Skandal sa Volkswagenom neće imati preterani uticaj na naše tržište
Kako piše Tanjug, skandal sa Folksvagenom, zbog lažiranja podataka o izduvnim gasovima, neće imati uticaj na srpsko tržište, jer je u pitanju veoma mali broj tih vozila.
Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, rekao je da je u prvih osam meseci ove godine u Srbiji prodato nešto više od 14.100 novih automobila, što je za oko dva odsto više nego u istom periodu 2014. i izrazio očekivanje da će 2015. prekinuti negativan trend prodaje automobila u Srbiji, koji je prisutan od 2008. godine.
"Što se tiče skandala sa Folksvagenovim vozilima, mislim da to neće imati preterani uticaj na naše tržište, s obzirom da se radi o veoma malom broju automobila. Ne znamo još tačan podatak i očekujemo ovih dana da ga dobijemo od predstavnika Folksvagena", kazao je Vukasović na Beogradskom sajmu, gde je održana sednica Grupacije ovlašćenih uvoznika vozila i delova Privredne komore Srbije.
On je istakao da se u svakom slučaju radi o zanemarljivom broju automobila i da će ta ekološka šteta "po starom dobrom običaju renomiranih proizvođača" biti nadoknađena zamenom softvera.
"Verovatno će država Srbija pokrenuti, u ekološkom smislu, nekakav predlog za nadoknadu", dodao je Vukasović.
On je kazao da je Folksvagen renomirani nemački proizvođač, sa dokazanim kvalitetom i pouzdanošću automobila i da takav propust oko softvera za emisiju izduvnih gasova neće bitnije promeniti sliku o njegovim vozilima.
"To nije u radu i svakako će imati uticaja na imidž Folksvagenom, ali ne verujem da će bitnije uticati", dodao je Vukasović.
Govoreći o prodaji novih automobila u Srbiji, on je kazao da se očekuje da će ove godine biti prodato ukupno oko 20.000 novih automobila.
Državni sekretar u Ministarstvu privrede Miloš Petrović, koji je i predsednik Upravnog odbora kompanije Fijat Krajsler autmobili Srbija, rekao je da je to ministarstvo prepoznalo da je automobilska industrija vrlo važan segment i najveća investicija u Srbiji, pošto je više od dve milijarde evra investirano u automobilsku industriju od 2006. godine.
"Ako sagledamo važnost proizvođača automobila i njihovih kompanija, videćemo da su, preko direktnih investicija ili zastupnika, ovde prisutni svi proizvođača iz automobilske industrije", naglasio je Petrović.
On je naveo da Ministarstvo privrede želi da im pokaže da je Srbija uređena zemlja i da je poreska politika takva da vredi doći u Srbiju i investirati.
"Neravnopravno su naplaćivane neke ekološke takse za nove, a nisu za polovne automobile i pokušavamo to da rešimo. Ne možemo imati najgore evro-normative za motore u Evropi", istakao je Petrović.
Prema njegovim rečima, za polovne automobile koji se uvoze u Srbiju trebalo bi najmanje da se traži Evro 4 standard, s obzirom na to da smo za proizvodnju novih odnosno Fijat uveli Evro 6 za nove.
"Ako proizvođača teramo da proizvodi Evro 6, a to je u Srbiji Fijat, ne možemo da dozvoljavamo da se ovde uvozi ono što Evropa neće", poručio je Petrović.
On je dodao da država mora da pomogne auto-industriji, jer će tako proizvođači automobila videti da je ovo dobro privredno okruženje sa stabilnim uslovima i da mogu ovde dugoročno da posluju.
Na sednici Grupacije su, u prisustvu predstavnika više ministarstava, razmatrani problemi koje uvoznici imaju po pitanju registracije, jer je ključni kriterijum kubikaža, problemu PDV-a, naplate ekološke takse, nelojalne konkurencije odnosno polovnim automobilima koje neograničeno uvoze fizička lica i drugim problemima.
Sednici je prisustvovao i v.d. direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Božović koji je najavio pomoć uvoznicima.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva / Volkswagen
Neće imati, ali ću ih obavezno pitati kada budem otišao na sajmu za neki dan ,,a kako vam radi onaj softver za potrošnju goriva" hahahahaha
Skandal sa Volkswagenom neće imati uticaj na naše tržište. pošto naše tržište već izgleda skandalozno.
Slaba je prodaja novih automobila, ali zato prodaja polovnjaka ide bolje nego ikad pre. Sad je veći biznis prodaja polovnih automobila nego prodaja novih. Država nema ni para ni volje da pokrene proizvodnju automobila koji bi pokrenuli tržište novih vozila, a neće još uvek ni da privatizuje firmu /Zastavu) i daju je nekom ko to hoće. Sa druge strane ogroman je broj ljudi koji bi da kupe novo vozilo, ali nemaju mnogo para ili jednostavno neće da plate mnogo. Oni danas nemaju mogućnost da kupe novo auto po veoma pristupačnoj ceni pošto takvo vozilo više ne postoji pa kupuju rashodovane polovnjake, a oni koji imaju više, kupuju dobre polovnjake. Bez jeftine i solidne domaće motorizacije, skandal kod nas će biti još skandalozniji jer na sceni kod nas je paradoks parekselans. Postoji ogromno potencijalno tržište za nove automobile, ali usled krize i nestanka jeftinih automobila, ljudi kupuju polovnjake, a od toga državaima jako malo koristi, kao i od FIAT-a koji je već godinama skandal tako da, pored sva skandala, još nam samo fali treći.
Drzava nece da privatizuje Zastavu i de je nekom ko hoce? Kako da privatizuje nesto sto postoji samo na papiru?
Firma "Zastava" postoji jos uvek samo zato sto se drzava nada da moze naplatiti neka dugovanja staroj Zastavi od Slovenaca i Crnogoraca za nekretnine koje je tamo imala.. Nekoiliko miliona evra koji se godinama vuku po sudovima.
Ma kod nas se voze neispravne šklopocije koje ne zadovoljavaju ni Euro0 a glada im se kroz prste već godinama, a uvoze se slobodno Euro3 polovnjaci, većinom dizelaši.
Sasvim sam siguran da VW-ovi, Audi-ji, Škode sa dosta modernijim ali "spornim" TDI motorima itd su daleko daleko manje škodljivi od gore navedenih.
Miki
Da, ali se ne voze po svetu...
A ovo nije skandal u Srbiji, vec globalno.
Tacno je da se voze Tamici i razni ostali zagadjivaci, ali to je opet problem nase drzave, a nije opravdanje za prevaru Folcike.
To je kao da prebijes nekog, pa se onda u policiji branis da je neki tamo ubio nekog...
RE: B.M.
Zastava Automobili nisu baš preduzeće bez imovine, bez proizvošđačkih pogona jesu, ali bez zemlje idealne za gradnju sasvim nove fabrike, sa novim mašinama i novim radnim mestima nisu. Paradoksalno je, ali Zastava je oduzimanjem jednog njene dela imovine (i prepisivanjem te imovine na FAS) postala još atraktivnija jer budući investitor sada ima punu slobodu da na osnovu starog imena (koje još uvek vredi, dovoljno je samo reći da kada je Zastava ugasila proizvodnju 2008-me, to je bila maltene udarna vest kod svih svim velikih svetskih medija) stvori potpuno novu, grinfield investiciju.