home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, u Srbiju je prošle godine uvezeno više od 100.000 polovnih vozila, a novih šest puta manje, oko 18.000.

Podaci ukazuju na to da je neophodno pooštriti regulativu i podići standarde za uvoz polovnih automobila, čiji se kvalitet slabo kontroliše, istakli su u Grupaciji ovlašćenih uvoznika vozila i delova pri Privrednoj komori Srbije (PKS), koja je pokrenula inicijativu za izmenu vladine Uredbe o uvozu polovnih vozila donete 2005. godine.

Potpredsednik Privredne komore Srbije Zdravko Jelušić upoznao je direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadina Jovanovića i pomoćnika direktora Zorana Alimpića sa problemima ovlašćenih uvoznika vozila.

Naime, ovlašćeni uvoznici imaju ozbiljne gubitke u poslovanju zbog nekontrolisanog uvoza polovnih vozila, kao i zbog zastarelih propisa koji regulišu njihov uvoz.

Vozila stara više od 14 godina uvoze se u zemlju i puštaju u saobraćaj bez ikakve kontrole ispravnosti, emisije izduvnih gasova i slično, upozorio je Jelušić.

Stručnjaci su istakli da je neophodno izmeniti Uredbu o uvozu polovnih vozila, kako bi se uskladila i prilagodila savremenim normama i ekološkim standardima, saopšteno je iz PKS.

Na ovaj način sprečilo bi se dalje zagađivanje životne sredine i poboljšali uslovi za veću bezbednost u saobraćaju.

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović saglasio se sa inicijativom za izmenu pomenute uredbe i dogovoreno je da se sa njom upoznaju predstavnici državnih institucija, Ministarstva trgovine, Ministarstva saobraćaja, Ministarstva energetike, razvoja i zaštite životne sredine, Ministarstva finansija i Uprave carine.

Izvor: Tanjug

Foto: arhiva Autoblog.rs / Novosti.rs



čitanja : 1666



Komentari

Jadna zivotna sredina :) Zaista bih voleo da se ne uvoze polovni auti, pa da 'ovlasceni' uvoznici propadnu jer niko nece kupovati ni delove ni nova auta.

Autor sabahudin 28 Mar 2014, 09:06

Gospoda iz teksta koja se mnogo brine za bezbednost saobracaja bi trebla da zna da su vozila i putevi procentualno najmanji uzrocnici saobracajnih nezgoda, a da su najveci zapravo sami ljudi.

Autor Orlo 28 Mar 2014, 11:28

Koliko para, toliko muzike, ne znam sta nije jasno....

Autor bracala 28 Mar 2014, 13:55

Orlo u pravu si. Ali, da li ce ti ljudi kad naprave udes, preziveti ili ne, direktno zavisi od automobila koji voze.
Ljudi kupuju automobile kakve mogu sebi da priuste. Svi bismo mi voleli nov auto, ali nemamo para za njega. Mnogo je bolje na putevima imati euro3 automobile sa vazdusnim jestucima i 2-3 zvezdice na NCAP testu nego Jugice, Lade i druge uveliko trule Zastave koji su pokretni mrtvacki sanduci u odnosu na euro3 aute stare 14 godina...
Kad ljudi koji voze aute stare 25 i 30 godina, zamene ta vozila onima starim 14 godina, onda menjajte pravila.

Autor Sinbad 28 Mar 2014, 16:45

@Sinbad
Ovo je ko zna koja vest na tu temu kako ovi predlazu da se uvede strozi standardi za uvoz polovnjaka, i uvek, ali uvek, je akcenat bio na tehnickoj ispravnosti i kako ona negativno utice na bezbednost saobracaja. Oni uporno govore o tehnickoj (ne)ispravnosti najstatrijih polovnjaka sa Euro 3 motorima a ne o bezbednosti samih automobila u smislu zvezdica na ENCAP testovima.
Osim toga otprilike kada je stupila na snagu Euro 3 norma popularan je postao i ENCAP kod proizvodjaca, tako da je (skoro) svako vozilo od 2000 na ovamo daleko bezbednije sto se tice pasivne i aktivne bezbednosti od vozila pre tog perioda.
Drugo oni nikako ne mogu da ogranice vozila u smislu bezbednosti jer ti sada na trzistu imas nova vozila da kupis koja imaju i po 3 ili 4 zvezdice, ili nova a klot koja bi gore prosla (odnosno putnici) u nezgodi nego opremljeniji polovnjak sa nekoliko vazdusnih jastuka od pre npr 7-8 godina.
Ovde je evidentno sve stvar interesa a nikako neka briga o narodu, jer da je tako omogucio bi se uvoz svega, narod bi vozio nesto novija vozila i bili bi zadovoljniji, a ovako treba ograniciti uvoz polovnjaka kako bi uvoznici novih bili zadovoljniji, i cija ce se snaga lobiranja pokazati na delu ako izdejstvuju ovo.

Autor Orlo 28 Mar 2014, 19:03

Ljudi manimo se dogme. Još se registruju vozila bez ulaza u tehnički pregled, još se dobijaju dozvole bez polaganja.
Ovde su ljudi pakovali, vozila sa desnog na levi volan, prepravlja ko šta hoće, voze se protektirane gume na autobusima, a oni se brinu o vozilu koje je do juče voženo u EU.
Prvo što treba uraditi je da se ugase sve agencije. Ovde sve što se radi je izmišljanje tezgi i plaćenih poslova dušebriznicima.

Autor mange 28 Mar 2014, 20:11

A zašto ti uvoznici novih vozila ne počnu i uvoziti polovna i eto rešenja :)

Autor Srdjan 28 Mar 2014, 20:31

@ Orlo
Slažem se potpuno.
Osimtoga;
"Vozila stara više od 14 godina uvoze se u zemlju i puštaju u saobraćaj bez ikakve kontrole ispravnosti, emisije izduvnih gasova i slično, upozorio je Jelušić."
Zar ne moraju sva vozila i uvežena i kojima je istekla registracija na tehnički pregled, i to svake godine?

Suština je u ovoj rečenici gornjeg teksta:
"Naime, ovlašćeni uvoznici imaju ozbiljne gubitke u poslovanju zbog nekontrolisanog uvoza polovnih vozila, kao i zbog zastarelih propisa koji regulišu njihov uvoz."
Gospoda uvoznici novih automobila nikako da shvate da kupci starijih polovnih vozila neće nikakvom uredbom ili zabranom uvoza istih preko noći postati njihovi kupci.
Dovešće do toga da će oni zadržati i prikrpiti svoje još starije automobile od polovnjaka koje bi inače kupili.
Ako im primena, koju su izlobirali, nepovoljnijeg kataloga cena za polovna vozila, te se uvoz novijih polovnih automobila i ne isplati, nije pomogla, sigurno neće ni gornji predlozi.

Autor Ex 28 Mar 2014, 23:54