home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, prodaja novih automobila u Srbiji je u prvih sedam meseci ove godine u odnosu na isti prošlogodišnji period povećana za dva do tri odsto,

To je izjavio predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Vukasović koji ističe da je to ohrabrujuće i da bi u 2015. konačno mogao da se prekine dugododišnji trend pada prodaje automobila. U periodu januar - jul prodato je 12.560 novih automobila, a Vukasović je rekao Tanjugu da je do rasta došlo zato što ceo region, uključujući i našu zemlju, kao i globalno tržište automobila polako izlazi iz krize.

"U blagom porastu je potrošnja stanovništva i firmi, što je u vezi i sa nekim makroekonomskim kretanjima. Očekujemo da bi kroz neke mehanizme na koje država može da utiče, kroz svoju kreditnu i fiskalnu politiku, građani i firme ponovo mogli da dođu u priliku da više kupuju automobile", naveo je Vukasović.

On je rekao da se mesečno proda u proseku između 1.800 i 2.000 novih automobila u našoj zemlji, ali da je u julu, kada je prodato oko 1.700 automobila, bilo očekivano slabija prodaja zbog sezone godišnjih odmora.

"Ostaje nam druga polovina godina, ipak, blagi smo optimisti da će do kraja 2015. ukupna prodaja automobila biti nešto veća nego 2014, što je konačno dobar trend koji može da prekine konstantan pad prodaje od 2008. godine", kaže Vukasović.

On smatra da bi trebalo oživeti kupovinu novih automobila na lizing i putem kredita, koja je u prethodnom periodu bila smanjena zbog pada životnog standarda, nesigurnosti i restriktivne politike banaka.

"Sada se novi automobili prodaju 50 odsto za keš, a 50 odsto na lizing i kredite, s tim što je lizing dosta opao i smatramo da tu ima dosta prostora da se pokrene takva vrsta prodaje, kao i svuda na zapadu. Kreditni aranžmani su već povoljniji, jer pružaju kupcu veći osećaj sigurnosti, pošto auto prelazi u njegovo vlasništvo", naveo je Vukasović.

On dodaje da su ti uslovi u našoj zemlji nešto povoljniji nego ranije, ali i da su i dalje daleko nepovoljniji nego u zapadnim zemljama, gde se pretežno na taj način kupuju nova vozila.

Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila, u Srbiji se najviše prodaju automobili iz B i C segmenta odnosno manji i jeftiniji automobili, koji koštaju između 10.000 i 12.000 evra, zbog slabe kupovne moći stanovništva.

"Ako se reklaksira kreditna politika, mislim da će naši građani i u ovako teškim uslovima moći da kupuju i automobile u srednjem i premijum segmentu", rekao je Vukasović.

Najviše se u Srbiji prodaju automobili sa povoljnijim uslovima kreditiranja i tradicionalno su na prvom mestu škoda i ostali modeli iz folksvagen grupe, fijat, ford, reno, dačija i drugi.

"Kod luksuznih automobila u tzv. premijum segmentu postoji cenovna neelastičnost, kao za mercedes, BMW, audi i druge. Imate kupce sa dobrim prihodima bez obzira na uslove u privredi", rekao je Vukasović.

Prema njegovim rečima, najveći problem uvoznika je, pored kupovne moći, kako obezbediti što povoljnije uslove finansiranja. On smatra da u saradnji sa poslovnim bankam, Narodnom bankom Srbije, nadležim ministarstvima i državnim institucijama kreditna politika može da se reklasira i da uslovi za lizing i kredite budu povoljniji.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija



čitanja : 1314



Komentari

Zanimljivo bi bilo videti statistiku bez od strane drzave subvencionisanog 500L koji ima specijalne uslove na trzistu u odnosu na druge.
Elem :
http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/uskoro-izmena-uredbe-o-registraciji-automobila-po-kubikazi.php
Izgleda da su se konacno dozvali pameti.
Ako donesu prema vrednosti vozila, imaju moj glas na izborima.

Autor MB 29 Avg 2015, 13:51

MB
haha, a dosad nisu imali tvoj glas? :)))
Nije ti 500L najprodavaniji model i pored popusta...

Autor carobnjak 29 Avg 2015, 14:21

MB,
Jesi ti pisao onaj članak na PA?
Čitam, kao da čitam tvoje reči. :)
Poz

Autor Raziel 29 Avg 2015, 14:56

Raziel
Nisam.
Pa nisam ja jedini tog mišljenja, to svako normalan i većina misle.

Autor MB 29 Avg 2015, 15:01

Raziel
Da, i ja pomislih.
Prvi primer je BMW 525d koji Pit non stop pominje... :)

Autor carobnjak 29 Avg 2015, 15:19

čarobnjak
Gde nadje 525d ?
Ja ga ne vide.
Ima greška u tabeli, 330i, za njega sigurno porez nije 10 000 din. :)
Verovatno su mislili na 328i.
Kao što staviše 528.
Elem, pominjem dizel agregate, zato što su mnogo prisutniji u Srbiji.
Još u tabelu nisu stavili preko 2,2 odnosno 2,5.
Ali dovoljna je i samo ta kategorija da se shvati besmisao uredbe.

Autor MB 29 Avg 2015, 15:25

Pit
da, pogresih, X5 je u pitanju.
Svejedno, 2.0d je taj sto ti pominjes zar ne?

Autor carobnjak 29 Avg 2015, 15:36

čarobnjak
Da. Biturbo. ;)
Lepo su sve objasnili u tabeli, kubikažu, snagu, vrednost i porez.
Ne može se prostije nacrtati besmislenost uredbe.
Srećom, promeniće naprednjaci žutu "ekspertsku" uredbu. :)

Autor MB 29 Avg 2015, 15:41

Pit
porez na luksuz u raznim oblicima potice jos iz SFRJ...

Reci mi nesto, ako imas love da kupis auto za 50 hiljada evra, tebi je stvarno puno da za porez das godisnje 40 000 din ?!?
Meni to nije jasno...

Autor carobnjak 29 Avg 2015, 15:44

U SFRJ su jedno vreme carina i porez pri kupovini kola preko 2 litra zapreminebili preko 190 pprocenata. Kako su neki tada znali reći "kupiš jedan mercedes sebi, a dva državi".
Ali, oni koji su to kupovali, nisu plakali... A

Autor moron 29 Avg 2015, 15:56

Carobnjak
Nije to sporno.
Nego omasio si temu, jesi ti uopste gledao tabelu i poredjenja ?
Ja sam za to da se placa prema vrednosti.
To je najpostenije.
Moron
Komunisti su prevazidjeni odavno.
U EU nema carina. Zasto tamo nije 200% ?

Autor MB 29 Avg 2015, 16:15

Pit
ja sam tebe pitao nesto drugo, nemoj da vrdas! :)

Ada li si za to da se svakom ko vozi takav auto utvrdi i poreklo imovine, jer bi to bilo posteno?

Autor carobnjak 29 Avg 2015, 16:30

Carobnjak
Kao sto znas, i za jedno i za drugo.
Samo kako Ceda da objasni di je zaradio ?

Autor MB 29 Avg 2015, 16:32

Pit
a ti mislis da sam ja protiv promena za obracun registracije i poreza?

Autor carobnjak 29 Avg 2015, 16:34

Carobnjak
Ne naravno. Pa ne smatram tebe "pametnim" ko sto su mange i moron. ; )
Ti si intelektualac, doktor, samim tim ne bi trebalo da budes protiv zdravog razuma. :)
Dakle prema vrednosti auta, jedino logicno i posteno.

Autor MB 29 Avg 2015, 16:37

Pit
slazem se, prema vrednosti auta ili bar prema kw/ks...

Jedino mi je malo cudno da se ti najvise bunis a imas najjaci vozni parko ovde, a mozda i sire! :)))

Autor carobnjak 29 Avg 2015, 16:49

Pre koji dan pad, a sad odjednom rast. Divno. :)

Autor Zastava 29 Avg 2015, 18:09

Ne kažu džabe "Samo me ne pitajte kako sam zaradio za prvi automobil od 5.000 ccm..." :)
Ja, priznajem, ne bih znao da "legalno" objasnim ni odakle mi pare za bicikl...

Autor moron 29 Avg 2015, 18:43

Eto odlicne prilike da se oslobodi i dovede u red trziste automobila u Srbiji.
Ovako su bili satanizovani svi automobili preko 2 000ccm.
Ljudi su bili primorani da idu do 2 000ccm.
Ali svemu dodje kraj. Jasno je bilo od samog pocetka da ce morati da se menja sistem. Rekao sam jos onda, kad budu videli da gube ovako, onda ce da menjaju. Doduse oni koji su doneli to, odavno su na smetlistu istorije ( zasluzeno ).
Sa svim kombi pristalicama. : )
Daleko su novi od zlatnih, ali ako makar ovo urade, imace moj glas. Ako ne, treba i oni da se pridruze žutima.
Velika stvar je u pitanju, kompletno trziste automobila ( iznad 2,0 ) , bez obzira na marku itd.
Nista u ovoj aktuelnoj uredbi nije logicno, ni umanjenje na godine, niti ista.
Izgleda da neke koji virtuelno kobajagi rade na propisima i zalazu se za nebuloze, ovi novi ne zarezuju ni 2%. : )))
Puci ce ko ledenica nakon poraza. : )

Autor MB 29 Avg 2015, 19:49

Sto je najgore tekst nije bio na temu kubikaze automobila. Pretpostavljam da je ovaj "rast" posledica cinjenice da su recimo Telenor i Mercator totalno osvezili vozni park, eto odakle rast.

Autor Nele 29 Avg 2015, 22:15