BG Car Show: Najviše se kupovali minijaturni modeli automobila

Ni posle završetka Sajma automobila, većina ovlašćenih uvoznika ne saopštava podatke o prodaji na „BG kar šou
”Na nedavno održanom četvrtom „BG kar šou” na Beogradskom sajmu i osmoj Međunarodnoj izložbi motocikala „Motopešn”, tokom 10 dana 260 izlagača iz zemlje i regiona prikazali su sve što iz auto-industrije može da se pronađe kod nas. Pravi broj prodatih automobila, mogu samo da se naslute. Ništa novo, jer svi tek sumiraju rezultate, ali ne žele ili ne mogu iz marketinških razloga da ih otkriju. Na većini štandova govorilo se o 50 do čak 200 prodatih automobila na sajmu. Najbolje je prošao, izgleda, Vjekoslav Denovski iz „hobi šopa”, koji je prodao skoro 200 komada metalnih minijaturnih modela automobila i motocikala, koji su kupovale tate za raspomamljenu decu, ali možda i za sebe da bi umanjili tugu za velikim originalima.
Tako, sa procenama, ostajemo u vrlo širokom dijapazonu od 500 do čak 1.500 vozila, što bi odgovaralo jednomesečnoj prodaji u Srbiji, kako je rekao za Politiku Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.
Naravno, da se ne zanosimo, mnoge od ovih cifara su marketinški trikovi pi-arova, jer kako je rekao jedan od iskusnih predstavnika auto-industrije: „Kako da kažem da sam prodao 30 automobila kad je moj konkurent objavio prodaju 150 vozila na sajmu.”
Ali, nije skoro bilo ni ovakvih uslova i damping cena, kako ističu zastupnici pojedinih marki. Tako Milan Vukasović direktor „Verano motorsa”, misli da je ovaj put bilo sve na strani kupca. Od banaka i lizing kompanija, do marži koje na nekim modelima, uz svu dodatnu opremu i sajamske popuste, nisu bile ni 100 evra po automobilu.

Kako bilo, svi su zadovoljni ili se barem tako ponašaju, dok je pravo stanje drugačije. Slika toga je i plac u Hrvatskoj, koje drže neke naše lizing kuće i banke, a gde se liferuju i vozila iz Srbije, oduzeta našim kupcima zbog nemogućnosti poštovanja kreditnih ili lizing ugovora. Naš izvor iz jedne lizing kuće tvrdi da na placu ima više stotina automobila raznih marki. Ispod sjaja i konjskih snaga je ipak samo istina da većina građana Srbije ne može ni da pomisli na nov automobil i da se glamur i lepotice na sajmu ne računaju, a izgleda ni neformalne izjave iz auto-kuća. Jer, to bi najpre trebalo da kažu desetine hiljada posetilaca koje su posetile sajam: da li su nešto kupili osim pljeskavica, sladoleda i metalnih umanjenih modela automobila.
Sajam automobila posetilo 90.000 ljudi
Po podacima o prodaji ulaznica, poseta je manja za oko 30 odsto u odnosu na prošlu godinu. Prodato je 81.000 karata, a procene organizatora su da je sajam posetilo oko 90.000 ljudi.
– Već počinjemo pripreme za salon automobila 2015, jedan od svega 14 zvaničnih priredbi preostalih u svetu. Možemo da najavimo da će sajam privrednih vozila biti ponovo u sastavu salona automobila – izjavio je za Politiku Zoran Lupšić, menadžer sajma.
Izvor: Politika.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Sajam.rs / Verano Motors