home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Automobili koji su se sasvim ili delimično našli pod bujičnim vodama biće jeftiniji za trećinu, dok će prodavci cenu obarati i do 40 odsto. Potopljen automobil jeste moguće upaliti i estetski doterati, ali i teško prodati i zaraditi. Ovako kažu vlasnici auto-placeva u okolini Obrenovca i Čačka koji su imali sreću da većinu automobila izvuku na vreme i spasu od poplava.

U kompaniji "Auto Čačak" kažu da je voda poplavila 300 novih i polovnih automobila. Ukupnu štetu u kompaniji procenjuju na pet miliona evra, a računaju i na ozbiljne gubitke na automobilima koje tek treba prodati.

"Polovna vozila biće jeftinija i za 40 odsto, a nova malo manje, koliko tačno videćemo narednih dana. Šteta je ogromna, potopljeni su i automobili i delovi, ali i oprema u firmi, poput kompjutera", kaže Zoran Kostić iz "Auto Čačka".

Nenad Inđić, vlasnik istoimenog auto-placa u Obrenovcu, na vreme je spasao 39 automobila. Poplava mu je uzela samo jedan.

"Bio je u vodi do stakala i njega ću u delove. Mogu ja njega rastaviti i kompletno oprati. Električar će uraditi svoj posao, mehaničar svoj i auto će upaliti. Dugoročno, međutim, neće to biti to, vremenom treba očekivati kvarove na servo volanu i na sistemu kočenja", kaže Inđić.

Na auto-placu "Verona" u Čačku kažu da probleme na potopljenim automobilima treba očekivati i posle godinu dana.

"Najviše kvarova će biti kod novijih tipova sa dosta elektronike. Vremenom se kvari i ABS, servo volan, kočnice počinju da škripe", kažu u ovoj firmi koju je poplava zaobišla.

Pokretanje poplavljenog automobila košta u proseku oko 500 evra, a popravka traje najmanje pet dana, kažu serviseri. Rastavljanje automobila, kompletno pranje i sastavljanje košta 150 evra. Mehaničaru i električaru treba dati od 100 do 150 evra, dok akumulator košta oko 80 evra.

"Ukoliko takav automobil ipak neko hoće da proda, iz njega mora da vadi bukvalno sve. Menjaju se kablovi, releji, apsolutno sve, kao kada ga sklapa neka fabrika. To se nijednom prodavcu ne isplati", poručuje serviser koji je želeo da ostane anoniman jer, kako kaže, nije vreme za reklamu.

Izvor: Pressonline.rs / Blic.rs

Foto: Tanjug.rs



čitanja : 3798



Komentari

Ne treba brinuti mnogo za ove iz Auto Cacka i poplavljene Skode, verovatno ce uskoro neki novi tenderi od strane JP i drugih drzavnih institucija, jer ipak treba zameniti dotrajala vozila novim, a na tenderima ce se podaci, odnosno uslovi, koja vozila moraju ispuniti poklapati prakticno u milimetar tj KS sa Skodinom ponudom modela...
Na slican nacin su pobedjivala Mitsubishijeva vozila za policiju i vatrogasce... drug radi kao vatrogasnoj sluzbi pa je upoznat sa nacinom nabavke...

Autor Orlo 03 Jun 2014, 20:39

@Orlo

Naravno, to je sve jasno. U zemlji koja ima auto industriju (pa makar to bio Punto) su kupovani Golfovi, Skode, Pezoi sve po visoj ceni od Punta. Sada ce se to raditi umesto Fiata 500 itd.

Ovaj trosak za popravku mozda vazi za Fabiu i Punta... da popravis S klasu ili BMW 7 za 980 evra... malo sutra.

Autor Fordovac 03 Jun 2014, 21:49

Vozila na kojima je polava ostetila bezbedonosni sistem na Zapadu odlaze u reciklazu.
Kakvo crno 40% jeftinije?

Autor vojvoda 03 Jun 2014, 23:41