помогне кад му се ситуација закомликује? Даље, стално кукање, а како га другачије описати, поменутог Петровића на мале марже, лошу продају, издајничку државу, зле продавце половних возила, ванземаљце, ваздушни притисак бескрајно умара. Шта да се уради? Прво да се провере цене нових возила у иностранству и упореде са домаћим, открије набавна цена, израчуна пдв и, најзад, дође до износа марже и да се сви ти подаци презентују на блогу или, још боље, у виду писма у неком часопису. Нисам сигуран да ће Петровић бити претерано срећан!
Mogu prodavci da kukaju koliko hoce ali nema im pomoci nega da lepo spustaju cene pa dok trziste ne prodari. Ko je lud u ovakvim vremenima da kupuje nova automobil a uz to ogromna vecina ljudi je na birou i takvima auto ni ne treba. Kada pocne da opada stopa nezaposlenosti pocece da raste prodaja novih automobila. Takodje, podrzavam da se uvede EURO 4 norma prilikom uvoza polovnjaka...
Sto se tice kredita za kupovinu auta, njega daju banke, a ne drzava. Kod nas ima vise stranih banaka, pa nek se proizvodjaci i prodavci dogovore s njima u vezi uslova i kamata. Iste te banke na zapadu daju mnogo bolje uslove.
@4tune
Hahah, bas tako.
Kao kada bi doneli zakon da svaki politicar, biznismeni i slicni moraju da imaju javno priakzane finansije, ali i slike kuca, vozila i zena koje su kupili.
Odmah bi bilo jasno ko je ko. Ko radi za porodicu, ko za sebe sebe, ko za druge, a ko samo za pare.