Beskamatni zajmovi ne povećavaju prodaju kola

Na koje sve načine se prodavci novih automobila u Srbiji dovijaju da bi povećali promet. Dileri nude vozila i po fabričkoj ceni u nadi da će zaraditi na održavanju četvorotočkaša.
Prodavci novih automobila u Srbiji se, pritisnuti slabim rezultatima prodaje, dovijaju na razne načine ne bi li namamili kupce u auto-salone, pa im nude brojne, doskora nezamislive pogodnosti poput beskamatnog kreditiranja, gratis guma, kasko osiguranja…
- Prodaja je mizerna, a zarada još manja – objašnjava dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. – Naši uvoznici rade sa provizijom manjom od 100 evra po vozilu, često prodaju automobile i po fabričkim cenama, sa željom da opstanu, da sačekaju bolja vremena i žive od postprodaje. Naša vozila imaju najnižu cenu u regionu, a sasvim sigurno niko u okruženju nema tako povoljne uslove kupovine.
Zato i ne čudi što na primer „Kia“, „Tojota“, „Reno“, nude prodaju vozila čak i bez učešća, sa kamatom od nula odsto!
Pri tome, kao u TV reklamama za onlajn-prodaju, ni to nije sve. Nude se na poklon četiri zimske gume, besplatan pregled u „ko zna koliko tačaka“, besplatna zamena antifriza, patosnice na poklon, ali i radio, klima-uređaj…
Neki prodavci, poput „Sitroena“, uspevaju da ponude svoje modele po ceni koja kolegama u regionu zvuči kao naučna fantastika. Tako, na primer, novi „sitroen C3“, sa klimom i brojnim dodacima, možete da pazarite za manje od 10.000 evra! A limuzinu „C-elize“ (sportska verzija je šampion sveta WTCC) košta samo 10.490 evra. I „Avtonova kab“, uvoznik „sitroena“, nudi neograničene kilometraže u garantnom roku od dve godine.
„Kia“ ima punu fabričku garanciju od čak sedam godina na sve modele. Odskora i Kompanija „Reno-Nisan Srbija“, zastupnik „Dačije“ nudi sedmogodišnju garanciju i na, sve traženije, rumunske modele… „Tojota“ nudi pet godina…
Dileri veruju da ima izlaza iz krize i da će prodaja kad-tad početi da raste.
- Mislimo da je potrebno da država uradi nešto poput većine zemalja Evrope. Da omogući pravu prodaju vozila „staro za novo“. Da se razlika u ceni novog i starog oporezuje, a ne ceo iznos cene novog vozila, kao što je to slučaj sada – kaže dr Petrović. – Očekujemo da uskoro sa ministrom Vujovićem pokušamo da nađemo rešenje i za ukidanje odredbe po kojoj se za vozila sa kubikažom većom od 2.000 kubika plaća basnoslovan iznos. Kada bi vlasnici tih automobila mogli da ih se reše, prodaju kao polovne, a sada ih niko neće jer registracija „ide“ i do 130.000 dinara, oni bi verovatno kupili novo vozilo u istoj klasi. To bi automatski podiglo tržište za oko 15 odsto.
U oktobru pad od 27%
Prodaja u oktobru pokazuje da smo spali na najniže grane ikad, kaže Petrović. Prodato je samo 1.437 automobila, što je za 27 odsto manje nego lane u istom mesecu. Jednostavno, narod nema više para, – zaključak je opsežne analize Srpske asocijacije uvoznika automobila.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Avtonova Kab
Kako da ne. Beskamatni? To se jos nije desilo. Cena visa za makar 20% uvek prati takve akcije.
Fabricka cena? Koja je to tacno cena? Ni jedan proizvodjac nema fiksne ene za distributere, vec se to posebno ugovara.
Ne kazem da su dileri u Srbiji skuplji, mislim da su i jeftiiji nego u jednoj Nemackoj ili Italiji, ali jednostavno trziste ne postoji. I nije mi jasno zasto se uporno zale, kada je jasno da trziste ne postoji.
И ето опет др Петровића, који нам објашњава како нас сад шишају за само 100 еура, док су нас раније шишали неупоредиво успешније. Читах пре неки дан број АБ где су упоређене цене возила у Србији и Немачкој - нисмо најјефтинији. Стандард је низак, нов аутомобил, или боље, аутомобил уопште, луксуз.
Jedini pravi izlaz je da se poveća kupovna moć stanovništva, sve ostalo je puko snalaženje i preživljavanje.
Kao što fordovac reče, "beskamatni" ne postoje, uvek je to negde ugrađeno u cenu na ovaj ili onaj način. Nema besplatnih stvari!
A što se garancije tiče, pa Kia baš na tih 7 godina obaveznih servisa najviše i zarađuje, više nego na samoj prodaji vozila!
Već decenijama vozim kola kupljena kao nova, ali u tome, nesporno, nikakav ekonomski smisao ne postoji i nekako sam sve dalje od "novih-novih" kola, iako sam već probio prvobitno zacrtan "vek kućnog trajanja" i mada "nova-nova" kola imaju svojih prednosti (pod čime posebno mislim na bezbednosne aspekte, jerživot i zdravlje moje porodice (skoro da) nema cenu).
Ali, prosto, "šteta" usled rapidnog pada vrednosti se graniči za "nekontrolisanim požarem". I sve teže se mirim sa tim aspektom posedovanja "novih-novih" kola. Majku mu, skoro da sam u sebi plakao kada su mi prošle godine u dva odvojena "incidenta" ukrali (samo) 3 bicikla, ali nisam plakao što sam za prethodnih oko pet godina na "poziciji" pada vrednosti kola izgubio oko 50 ( slovima: "pedeset" ) sasvim solidnih bicikala...
I to mi nekako nedosledno, licemerno ... Bem ti nova-nova kola. I "popuste", "akcije", "džokere", "beskamatne kredite" ...
Neću da me auto kuća uslovljava sa akcijom koja traje 3 meseca. Beskamatni kredit ali samo do 31.12. Hoću da kupim ali u februaru. Tad ću da imam tih 50% za učešće. Ali kad doje februar onda nema akcije i eto kako auto kuća izgzbi kupca!!! Dajte bre nešto stvarno ozbiljno da čovek može nešto i da isplanira! Hoće i jare i pare, pa ostanu bez oba!!!