home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Blic, bescarinski izvoz srpskog „fijata” na tržište Ruske Federacije za kupce u Srbiji moglo bi da znači jeftiniju kupovinu ruskih automobila na domaćem tržištu.

I to bar za 12,5 odsto, koliko se danas plaća carina na uvoz vozila iz Rusije. Kako „Blic” saznaje, konačni dogovor o detaljima stavljanja vozila na listu proizvoda za koje između Srbije i Rusije važi bescarinski uvoz, po principu reciprociteta, očekuje se do kraja juna.

- Srbija traži da se promet vozila uvrsti na listu roba za koje se u potpunosti ne plaća carina u trgovini sa Rusijom. Međutim, verovatno će se, ipak, utvrditi neke kvote, odnosno količina vozila za koje olakšice važe. Zasad se, nezvanično, najviše pominjala količina od 5.000 ili 10.000 vozila, objašnjava izvor „Blica” iz Nemanjine.

I dok domaći „fijat” za ulazak na rusko tržište još čeka pronalaženje dilera koji bi ga prodavali, ali i servisa koji bi bili ovlašćeni za održavanje, ruska vozila u Srbiji već imaju razrađenu mrežu i dilera i servisa.

- Zasad na ovom tržištu „Avtovaz” prodaje samo „ladu nivu 2121”. Ona košta 9.500 evra plus porez na dodatu vrednost. Uračunata je i carina koja se sada plaća na uvoz vozila iz Rusije od 12,5 odsto. Ne nudimo sve modele „lade”, jer zbog činjenice da se na njih plaća carina, a na vozila koja stižu iz EU ne, nismo konkurentni. Ako za automobil iz EU treba 5.000 evra, za ruski treba dati 5.750 evra, objašnjavaju za „Blic” u „Rusautu”, ruskom zastupniku za Srbiju.

U Srpskoj asocijaciji uvoznika drumskih vozila veruju da će biti najveće interesovanje za ruska dostavna vozila iz GAZ-a, na koja se danas plaća carina od čak 15 odsto.

- Još nije definisan model reciprociteta u bescarinskom prometu između Srbije i Ruske Federacije. Ukoliko to bude realizovano „automobil za automobil”, može ozbiljno da utiče na druge proizvođače, jer se u Srbiji godišnje proda 19.600 dostavnih vozila. Ne verujem da će, kada je u pitanju putnički program, pojeftinjenje ruskih automobila bitnije uticati na prodaju proizvođača iz EU - zaključuje Milan Vukasović, koordinator Srpske asocijacije uvoznika.

Izvor: Blic.rs



čitanja : 7367



Komentari

Sta ja znam, vozio bih ovu Nivu 4x4 Urban bez iakvih problema. E sad, da li toliko vredi...

Autor Uros Cuore Sportivo 18 Apr 2015, 19:37

Uros Cuore Sportivo
Realna vrednost Nive, je tačno duplo manja od prodajne...
Sve preko 5500€ je bacanje para.

Elem, rekoh ja šta će biti posledica posla "veka" FAS-a sa Rusijom. Sve jedno, opet po grbači Srbije, a u računu Fiata.
Šta još ima u tom "crnom ugovoru" ??

Autor mange 18 Apr 2015, 19:45

Nece valjda ?!?

Autor carobnjak 18 Apr 2015, 19:50

Napravise pricu prakticno ni iz cega... bilo bi lepo reci da je smesna prodaja Fiat-ovih putnickih vozila u Rusiji, sto znaci da ce 5 ili 10 hiljada 500L prodati prakticno za nekih 10-20 godina kada se on vise ni ne bude proizvodio...

Autor Orlo 18 Apr 2015, 19:53

Ovi jeftiniji modeli nemaju nikakve sanse protiv Sandera i Logana!

Autor carobnjak 18 Apr 2015, 19:53

@carobnjak,
Ne moze Sandero i Logan da bude dobar koliko Lada moze da bude jeftinija...

Autor Uros Cuore Sportivo 18 Apr 2015, 19:56

1988. godine nova lada nova je koštala manje od 10.000 maraka

Autor moron 18 Apr 2015, 20:02

@UCS
pa nece biti jeftinije! Sta mislis ovi modeli na slici, koliko su "napucani" opremom?
Imaju li bar vozacki airbag, servo???

Autor carobnjak 18 Apr 2015, 20:08

@carobnjak,
Vodio sam se time da je najjeftinija Lada jeftinija od najjeftinije Dacije. Ili mozda gresim?

Autor Uros Cuore Sportivo 18 Apr 2015, 20:28

Mislim da je većina "Lajki" na bazi Dacije. I koliko vidim, ne mogu biti jeftinje od originala.

Izglea je B.M. na godišnjem odmoru, a niko ga ne menja :))

Autor mange 18 Apr 2015, 20:44

@ mange
šta je tu po grbači Srbije?
@ moron
sve što je 1988. koštalo 10.000 DEM danas košta 10.000 EUR, a možda i dosta više.

Autor Matori 18 Apr 2015, 20:45

Matori
To što se na vozila neće platiti carina, nego će onako beplatno se "ufurati" u srbiju.

Autor mange 18 Apr 2015, 20:48

@ mange, znači vama smeta što će 5.000 ruskih vozila ući u Srbiju bez carine, a ne smetaju vam desetine hiljada vozila iz EU koje godinama tako dolaze u Srbiju? Kolika je tek tu šteta po budžet Srbije. Budite bar dosledni pa kritikujte i taj uvoz ,a ne samo ovaj iz Rusije.
Usput, zašto da 5.000 ljudi u Srbiji ne dobije priliku da na račun države kupi jeftinija nova vozila. To će izgledati i dobro za političare na vlasti koji su, eto, tako dobri da su ljudima sa manjim primanjima omogućili kupovinu novih vozila, pa makar i iz Rusije:))

Autor auto 18 Apr 2015, 20:57

@ mange
S' obzirom da se trenutno ne uvoze, Srbija će biti u plusu za PDV, koji će na njih naplatiti, a u minusu za virtualnu carinu na nešto što inače ne bi bilo uveženo.

Autor Matori 18 Apr 2015, 20:57

@mange
koja vecina? Samo Largus je Dacia, Grantu je doradio Renault ali sve one vuku Fiatove korene, iz praistorije... :)

Autor carobnjak 18 Apr 2015, 21:00

@UCS
kad/ako budu stigle i vidis pakete opreme, bice jasnije...

P.S. ekoloske enterijere ne bih pominjao ovaj put! :)))

Autor carobnjak 18 Apr 2015, 21:03

auto
Mi smo ukinuli carine EU ai oni nama. Naravno, jer smo stali u red da nas prime tamo... To nešto košta, a mnogo više smo dobili kroz donacije, kredite i sl. Tako smo odlučili, ma kako bilo.

Ali šta kog vraga tražimo sa Rusima?? Znate li da plaćamo najskuplji gas u Evropi?? Šta su to oni nama dali? Kad su trebali nigde ih nije bilo.... Sad treba zbog njih da popijemo "ćušku" od Evrope i SAD zbog kršenja sankcija.
Da ne dužim dalje, a ta "propuštena carina" je najmanja šteta.

Autor mange 18 Apr 2015, 21:11

Ma rusi su nasi prijatelji, braca i spasitelji, a sad ce nas i motorizovati... :)

Autor carobnjak 18 Apr 2015, 21:17

Matori
Kada je bio prelezak sa EURO 3 na EURO 4, lada niva je kod nas postupela sa 8.000 na 8.400.
A sada je 9.500 bez PDV-a ili 11.400 sa PDV-om?
I šta ima dodatno, samo ABS i servo? A sa klimom je skuplja još oko 1.300?
Ko je tu lud?

Autor moron 18 Apr 2015, 21:19

Чаробни

Да немаш неки податак какав је Фијатов шестостепени аутоматик, и како се понаша упарен са 1.3 мџ?
Чуо сам опречне коментаре о мењачу а на нету не могу да истражим квалитетних информација. :)

А сад о теми.
Ниве су за западно тржиште опремљене климом, сервом, јастуцима...
Не постоји боље возило за лов и риболов. Под гаранцијом!! :)

Autor Гагиба 18 Apr 2015, 21:29

"Sad treba zbog njih da popijemo "ćušku" od Evrope i SAD zbog kršenja sankcija"

Ne znam zašto bi mi snosili sankcije zbog izvoza u Rusiju kada zapadni proizvođači i dalje nastavljaju proizvodnju i izvoz svojih automobila u Rusiju. Angela Merkel recimo nije kaznila VW što proizvodi i prodaje u Rusiji, a američki Ford ne samo da nije prekinuo svoje operacije u Rusiji, već je je pre nekoliko dana u Sankt Peterburgu počeo da proizvodi novi Mondeo. Primera ima još, ali me mrzi da dalje nabrajam. A ako mi zbog izvoza 500L u Rusiju budemo imali probleme sa EU, a Nemci i njihove firme takvih problema neće imati, znači da u EU ne postoje ravnopravne države i narodi. A u takvu licemernu EU ja ne želim.

Što se tiče da smo mi dobili kredite od EU, pa šta je tu specijalno? Na te kredite su uzimali kamate i sigurno nisu bili na gubitku.

A o tome da Rusa nikada nije bilo kada je to nama bilo trebalo, to može da napiše samo neko ko ne poznaje sopstvenu istoriju. Naravno, i oni su nam pomagali zbog svojih interesa... Dozvolite da vas podsetim da su Rusi prvi pomogli u prošlogodišnjim poplavama, dok su "prijatlji" i "partneri" iz EU danima pa i nedeljama slali samo verbalnu podršku, dok nije stiglo nešto konkretno.

Autor auto 18 Apr 2015, 21:30

@ moron, u tekstu Blica je greška. Cena Nive sa carinom i PDV-om je pomenutih 9.500 evra, a u opremi između ostalog ima ABS i servo.

Moguća je i doplata za klimu (1.050 evra) i TNG (700 evra).

Cenovnik je ovde:

http://www.rusauto.rs/index.php/lada-niva-2121/cenovnik-lada-4x4

Spisak opreme ovde:

http://www.rusauto.rs/index.php/lada-niva-2121

Autor auto 18 Apr 2015, 21:36

auto
Što se Rusa i istorije tiče, ne bi.
U istoriji su nas 3 puta namagarčili, do MAX.
Samo se setite Ićkovog mira sa Turcima, koji je prekršen na zahtevanje Rusije, a posle Tursko Ruskog rata, Srbija je dogovorim prepuštenba Turcima na nemilost, gde je pobijena cela Šumadija i Zapadna Srbija, što nisu uradili za 500 prethodnih godina. Sve svetinje su spaljene. Posle toga, stanovništvo je obnovljeno doseljavanjem iz Crne Gore.

Da ne pominjem komunizam, rezoluciju IB, a ono što je mene razočaralo je bombardovanje Srbije i predaja Kosova, bez Ruskog veta.

Nas vezuju i zovu u EU "mali Rusi", radi amerčko engleskih igrica, a relano mi smo Rusima moneta za potkusurivanje, bez bilo kakvog značajnijeg interesa. Ono što Ruse zanima, i u koga imaju poverenje na Balkanu je Bugarska. Čak većina ruskih građana misli isto....

Da je to istina, govore i ruske investicije u Srbiji koje su zanemarljive, u poređenju sa Bugarskom, Crnom Gorom, Albanijom.... Oni su ovde uzeli džabe energetiku i to ucenama, to eksplatišu i ćute. Niko ne zna da Srbija proizvede više od 50% sirove nafte za potrebe Srbije, koje idu Rusima, uz zanemarljive rudarske rente. Sa naftom su 2 puta do sada otplatitli ulaganje u NIS..... itd. Kažem, plaćamo najskuplji gas..

Autor mange 18 Apr 2015, 21:44

U Rusiji se proizvode i vozila mnogih drugih marki, a ne samo Lada.

Autor Fordovac 18 Apr 2015, 21:49

@ moron
AUto Ti odgovorio za PDV, a ostatak si sam naveo uz Euro 5 i kursne razlike.

Autor Matori 18 Apr 2015, 21:55

Da ne idemo previše u off-topic, pa ovim završavam. Dakle, ovo je karta cene ruskog gasa po evropskim zemljama:

http://www.slobodnaevropa.org/content/cena-ruskog-gasa-najskuplje-za-siromasne/25443197.html

Dakle, ne plaćamo ga najskuplje, više od nas ga plaćaju u Sloveniji, BiH, Makedoniji, Bugarskoj (za koju kažete da u njih Rusi imaju poverenje na Balkanu).

Što se tiče bombardovanja 1999. koliko se sećam (neka me neko ispravi ako grešim), tu Rusi nisu ni mogli da ulože veto, jer su Ameri zaobišli Savet bezbednosti UN i napali nas bez dozovole UN.
A Rusima međutim zameram/ne mogu da oprostim, što u maju 1992. nisu upotrebili veto da spreče uvođenje sankcija tadašnjoj SR Jugoslaviji.

Koliko sam razumeo, zamerate Rusima što nisu učinili više za nas? Pa neće valjda oni da ratuju i ginu za nas? (svaka čast onih dobrovoljcima tokom devedestih). Pa valjda ne mogu Rusi da budu veći Srbi od nas samih.

Što se tiče eksploatacije, pa zar mislite da to u Srbiji ne rade i zapadne firme koje ovde rade, da ne mislite da su ovde došli zbog toga što nas vole?

U svakom slučaju, slažem se da smo mali i marioneta za potkusurivanje.

Ovde dakle završavam raspravu o ovome, otišao sam i previše u off-topic, moraću sam sebe da banujem :))

Autor auto 18 Apr 2015, 22:08

Sve se slažem, Srbija je raskrnica. Sad će Zabari da uvale Rusima, bezcarinski Fiat preko nas, Poljaci jabuke, a onda će Evropa da nam lepo lupi "zauške" što pravimo bezcarinsku uniju sa Rusima :))

Autor mange 18 Apr 2015, 22:20

Nije mi jasno sto se od ovoga pravi senzacija. Mi vec imamo slobodnu trgovinu s Rusijom za skoro sve proizvode, i normalno je da to prosirimo i na automobile. Trebalo je i ranije. Veca konkurencija ce samo sniziti cene i poboljsati uslove kupovine. A nekoliko hiljada je nista, ni deset dana rada fabrike u Kragujevcu. Niti cemo se od toga obogatiti ako prodamo, niti cemo propasti ako udju u zemlju nekoliko hiljada Lada.

Autor B.M. 18 Apr 2015, 23:37

B.M.
Lepo je rekao Putin da 500L nije srpski proizvod. Ovo će biti trange - frange trgovima.

Autor mange 18 Apr 2015, 23:46

Autor carobnjak 18 Apr 2015, 21:17

Kakvi su da su, nisu nas tukli po ušima!

Autor IlijaGrahovac 19 Apr 2015, 00:40

Ako se procitaju "Seobe" od Crnjanskog, odmah ce biti jasniji odnos izmedju Srba i "majke" Rusije.

Sto se tice ruskih automobila, ni do sad nije bila zabranjena kupovina. Dileri su je nudili, ali je odaziv kupaca slab.
Kineski zastupnici su nudili jos jeftinija vozila pa su opet svi do jednog propali.

Autor vojvoda 19 Apr 2015, 01:21

@auto
jel mozete da nabrojite ruske proizvode (ne sirovine!) na srpskom trzistu?
Ja nesto ne mogu, i eto prave slike naseg "bratstva i prijateljstva"...

A za bombardovanje niste u pravu, kao ni za raspad SFRJ i sankcije za SRJ - Rusija nije ucnila apsolutno NISTA, osim verbalne podrske kako ste napred naveli! Kao svetska velesila je naravno mogla, ali da li bi joj to islo na ruku?

P.S. potpuno se slazem sa Mangeom, na ovoj temi...

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 09:55

@Гагиба 18 Apr 2015, 21:29
nemam pojma, majke mi! :)

@IlijaGrahovac 19 Apr 2015, 00:40
to ne znaci da su nam prijatelji ili braca!

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 10:00

@mange
Hm, jeste da je skroz van teme ali....vrednost godišnjeg priliva iz inostranstva putem doznaka (diaspora) je još uvek veća od ukupnih "donacija" koje su prosleđene ovoj zemlji od strane EU od 2000 na ovamo. a što se tiče gasa, mislite na ovaj koji ne plaćamo (jedini imamo toliko stari dug) ili neki drugi?

Autor Milan Nikolić 19 Apr 2015, 10:45

Izvoz automobila u Rusiju smo trazili jos dok se pravio Punto u Kragujevcu. Naravno, Rusi nisu hteli ni da cuju jer je skoro ceo automobil, sklapan od uvoznih delova. U medjuvremenu je prestala proizvodnja pa je na tome i ostalo. Kada se pocelo s 500L takodje smo trazili bescarinski izvoz u Rusiju, to nije pitan Putin nego Sojgu, na otvaranju zajednicke baze u Nisu. Odgovor je bio da i Rusi imaju strane proizvodjace automobila u Rusiji ali im ne pada na pamet da to izvoze kao domaci proizvod. Znaci kratko i jasno je odbacio tu mogucnost. Ali dzaba nama govoriti kada ubrzo zatim Dinkic moli Dacica, koji je tada bio predsednik vlade, da pri poseti Putinu takodje trazi bescarinski izvoz 500L u Rusiju. Putin je rekao razmotricemo tu mogucnost, znaci nikada nije obecao kako se to provlaci po medijima, niti je odbio. Posle Dacica i Dinkica i Vucic nastavlja da dosadjuje Rusima, a tu se umesao i Toma, pa i on moli Putina. Sta reci, ponizavanje bez granica i tu nam Rusi nista nisu krivi.

Autor B.M. 19 Apr 2015, 11:00

Ono sto se ne zna je da je bivsi direktor tada FASa Ferara, obecao Dinkicu otvaranje novih radnih mesta ako izdejstvuje bescarinski izvoz u Rusiju. Ostaje nam da vidimo hoce li to obecanje novi direktor ispuniti jer sad je kriza u Rusiji. Znaci sad je Fiat na potezu i nadajmo se nekom pozitivnom iznenadjenju.

Autor B.M. 19 Apr 2015, 11:07

carobnjak
Imali su Rusi u par navrata veliku ulogu od 1990 do 2000 u celom ovom jadu i raspadu. Davali su povremeno "verbalnu" podršku našim političarima, da naprave što veću glupost, a kad je to trebali i materijalno podržati, nide ih nije bilo. A Srbi su sanjali S-300 kako obara F-16 po Srbiji, i stalno su mislili, "samo što nije". A vrh je osnivanje Haškog tribunala od UN, bez Ruskog veta.

Milan Nikolić
Gas se plaća - naravno. Postoje dugovi rusima od Slobe Miloševića, pa to utiče na naj naj cenu.

B.M.
Fiat ima fabrike i u Turskoj, Poljskoj i sl, pa nek izvoze bescarinski iz tih zemalja. Tamo se nešto i proizvodi, osim finalnog sklapanja kao u Srbiji za 500L.

Autor mange 19 Apr 2015, 11:34

Чаробно

Ок. Распитаћу се већ. Имам једну занимљиву понуду на ту тему. :))

Манге

Апсолутно си у праву. Кроз историју ми већих непријатеља од Руса нисмо имали.

Срећом ту су браћа Амери и Немци па нам је све потаман.
А и уранијум баш прија ујутру кад устанеш...

Autor Гагиба 19 Apr 2015, 12:02

Гагиба
Ove druge nisam ni pominjao, oni nisu sporni. Oni nas i biju i hrane, gazduju nama, a osiromašenog uranijuma u Srbiji nema, samo da znaš, sem par lokacija ispod Vranja.
Što se više gicamo, više biju, a što pre to shvatimo, biće bolje.
Evo, bescarinska unija sa Rusijom, naša vojska na paradi u Moskvi, Putin na paradi u beogradu.... Biće opet batina....

Autor mange 19 Apr 2015, 12:16

Autor Гагиба 19 Apr 2015, 12:02

E to su nam najveći prijatelji.

Autor IlijaGrahovac 19 Apr 2015, 12:16

E moj mange, kad ne znas da je sklapanje najvaznije u proizvodnji automobila. Finale. Spada u proizvodnju pa je glupo reci da se sklapa a ne proizvodi. Dzaba ti delovi ako nemas fabriku da ih sklopis i testiras. S druge strane ako imas fabriku mozes da biras od koga ces kupovati delove i ucenjivati dobavljace, sto velike kompanije i rade. Za sklapanje novog modela se fabrike utrkuju a drzave nude sve pogodnosti.

Autor B.M. 19 Apr 2015, 12:27

B.M.
U bivšoj državi sklapali se razni automobili:
VW Golf i Buba, NSU, Renault, Citroen, Opel, čak su proizvodili neke sklopove. Jedina prava industrija je bila Zastava.
Ovo što fiat radi uz gubitak po Srbiju, nije na čast, a ne računa se u srpski proizvod.

Autor mange 19 Apr 2015, 13:09

Манге

Осиромашеног уранијума у Србији и те како има, а то што ти привремено окупиране територије додељујеш окупатору само доказује да код дела овдашњег становништва принцип штапа и шаргарепе и те како функционише.
Баце ти шаргарепу па ако кренеш на њу, одмах штапом по леђима све док ти мозак не исперу!!

Е видиш, мене такви типови не плаше, нити ме ситно боли ***** за њих.
Из села мог деде у Великом рату отишло је 34 мушкарца у најбољим годинама. Само су се двојица вратили.
Србија је поносна земља са поносним народом. Никада није подржала фашизам и сад у 21. веку се бори и даље (мада јасно неоколонизована) против банкара и илумината.

Запамти предобри манге, добро ће победити!!
И још једну ствар запамти. Територија Косова и Метохије је област на планети која има највећу концентрацију верских објеката. Нигде на свету не постоји толико богомоља.
Нису банкари случајно тај простор засули уранијумом.

И да, банкари немају контролне ложе у Русији и Кини.

Можеш ти критиковати Русе колико желиш и чињеница је да да нам можда нису увек помагали колико су могли и колико је требало али чињеница је и да нас нису никада бомбардовали, убијали, вешали по путевима и трпали у логоре.
Кога ћеш ти да поштујеш и од кога ћеш се плашити то је само твоја ствар.

Извињење за преопширност и евентуално одскакање од теме, нећу више коментарисати.

Autor Гагиба 19 Apr 2015, 13:13

Autor Гагиба 19 Apr 2015, 13:13
najbolja poruka na autoblogu od kad ga pratim.
bravo majstore.

Autor bmw series 8 19 Apr 2015, 13:25

Гагиба
Uvodi i razrada priče ti je OK, isto mislimo (bar slično), ali pouku nisi ni proučio, a kamo da ti je ispravna.
U prvom ratu stradalo je 50% muškaraca, u drugom blizu 2 miliona, u ovim savremenim ratovima svi su nas dobili i savili. Sve je proterano u Srbiju (sem Republike Srpske za sada)

Ako očekuješ opet neki "veliki rat" gde ćemo mi sa rusima, da naučimo nemce, francuze i engleze pameti, da preuzmemo teritorije na liniji Karlovac - Karlobag - Virovitica pa do Đevđelije, a da albaneze preselimo preko Prokletija gadno si se zaj....bo. Izvini, ali ...... bojim se da ne ostanemo sa jednom šljivom.

Autor mange 19 Apr 2015, 13:36

Kakve veze ima Kosovo sa ovom temom? Ono cak nema vise veze ni sa Srbijom...

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 14:07

Često sam u Rusiji, kao i na zapadu, ali od kako je konflikta u Ukrajin, verujte, sve vise Ruja zna za Sebiju i ozbiljno postuju sto se odupiremo jednoglasju EU. Samim timraste interesovanje u medijima pa je sve vise tv reportaza i sa istorijskimaspektom gde se analizira rusko srpski odnos i Mogu vam reći sve je prijatnije biti Srbin u Rusiji, ogromno postovanje dobijamo trenutno. Meni to ideu prilogza posao jer izvozimo dosta za Rusiju, i ako ovi štrumfovi na vlasti nesto ne zajebu izvoz će rasti.

I man te se razglabanja o 500L nego svako po 2ha da posadi malina, i da podigne 20 ari plastenika i eto mu par kamiona robe za Rusiju.

Ne izvozim hranu vec nesto drugo u Rusiju ali verujte trenutno hrana za Rusiju moze da ide u svum oblicima i kolicinama i cenama.

Autor Rade 19 Apr 2015, 14:09

@Rade
a sta se uvozi iz Rusije?

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 14:13

@carobnjak, jako si me razocarao komentarom. Sve dok i poslednji srbin postoji zna se čije je KiM, jer postojanjem Srba postoji Kosovo, našim nestankom to postaje samo parče tla na zemlji.

Autor Rade 19 Apr 2015, 14:15

@Rade
izvini sto sam realan, dok god budemo razmisljali tako kao ti, i ziveli u proslosti i snovima, ovde nece biti dobro...

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 14:18

@carobnjak, meni kao građaninu ove zemlje, Srbije. Bitan svaki izvoz, a mnogo manje uvoz. Uvezem iz Rusije materijal a izvezem proizvode. Ali bitno mi je da izvezem u svaku zemlju koju mogu i napravim dobit. Rusija tu ima prednosti jer je ogromno trziste koje mi ne mozemo da pojmimo. Jedan Ruski grad i okolina ko cela Srbija, pa zamisli kakvo je to trziste. Nor u italiji mozes do sutra da nudis jeftiniji proizvod ali kapacitetima su prepravljeni i domacim proizvodima i vise cena nije niakkav faktor jer je previse svega. U rusiji to nije slucaj a ova konfrontacija sa EU nama moze doneti dobro samo ako ubacimo u šestu brzinu i ozbiljno udjemo u proizvodnju u svim sgeemnentima.

Autor Rade 19 Apr 2015, 14:21

Rade
Mi (Srbija) je kandidat za članstvo u EU. Tako treba da se i ponašamo.
U suprotnom, ako misliš, da batalimo tu priču i idemu u neku fiktivnu azijsku uniju, zajedno sa Rusima.
Ne znam dal primećuješ da je pokušaj da Rusi učine neštoooo u zadnjih 35 godina, i da sve i svakoga što mogu uvuku u isti kazan. Nije jednom u istoriji Srbija nasela na takvu propast.
Ne misli se srcem, već glavom.

Autor mange 19 Apr 2015, 14:24

@Rade
ono sto meni bode oci je da nema nijednog ruskog proizvoda na nasem trzistu, dok je 90% kineska roba, a i kineze smatramo prijateljskom nacijom, zar ne?
U cemu je stvar?

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 14:24

Autor mange 19 Apr 2015, 14:24

Koštaće nas ta EU i to poprilično.

@carobnjak

Ničija nije do zore gorila!

Autor IlijaGrahovac 19 Apr 2015, 14:39

@proEU,

Ruskih proizvoda nema jer je uticaj zapada ovde očigledan, kako na naš razvoj tako i na naše svakodnevne potrebe. Uticaj zapada je jak u celom svetu pa nije čudo sto nismo odoleli. E sada imamo priliku da biramo sta zelimo sa zapada a ne sve da progutamo kao dobar dan. U evropskim zemljama sam jako cesto i ono sto me fascinira da se jako tesko odricu tradicije i renovirace stare udzerice po 1000 puta a mi cemo sve nase da potavnamo sa zemljom do zore kao da ga nikad nije bilo. Drugo samo budala ne bi iskoristila sada povoljan odnos sa Rusijom i mogucnoscu da se tamo zauzme jako dobra pozicija. Pa italijani o francuzi sve svoje kolonije eksploatisu i snabdevaju svime i svacime a mi izginusmo da izlobiramo za jedan fiat 500L ali ne i za neki nas original proizvod.

Autor Rade 19 Apr 2015, 15:00

@bmw series 8

haha, kome bre?

@Rade

ako i mene svrstavas pod proEU, imas sasvim pogresnu percepciju!

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 15:09

@Rade (i velike patriote)

Sto se ne izboris za poziciju na trzistu Kosova?
Ovo pitam ozbiljno!

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 15:13

@carobni, na kosovu i u albaniji radim vise nego odlicno, na pare nisam gadljiv ali jedno je biznis a drugo je nacionalni ponos. Kad se ta dva pomesaju onda ne valja. Sve dok moj posao ne ugrozava moj narod dobro je, zato kazem ne trcite pred rudu.

Autor Rade 19 Apr 2015, 15:22

carobnjak,u ovom trenutku je nemoguce izboriti se,ali zasto mislis da je nemoguce to uraditi za godinu,tri,5,pa i 25?napravili su oni ono sto su napravili tako sto su rusili nase svetinje.i?da li im je izaslo na dobro?oni misle da jeste.a ja i nisam nesto siguran.vidim prosperirali ljudi.skocio im standard,svi zaposleni...

Autor bmw series 8 19 Apr 2015, 15:26

@Rade, da, sa ovim se potpuno slazem!

A da li znas da i mladi Albanci beze sa Kosova jer tamo buducnosti nema?

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 15:27

@bmw series 8
ne razumem te bas, sta je moguce uraditi?

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 15:29

Na žalost ima još dosta stanovnika u Srbiji koji misle da su nebeski narod.....
Ne razumeju da nas ta "EU" hrani, održava u životu, da im dugujemo više no što vredi cela zemlja. Ko daje penzije i plate? Ko reguliše dospela potraživanja? Od koga će premijer da traži helikopter?
Ko je otpisao Titive dugove?? Ko je otpisao Miloševićeve dugove?? Ko sad treba da otpiše "Đinđićeve" dugove?? Ko će dati nove kredite??? Jel stvarno mislite da bi nas pustili tako jeftino, bez plaćanja ceha ??
Pa od 2001 god, ovde se ništa ne proizvodi, samo se uvozi i troši - a to neko plaća. Taj neko, je taj koga "pljujete".
Od 1991 pa do 2001, bile su sankcije i ratovi (mi protiv svih uz blagoslov rusa), i izađosmo bez gaća. Ako neko želi opet isto - uredu samo bez mene.

I šta sad uraditi?? Slažem se da rusima treba prodat sve što može, i trule jabuke, ali do kada će to traje, i šta da prodajemo kad nemamo ništa??
A do tada, puni kafići u radno vreme, nema mesta igla da padne, fabrike prazne, gde to ima još!??
tuđi Fiat 500L ??? Italijanski???
E taj će nas najpre usrećiti.

Autor mange 19 Apr 2015, 15:36

@carobnjak buducnosti ima svuda u prirodi čoveka je da stvara i ide napred. To sto trenutno na KiM deluje da nema buducnosti je zbog protektorata. Skoro je bila neka konferencija o nerazvijenim zemljama i jedna od ucesnica bila i BiH, federacija, inace skup u africi. Pitaju ih koliko zemlje imate, toliko, koliko vode, toliko, koliko ljudi, toliko. Izbaceni su sa skupa jer se sprdaju sa zaista ne rqzvijenim zemljama koje nemaju ni uslova da se razviju bez radikalnih zahvata u poljoprivredi. Dobro pa nasi nisu uvestvovali bili bi isto izbaceni.

Kad bi srbi mogli da prosetaju svetom na par meseci ali sanobavezom da se vrate ova zemlja bi bila mnogo lepse mesto. Gde sve ljudi zive i razvijaju se mi smo za u top. Ima mesta za jos 5 mil ljudi ovde bez da se guraju.

Autor Rade 19 Apr 2015, 15:41

@mange nista ti ne znas mange mange. Vidis taj sto nam "daje" sve to, da nam 1din i robu u vrednosti od 1.1dij . A mi onda obrnemo taj din, zaradimo za njegovu kamatu pa onda i za njegov proizvod i opet ode njemu sve. Na zalost mi nemamo industrijko proizvodjacku svest i necemo nikad napraviti neki veliki pomak ali bar u manufakturi bi trebali sa pretenzijama ka industriji.

A tito i nesvrstani su politicki proces kreiran od zapada i naravno te kamate opet mi vratismo. U trenutku oslobadjanja svojih kolonija, da se iste ne bi prklonile SSSR-u na scenu stupa tito sa nesvrstanima kao neutralni lik. Ne znam sto na ovu finu nedelju trosim vreme na ovakve stvari :)

Autor Rade 19 Apr 2015, 15:48

Rade
Koliko vidim ti se razumeš u sitno šićardžijske poslove. Hvali se trgovinom sa braćom Rusima, kao ono cveta i trbovina sa Albanezima !?? Pazi sad to ? Pa ti sam sebe zgazi!?

Kakav dinar mi da obrnemo, kad još od Tita naš dinar nije naš !? Razumeš? Ti samo fiktivno misliš da se ovde nešto dešava! Ka d je trebalo da bude Jugoslavija bila je. Kad je trebalo bratoubilačko krvoproliće, bilo je. Kad bude trebalo da bude Srbija ispod jedne šljive - biće.
Jedniko takve sitne šićardžije, šverceri, prevaranti i sl, voze skupa kola i glume gospodu! Pa takvi su nam i jeb....li znanje! Sve što se moglo prodali, baš tako kao i ti!
Zato nemoj držati propoved.

Autor mange 19 Apr 2015, 15:55

@Rade
pravo zboris! :)
Nego kako je Giulietta, jer se kvari? I jer si pazario novu Oktaviju ili Mazdu 6?

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 15:57

@carobni djulijeta je cool, malo smo presli sa istom tek oko 70.000 i nema nikakvih promena, menjac los kaoni prvog dana. Kako aouto stoji stalno napolju i kisne i prekrije ga sneg, nismo uocili neke defekte u elektronici za ovih 5 godina, retko kd se desi da se en aktiviraju senzori za pojas. Prodao sam oktaviju pre 2 godine a nova mi se tako svidela ali nedostatak multilinka i opasna usteda zarad mnogobrojnosti opreme me je odvela drugom brendu. Mazdu 6 i cx5 i smatram odlicnim automobilima ali vozim audi trenutno :)

@mange hvala sto si mi otvorio oci, da ne bi tebe ne bih znao koliko sam zao i loš. Da li imaš neki predlog za popravku ili samo kudiš na prazno.

Autor Rde 19 Apr 2015, 16:07

@Rade
ovo se nece dopasti onima koji ne vole Alfu...
No nek je sa srecom!
Koji Audi je u pitanju (to sam propustio) ?

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 16:11

Rade
predloga imam mnogo, ali šta to vredi? Tebe lično neću da vređam, radi po savesti i volji, ali nemoj pevati "domoljubive" pesmice.
Bitno je da nas opet neko ne navuće na samoubistvo, kao XXX puta do sada. A drgo će doći kao i komšijama, ni manjen ni više, niti smo gori ni bolji, samo malo gluplji i skloni na primanje gluposti.

Autor mange 19 Apr 2015, 16:14

@mange, ne znam gde si zakljucio da se j busam u grudi junacke već sam rekao da zabrinjava to sto mi sami tako olako otpisujemo Kosovo. Nekaga tako kko je leba ne jede, unoricemo se i mi i oni pa kad odmorimo videćemo.

Evo cist primer RUS vs USA, svesno obaranje cena nafte da bi se napakostilo Rujama, otisla rublja uzas ovo ono kolaps propast i sta bi na kraju, rublja se vratila na staro za samo 6 meseci. A sta imamo u USA trenutno, masovna otpustanja u naftnoj industriji. Geopoolitika je žestoka stvar i svaki potez ima i kontrapotez. Mi tu moramo pametno da igramo, da vagamo, nikako da budemo isključivi. U celom ovom konfliktu najbolje prodjoše Turci.
I izvorni naziv ekonomije je politička ekonomija, kad to budemo razumeli mozda nesto i uradimo, svaki potez cak i nas malih ima neku kontra reakciju.

Nego ja sam za da se uveze 10.000 lada 4x4 i onda ce dusteru da padne cena jos malo i svima lepo :) Rumuni teraju svoje dacije i uzivaju a mi glumimo fancy ludilo pa je fiat 500L nepristupacan prosecnom gradjaninu a punto ugasili. Treba nam jedan nacionalni auto punto grande i linea i van i alltrack punto grande i onda bi se malo smanjio uvoz sluzbenih vozila.

Autor Rade 19 Apr 2015, 16:23

@mange
Ajd bar nešto da isteramo, dug za utrošeni gas nije od slobe nego 220 mil od sezone 2012 + 230 direktan dug NIS-u + 350 za sezonu 2014/15 + 700 dospele glavnice dug na osnovu uzetih kredita (svi iznosi bez kamata na osnovu kašnjenja). Bar je lako proveriti neke stvari, ne paušalno i ostrašćeno. Al sve ovo nema veze sa ovom temom

Autor Milan Nikolić 19 Apr 2015, 16:32

Rade
Pa ja sam i rekao da je najveća glupst ukidanje proizvodnje Z10, za koju smo platitli licencu. Ruku na srce 500L i nije auto za ozbiljnu porodicu, + što je cenovno misaona imenica.
Z10 mogli smo prodati rusima i okruženju 50 000 komada godišnja.

I ja sam da za da se kosovo ne daje lako. Nego da se doboooo i masnooo naplati, da ne ode džabe.
Mada ovaj naš život bez rada, otpis kredita i jeste cena za Kosovo.....

Autor mange 19 Apr 2015, 16:33

@Rade
to da li smo ti ili ja otpisali Kosovo ili nismo, je potpuno nebitno.
Bitno je sta se desava u politickim krugovima a to je da Kosovo vise ne pripada Srbiji.
Naravno, ono sto neki pojedinac misli ili nosi u srcu, niko mu ne moze oduzeti ali mu to ni ne pomaze mnogo!
Ne bih vise... :)

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 16:34

Autor carobnjak 19 Apr 2015, 16:34

Ako ga ti otpišeš, to otpisivanje ćeš najvjerovatnije prenijeti na svoju djecu. Tvoja djeca na svoju i tako dalje. Tako da je to jako bitno.

Autor IlijaGrahovac 19 Apr 2015, 17:29

Jedina prava industrija je bila Zastava.
Ovo što fiat radi uz gubitak po Srbiju, nije na čast, a ne računa se u srpski proizvod.

Autor mange 19 Apr 2015, 13:09

Koliko znam Fiat je sada tamo gde je bila nekada Zastava. Hale su prosirene u duzinu i visinu, izgradjene jos neke, znaci fabrika je veca.. Generalno sve je bolje od poda do plafona.. Radi se kvalitetniji automobil od bilo kog Zastavinog, najmodernijom tehnologijom, neuporedivo veci izvoz, tri smene, mladji radnici, obuceniji, profesionalniji odnos prema radu, i jos hiljadu boljih stvari nego u vremenu Zastave. Sta stalno trazite dlaku u jajetu nije mi jasno. Broj radnika logicnio da je manji jer se proizvodnja automobila sve vise automatizuje. Prosla su vremena rucnog varenja skoljke ili farbanja, ili na stotine direktora koje je nekad imala Zastava. Pa onda raznih sekretarica i rezijskih radnika kojih je bilo vise nego proizvodnih .Kamo srece da su i ostali nasi giganti prosli ko Zastava nebi ni bili u krizi. Blago nama sto imamo Fiat, inace bi sad zatvarali Zastavu kao sto su prosli kamioni ili svi nasi proizvodjaci autobusa.

Autor B.M. 19 Apr 2015, 17:46

Sto kaze stara poslovica: "rdjavom kyrcu i dlaka smeta". To je to, nesposobni smo sami nesto da uradimo, pa kad neko drugi uradi trazimo tome nedostatke i mane. Mi bi kao uradili bolje a nismo sposobni ni fabriku eksera da napravimo.

Autor B.M. 19 Apr 2015, 17:51

B.M.
O čemu diskutuješ??
Zastava je nekada pravila 300 000 automobila KOMPLET 100%, koji su tada bili u klasi sada 500L.
Rrumeš, Zastava je pala samo na montažnu traku. Lepo je rakao Putin: 500L NIJE SRPSKI PROIZVOD!

Autor mange 19 Apr 2015, 19:01

"Braca" Rusi... mali sam bio ali nikada necu da zaboravim snimke onih ruskih ratnih brodova koji su krenuli ka nama kroz Crno more i Bosfor da nam pomognu i nikada nisu stigli do Jadrana jer su morali da se vrate zbog goriva, kako pricase 1999. na propagandnoj RTS... nikada... kao mladji sam i bio "za" Ruse, a onda tokom vremena shvatis da Srbija nema nikoga i da su sve to puki interesi, i da je to jedna jedina stvar (koliko god ljudi ili politicari na vlasti zele da kazu da nije), ali masu lako naloze politicari kojima je to jedina prilika da se malo politicki uzdignu ili nakupe neki poen, ili imaju svoju neku "neostvarenu ljubav" pa je prenose na ostatak naroda putem "nezavisnih" medija... milion nepismenih i nesto vise od milion funkcionalno nepismenih u Srbiji... a u medjuvremenu sam shvatio da je Rusija teska banana drzava kao i ova nasa, samo sto oni imaju naftu, nuklearno oruzije i mnogobrojno u 90% zastarelo oruzje kojim zveckaju pa se nazivaju silom jer su oni koji je okruzuju slabasni pa ih po prilici i usled neposlusnosti bombarduju (slicno kao Zapad sto radi)... neko posle ovoga moze da kaze da sam ja za Amere, ali nisam ni za Amere, nisam ni za koga, jer opet smatram da ako sami sebi ne pomognemo i sami se organizujemo nema leba da se uzdamo u "bracu" i "prijatelje" jer su svi oni samo neko ko ce te iskoristiti i nista drugo... smatram da je ispravno sto idemo u EU ali ne zbog same EU (koja se par puta ogresila o nas ali to je sve pod pritiskom SAD) vec zato sto je to jedan uredjen sistem kome treba da tezimo (jer smo mi banana/raspad drzava), mada ako mi (misleci na politacare) zelimo to silno samo da bi se oslobodili nezaposlene raje (kao BG, ROM, HUN, HR i sl.) i jos po nekih problema, a tu tranziciju radimo lose (kao sto je radimo) onda nam ne vredi nista...

Autor Orlo 19 Apr 2015, 20:05

@mange, imao sam i ja nekad 20 godina pa vise nemam. Ne budi smesan, kakve veze ima sta je bilo nekad sa Zastavom, bitno je kako je sad i sta mozemo dalje. Od kukanja nema nista a ovde kad dodjem uglavnom je kuknjava.

Autor B.M. 19 Apr 2015, 21:37

Ако бисмо посматрали са чисто материјалне стране (а то ми је последње на памети), Косово и Метохија вреди преко 1000 милијарди евра само у рудама ави бисте то продали. Даље, може да се прода само оно што је твоје, дакле је Косово наше, зар не? Фатичка стања се итекако мењају, па ће тако и ово

Autor Nemke 19 Apr 2015, 22:08

Nemke
Pogrešno su te obavestili. Kosovo nije naše od kapitulacije u Kumanovu juna 1999 godime.
Sad ostaje pitanje, dal to dati džabe ili uzeti onoliko koliko smo sposobni da izvučemo.
Jedino ako imaš ideju da vojska, gde se ne služi vojni rok, gde je oprema bačena na otpade, a preostala zastarela i neispravna. krene na NATO pakt i pobedi ga....

Autor mange 19 Apr 2015, 22:17

Autor Orlo 19 Apr 2015, 20:05

"90% zastarelo oruzje kojim zveckaju pa se nazivaju silom jer su oni koji je okruzuju slabasni pa ih po prilici i usled neposlusnosti bombarduju (slicno kao Zapad sto radi)..."

Varaš se. Vojna industrija nije auto industrija pa da za 5 godina oprema zastari, osim toga rade se modernizacije.
Nego zastarjela im oprema pa su modernom i savremenom američkom brodu blokirali sisteme odbrane i preletili ga sa Su24.
Su27 zastario? S400 zastario? PAK FA koji stiže zastario? Topol M zastario? Tsar bomba zastarila? Možda jeste ali starac pravi udarac.Na MiG 31 se uveliko radi modernizacija, a Zapadnjaci svakako nemaju takav avion. Na paradi u Moskvi će biti novi tenk T14 Armata, radi se na novom bombarderu PAK DA itd. Previše vjeruješ Amerikancima i njihovim procjenama. Pa eto, sami su priznali da su potcijenili.
Koga su u zadnje vrijeme bombardovali?

Autor IlijaGrahovac 19 Apr 2015, 22:28

Autor mange 19 Apr 2015, 22:17

Evo za tebe:

https://ivinsvet.files.wordpress.com/2013/04/matija-beckovic.jpg

Autor IlijaGrahovac 19 Apr 2015, 22:31

IlijaGrahovac
Stvar sa Kosovom nije rešena od kraja. Recimo 80%.
E sad, takvi kao Matija Bećković i služe da kosovo damo džabe, a uspot može biti i dobijemo batine i otvormo neku drgu Pandorinu kutiju, tipa Sandžak, Vojvodina i sl.
Ti isti koje vi ( a i ja) nazivano "neprijateljem" postavljaju ovde marionetske vlade, koje upravo rade na priči sve ili ništa, a na karju zna se NIŠTA, TO JESTE DUPLO GOLO.
Njima nije odgovarao Đunđić koji je u realnom vremenu pominjao podelu kosova.
Za ove sad, premija bi bila kad bi imali bilo šta što ima veze sa Srbijom na kosovu, a podela im dođe ko pusti snovi.
Zato, vreme radi protiv nas. Uzimato šta se može, a kako vreme prolazi ponuda je sve slabija i slabija....
Zamisli, samo ovo, bezuslovvni ulazak u EU za 12 meseci i pokrivanje dugova, izgradnja grada za izbegle i prognane!?
Možda još ima realnosi za tako nešto.
A sutra kad dođu ti Rusi na Balkan, sa armatama, MIG-ovima, raketama, ko nam brani da uzmemo i Albaniju??
A po mom razmišljanju, pre će doći Tuci, pa vidi gde ćeš onda.

Autor mange 19 Apr 2015, 22:42

Gde odosmo od slobodnog uvoza lade :)

Mene iskreno vise brine sada sto nama umire drzava, 35.000 ljudi manje svake godine. Gledam kako natalitet danpodignemo, KiM nece nikuda, tu je čeka nas. Bio sam skoro u Prizrenu i saznao jko bitju stvar, turčin mi priča, kaze vidis mi ne znamo albanski, goranci ne znaju isto, svaka grupacija prica na svom jeziku ali meduusobom znamo samo srpskim da se sporazumevamo, ma koliko zeleli da se odalje od srbije ona je prisutna. Deluje zanimljivo u sred prizrena cepaju svi srpski :)

Moj respekt za njih kako su dosli do toga da se otimaju oko KiM, apsolutno ih postujem jer sve sto rade rade smisljeno, kod nas ne postoji duzi plan nego linza mandata vlade. Eto jedan bar auto magazin da se angazuje da vidi sta se desilo sa zastavom z10, i kakve su sanse da to opet pravimo. Pa da se pokrene peticija za reestart proizvodnje.

Turci imaju 5-6 fabrika automobila i sve rade uveliko al Turci znaju da trguju.

Autor Rade 19 Apr 2015, 23:09

@IlijaGrahovac
Uz svo duzno postovanje, ali vec 15 godina pratim vojnu tematiku, narocito vazduhoplovstvo i sve sto sam rekao tvrdim... Su-27 je bespredmetno odlican vazduhoplov ali Rusi su u zaostatku sa modernom avionikom na njima nekih 20 godina, i tek poslednjih nekoliko godina ga modernizuju na Su-27SM standard ali ne dovoljnom brzinom... slican slucaj je i sa njegovim derivatima Su-30, Su-34, Su-35 kojih ima u smesno malom broju... PAK FA jeste napredan (ali i prototip) ali F-22 leti vec deceniju, a bice i dve kada ruski pandan udje u serijsku proizvodnju... MiG-31 jeste nesto sto nemaju Amerikanci, i kada se pojavio je bio mnogo ispred, ali opet i sa njim se kasni u modernizaciji i nivo na koji ga modernizuju nije poslednja rec opet zbog novca...
Mornarica je nesto sa cime kubure (i sa cime su brojno i nadmocno najslabiji) opasno jer mnogo su i brodova a narocito nuklearnih podmornica rashodovali, avijacija KoV narocito borbeni helikopteri tek sada se uvode pandani Apachu, Tigru i slicnim letelicama... strategijska avijacija takodje zastarela pa svim standardima bez obzira sto Tu-160 prolazi neku vrstu modernizacije...
T-80 i T-90 jesu isto tako dobri ali opet moderna elektronika je nesto sto fali...
Najveci je problem sto oni 20-ak godina nista nisu ulagali i tek poslednjih desetak, a realno poslednjih 5-6 godina ulazu, ali vec kasne za SAD-om... nije da nemaju sta da ponude (sve sto si ti nabrojao) ali sve to treba omasoviti i proizvesti...
Na Gruziju sam mislio, mada ne sumnjam da su pomogli svom narodu u cepanju Ukrajine na "kriske"...

Autor Orlo 20 Apr 2015, 18:51