„Hibridi“ u Srbiji još pod ručnom

Po broju vozila na ekološki pogon, Srbija se nalazi na samom evropskom dnu. Država je obustavila stimulacije za kupovinu vozila koja ispunjavaju stroge ekološke kriterijume
Da bi se prodaja vozila koja ispunjavaju stroge ekološke kriterijume, pre svega hibrida i onih na elektropogon, pospešila, neophodno ja pomoć države. Kod nas, nažalost, ni pokušaj od pre tri godine, kada je sa 100.000 dinara državne subvencije stimulisana kupovina vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po kilometru, nije uspeo. Čak je država Srbija na ime neisplaćenih subvencija ostala dužna nekoliko desetina hiljada evra uvoznicima. Program je jednostavno obustavljen, kažu uvoznici ovoh automobila, a država je istovremeno uvela ekološku taksu na uvoz novih automobila od 12.000 dinara po toni, dok je „zaboravila“ da pooštri uslove za uvoz polovnih vozila iz zemalja EU.
Kompletan članak na sajtu Novosti.rs
realno ako je drzavi stalo do cistijeg vazduha treba da smanji akcize na plin. plin sagoreva mnogo cistije nego dizel i benzin
Prvo i osnovno vozila najvise trose u kreni-stani voznji.
Dakle, uskaldjivanje semafora!!! 50 godina posto su svi ostali to uradili, mogli bismo i mi.
Druga stvar, razredi parking mesta. Neiskoriscena mesta stoje zagradjena jer nisu znali/mogli da smeste 5 metara dugo mesto. Nisu sva vozila 5 metara duga, to sve zonirati. Krace vreme na ulici = cistiji vazduh.
Trolejbus umesto autobusa.
Odustajanje od jos jedne termo elektrane=najprljavijeg izvora energije i uspostavlkjanje sistema malih hidro centrala.
Nista komplikovano, ali zasto bi se razmisljalo, kad se pare ucjare i ovako, bez rada.