Rast prodaje automobila u Srbiji u novembru iznosi čak 40%

Kako pišu Vrele Gume, iako statistika nekada može pružiti i sasvim iskrivljenu sliku koju "obrađuje", što se tiče tržišta automobila u Srbiji, ona je konačno naklonjena optimistima. Naime, u novembru mesecu ove godine prodato je oko 2.000 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. Može se reći iznad mesečnog proseka u poslednjih nekoliko godina. U odnosu na novembar 2014. rast prodaje automobila u Srbiji u prethodnom mesecu iznosi čak 40%.
Ako je meriti po ovim pozitivnim pokazateljima, možemo sa velikom dozom sigurnosti konstatovati da je celokupna ekonomija Srbije ipak oživela, jer prodaja automobila nikada ne greši.
Sa 2.000 plasiranih vozila u proteklom mesecu, postignuta je ukupna prošlogodišnja prodaja, što znači da u ovoj godini možemo očekivati oko 23.000 ukupno prodatih novih vozila u Srbiji. To je očekivani rast od oko 20% u odnosu na prošlu sezonu, ili vrlo blizu rezultatima prodaje u 2012. godini.
Nadamo se da će ovaj trend rasta mesečne prodaje ostati i u narednoj godini, što bi nas približilo ekonomski opravdanoj brojici od najmanje 30.000 prodatih vozila godišnje, koju željno očekujemo.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Evo ja da vam kazem o cemu se radi.
Nazadnjaci su zaposlili neverovatan broj nekompetentnih ljudi, bez dana radnog staza, koji ne bi mogli da kupe polovnog yuga na kredit a ne novi auto.
Ali kako sada primaju platu od preko 100.000 dinara, tako su postali platezno sposobni i neko je iz kesa a neko na kredit uzeo novi auto, da iskoristi dok je uhlebljen.
To sve naravno placaju penzioneri, profesori, doktori i privatnici koji finansiraju aparatcike.
Samo ja znam 20-ak ljudi koji su uhlebljeni za plate po 60+ hiljada dinara.
Radi se razmim diplomcima megadensa, koji su do juce bili zamlate a devojke hostese po CG primorju! Danas su zaposleni po vladama, agencijama, ministarstvima i svugde gde je moguce uzeti novac.
I sada taj novac trose besomucno!
Miki™
Imamo srece, ovde na blogu jos nema njihovih sendvic botova, kao na B92 recimo, cuo sam da ih ima i na Blicu dosta.
Oni zaista zele uz pomoc tih teletabisa da promene izgled javnog mnenja, koje je ogorceno trenutnom situacijom u zemlji.
Pricam o svom iskustvu i o ljudima oko sebe. Niko ziv ne sme da kupi auto na kredit, a kupiti neki skuplji auto je jos rizicnija stvar. Posla nema, ali kad kazem da nema, mislim ozbiljno. Sem, da crncite negde u magacinu za 25-27 hiljada i plus ako imate srece da dobijete za BusPlus (koji su inace rekli da ce ukinuti, kao i RTS koji je je sada kao taksa, obavezan zakonom, umesto pretplate).
Jos jedna bitna stvar, ova kvazi povecanja, tj ove mrvice koje se povecaju, a smanjeno je dosta vise, to se kompezuje akcizama za gorivo i cigare.
Dakle, svaki put kad sipam gorivo, ja placam RTS recimo, zato su stavili nizu cenu od 150 din, jer ce tako psiholoski ljude da pritegnu da vise njih placa. A tim akcizavama su pokrivena i ova "povecanja" plata i penzija.
Patetika i demagogija, nepismenost i nevaspitanje, neobrazovanje iznad svega. Eto, to krasi danasnju vlast. Onog Tadica nisam podnosio, bilo je lose, sada je daleko gore.
Neko bi rekao da prodaja automobila nije slika stanja ekonomije jedne zemlje... ma jok...
Ova vest zvuci "turbo" kao da je ovo trend a ne slucajnost...
@MB
E super kada si vec tu, zasto je pala prodaja automobila u Rusiji, koje je tvoje objasnjenje?
Pre bih rekao da raste reexport, koji se prikazuje kao domaca prodaja.
Kada domaća potražnja bude na između 50 i 70 hiljada automobila novih automobila godišnje tek tada možemo reći da smo izašli iz (automobilske) krize. Do tada, bilo kakvo (sitno) povećanje je samo statistika koja se oseća samo na tabeli. :)
Zastava
I gde bi ti prodao tvojih milion vaskrslih Zastavica, ili bar 100 hiljada?
U Egiptu mozda, ili Siriji?
RE: carobnjak
Ne skreći sa teme. Tema je prodaja automobila u Srbiji.
Ima ko će da se uskoro brine o Zastavi. Sačekajmo privatizaciju. Nije na meni da iznosim bilo kakve planove vezane oko Zastave.
Sve u svoje vreme. Ja se nadam da će uskoro država pokrenuti privatizaciju "Zastava Automobila" pošto vidim da ima nekih najava da će to biti završeno do kraja ove godine što je dobro pa makar samo ime (dokumenti od firme) bili prodani. Ionako već odavno sve drugo vezano za tu firmu je nebitno s obzirom da samo ime ima "težinu". Moskvič takođe ne postoji godinama kao proizvođač, ali to nije sprečilo Renault da se interesuje za njih. U autoindustriji ne postoji propast pogotovo ne u poslednjih nekih 10-ak godina kada se mnogi modeli i brendovi vraćaju u život (Mini, FIAT 500...).