home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Najtraženiji polovni automobili u Srbiji su, nimalo iznenađujuće, oni sa cenom do 2.000 evra

Prema statistici sajta "Polovni automobili", ubedljivo najveći broj kupaca traži vozila koja koštaju do 2.000 evra, ali je poražavajuće to što je na drugom mestu interesovanje za automobile čija je cena oko 1.000 evra. Grupa vozila koja košta do 1.500 evra je na trećem mestu.

Ipak, nije sve tako crno kada se pogleda i ostala statistika, pošto su naredni kupci oni koji traže automobile do 5.000 evra, a za njima oni koji se interesuju za vozila od 5.000 do 7.000 evra.

O luksuznim automobilima nije potrebno posebno govoriti. Kao i novi luksuzni automobili, i luksuzni polovni pronalaze svoje kupce. Očigledno je da situacija nije sjajna, ali vozača sa dubljim džepom ipak ima.

Cena registracije i dalje problem za vozače

Već je poznato da je visoka cena registracije najveći problem vozača u Srbiji. U prilog tome govori i statistika prema kojoj su najtraženije kubikaže do 2,0 litra, jer su svi automobili iznad toga, zbog takozvanog "poreza na luksuz" veoma skupi za prosečnog vozača. Na drugom mestu su automobili sa motorom do 1,6 litara, a slede oni sa agregatima do 1.800 kubika. Interesovanje za vozila sa većom kubikažom od 2,0 litra postoji, ali se ona uglavnom više gledaju, a manje kupuju.

Dizel neprikosnoven

Koje gorivo je najpopularnije? Dizelaši prosto nemaju milosti prema konkurenciji, pošto više od 60 odsto kupaca stavlja dizel kao jedinu opciju, dok benzin i plin (TNG) zajednički uzimaju oko 25 odsto. "Čiste" benzince traži nešto manje od 10 odsto kupaca, a potražnja isključivo za hibridima i električnim vozilima je zanemarljiva.

Najtraženije marke i modeli

Tradicionalno - Nemci: "Folksvagen", "Opel", "Audi" i BMW zauzimaju prva četiri mesta. U stopu ih sledi "Fiat", kojeg takođe u stopu prate "Reno", "Mercedes" i "Pežo". Ni "Ford" nije daleko, dok je "Citroen" s mukom uspeo da napravi nešto veću prednost u odnosu na "Alfa Romeo". Iza njih su izjednačeni "Zastava" i "Škoda".

Izvor: Mondo.rs



čitanja : 2314



Komentari

ma kakva crna skoda to voze samo dede i babe

Autor xzxzxz 31 Dec 2015, 00:34

Nema ništa bez Zastave. Iako ugašena još pred 8 i kusur godina (proizvodnja Yuga, Floride i Stojadina), još uvek drži dobar deo tržišta. :D

I ovaj FIAT Punto je došao "na krilima" Zastave (prvobitno kao Zastava 10).

U BiH je 2009 Zastava bila prodavaniji autobrend od BMW-a. Živa istina!

Razumem da su Yugo i druge Zastavine "kockice" odavno bile zrele za penziju, a što baš čitavu Zastavu da ugase to mi nikada neće biti jasno pošto Zastava 10 i danas bi i danas mogla biti aktuelna u nekoliko hiljada primeraka godišnje.

Sa cenom od 5000 evra za bazni model bila bi hit i bestseler na srpskom i regionalnom tržištu.

Šteta što u aprilu 2009 godine se odustalo i od Zastave 10 pa samim tim i od Zastave uopšte.

Novih automobila se proda 20000, a polovnih 50000 godišnje u Srbiji. Tu je ogromni potencijal za Zastavu, a da pritom opet ne smeta nikom. Nekoliko hiljada Zastava 10 po ceni od 5000 evra za osnovni model bi se moglo prodati svake godine.

To je nekoliko hiljada propuštenih prilika svake godine za Zastavu s obzirom na odluku naših političara-ekonomista da ugase nešto što ni Rusi (Ladu koja se tek kasnije se odrekla "kockica"), ni Rumini (Dacia), ni Česi (Škoda) nisu odrekli, samo mi.

Ako je kapitalizam da ugasiš proizvodnju za proizvodom (Zastava 10) za kojim postoji potražnja, onda mi smo teški komunisti s obzirom da finansiramo FIAT državnim novcem. Nikakakvog tu kapitalizma nema, sada smo veći komunisti nego nikad umesto da pokrenemo naše i prodamo nekom lokalnom ili inostranom privredniku nešto sa čime možemo da se poistovetimo da je naše (Zastava).

Pa za Yugom (koji je ugašen 2008), postojala je potražnja do 2010. Ljudi su obilazili Zastavine auto-salone da kupe novog Yuga dve godine nakon gašenja proizvodnje. :D

To govori da bi Zastava 10 (koja još nije zastarela), uz dodatak multimedije i cenu od 5000 evra bila bum na domaćem tržištu.

Ovi podaci o polovnjacima govore u prilog činjenici da je gašenje (cele) Zastave bila velika greška sa nesagledivim posledicama pošto preko 500000 ljudi svake godine bude prevareno na kilometraži i kvalitetu (s obzirom da su ta vozila prefarbavana i šta sve drugo nije rađeno sa njima. ne znamo jer ne postoji kontrola tih stvari). Umesto što svake godine uvozimo 50000 "divljaka" bolje bi bilo da kupujemo nova, jeftina i (standardno) savremena vozila kao što je Zastava 10 koju bi ja danas kupio kada bi mi neko punudio novu za 5000 evra.

Neks neko vrati Zastavu (barem u segmentu Zastave 10) pa da i 90 odsto građana mogu kupe novo vozilo, ne samo nekolicina društva dok ostali zevaju gledajući premijere vozila i kupujući ono što niko normalan na zapadu nebi kupio zbog svoje vlastite bezbednosti i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju.

Ja znam da država misli da narod ne razmišlja o sebi i svojoj bezbednosti, ali i nemožemo i da hoćemo pošto nas je država dovela u apsurd da umesto da umesto da automobili budu pristupačniji, situacija je skroz obratna za što najbolje govori broj prodatih polovnjaka sparam prodatih novih vozila.

Zastava je navodno ugašena zarad brige o bezbednosti. OK, ali što je i Zastava 10 ugašena. Zbog te brige o bezdenosti došli smo u situaciju da automobili koji koštaju znatno manje od Zastave 10 i koji su znatno stariji od iste krstare našim putevima. Gašenjem proizvodnje Zastave 10 učinjena je medveđa usluga i napravljen još veći problem zvani automobilski leševi.

Najmanje 2 velika i opravdana razloga (već opisana) su zašto treba vratiti proizvodnju Zastave 10 (ne FIAT Punta već baš Zastave 10). Nadam se da neko ko o pitanju "Zastava Automobila" ovo čita.

Vratite nam proizvodnju Zastave 10!!!

Autor Zastava 31 Dec 2015, 15:30

@Zastava

Ala ti pises bajke...

"To govori da bi Zastava 10 (koja još nije zastarela), uz dodatak multimedije i cenu od 5000 evra bila bum na domaćem tržištu."

Pa zastava 10 je "gola k'o pistolj" kostala 7500 eura. Za te pare si dobijao lim i 4 tockica (mozda je rezervi tocak bio serijska oprema). Za te pare nije imala instalirane zvucnike, razvucene zice do njih, a ne audio, a tek NE multimedijlni uredjaj. Sa iole pristojnom opremom kostala je vise nego ekvivalentan 500L danas.
Zastava je jedino mogla da nastavi proizvodnju svojih kanti tipa yugo i da na lokalnom trzistu prodaje 2000 komada godisnje, ali koliko joj radnika treba za 2000 komada?
Znaci sve ono sto je vec otpusteno i 90% (najmanje) trenutnih radnika je trebalo da bude otpusteno tada da bi se proizvodnja nastavila. A ta cena koju ti pominjes sa multimedijom za zastavu 10 je toliko nerealna...
Mozda je trebalo ostaviti Zastavu u zivotu, ali to je zahtevalo tada drasticna otpustanja te mogucu "revoluciju" u drzavi tako da se islo linijom manjeg otpora i vise para u dzepovima pojedinaca.

Autor Damko 31 Dec 2015, 17:51

Damko
"Sa iole pristojnom opremom kostala je vise nego ekvivalentan 500L danas."

To nije istina, Z10 je bila jedan od najjeftinijih modela na trzistu, niti postoji ekvivalentnost u paketima opreme, niti u cenama. Bazni 500L sadrzi puno toga sto ni full Z10 nije imala, da krenemo samo od bezbednosnog paketa...

Autor carobnjak 01 Jan 2016, 10:58

RE: Damko

Na koji deo se konkretno referišeš pošto sam izneo mnoštvo trdnji u jednom tekstu iza kojih stojim.

Ni Dacia Logan toga vremena nije mogla da se pohvali mnogim tehničkim rešenjima kao i mnogi drugi u tom cenovnom rangu. Konkretno kod Logana primer je ABS. Osim toga tržište određuje šta mu treba, a Zastavini kupci ne traže puno elektronike, baš kao ni Dačijini, zato je Dačija i dan danas sparam ostale evropske konkurencije i osnovnija i jeftinija. Danas Zastava 10 uz putni kompjuter, ABS i auto radio mp3 koji može da se nađe za 20 evra u maloprodaji i cenom od 5000 evra bi bila pun pogodak za mnoge koji ne mogu da kupe novo vozilo, a takvi su nažalost ogromna većina uključujući i samog autora ovog teksta.

Zastava 10 je u svojim mlađim danima koštala 7500 evra, dok zadnji primerci (brendirani kao FIAT Punto) su se prodavali po ceni od 6000 evra. Danas, kada bi neko odlučio da pokrene proizvodnju Zastave 10 po ceni od 5000 evra za bazni model, na domaćem tržištu u startu inicijalno bi se moglo prodati 1000 automobila, a već kasnije proz par meseci ili godinu dana bi prodaja mogla skočiti do nekoliko hiljada pa čak i do 10000 Zastava 10 u najboljem mogućem ishodu kada bi svi u Srbiji i regionu pročuli za povratak Zastave. To bi vrlo brzo bio skok prodaje novih automobila od 50 odsto kada to usporedimo sa ovogodišnjim brojem prodaje novih vozila (oko 20000 automobila).

I dok se sa jedne strane grčevito borimo godinama za "pišljivih" 10000 automobila, sa druge strane svake godine se propušta prilika već servirana za proizvodnjom i plasmanom tolikog broja vozila od koga bi imala država ili neki privatnik s obzirom da bi unutar zemlje, dakle bez carine još danas i nova vrednost bila kreirana i nova vrednost ostala ovde.

Poenta nije u tome da u startu proizvodiš 100000 automobila. Tako ni FCAS nije počeo. Za 100000 automobila je potrebna milijarda evra. Ni FIAT kada je došao u Srbiju nije uložio milijardu evra već mnogo mnogo manje, ako je išta uložio. Proizvodnja može da bude održiva i sa inicijalnom proizvodnjom od svega 1000 automobila za šta je potrebno nekih 30-ak radnika i 5 miliona evra, no nije stvar u tome, već u tome da firma radi i razvija se iz profita i uskladu sa potražnjom. Nula više nula manje to su samo brojke. Sa inicijalnih 1000 nije neki problem dogurati na nekoliko hiljada do čak 10000.
Sa tom brojkom Zastava bi mogla i sama izaći na zelenu granu, a za to je potrebno "svega" 5 miliona evra početnih sredstava koji mogu kasnije da se pretvore u čak 50 i zapošljavanje čak 300 radnika. Osim toga, tako je Zastava probitrno počinjala da bi krajem 80-ih izrasla u veliku kompaniju. U sadašnjim uslovima nebi joj trebalo nekoliko decenija kao pre (pošto je sada tržište mnogo veće) već čak samo nekoliko godina.

"Zastava Automobili" sada nemaju radnika tako da zapošljavanje za početak 30 radnika, a kasnije i do 300 u nekoj maloj novoizgrađenoj fabrici bi bio pravi potez i faktički kreiranje potpuno nove vrednosti na starom imenu i već utabanom putu.

Šteta što tu priliku (koja je inicijalno mala, a koja može da ponovo preraste u veliku i to uz veoma mali inicijalni kapital) niko ne vidi, osim mene.

Što se tiče multimedije, osnovna multimedija se sastoji od GPS navigacije (koja može da se pazari za 50 evra), a ispod multimedije pristojan auto mp3 koji može da se nađe za 20 evra (a uz narudžbu od 1000 primeraka po ceni od 5 evra) + set od 4 zvučnika (koji takođe može da se nabavi na 1000 setova po ceni četiri puta manjoj od maloprodajne). Multimedija na 1000 komada može da se pazari za nekih 12-13 evra po komadu na tu količinu i eto koliko je potrebno. Ako su to veliki novci onda mislim stvarno. Toliko je danas potrebno za elektroniku Zastave 10. Nije to vreme kada je auto radio koštao 1000 dolara po komadu. Pa mađarski SAL VoxBox košta nekih 25 evra. Prošlo je vreme skupe elektronike. Današnji automobili i to svi su samo metal, plastika, guma, staklo i jeftina elektronika. Sve sirovine su jeftine, osim elektronike koja je još jeftinija, a marketing za Zastavu 10, a naročito ne za malu količinu nije čak ni potreban tako da i profitabilnost leži u ovome za razliku od FIAT-a 500L u koga je "spucano" više para u marketing i opet ništa sem opadajućih prodajnih brojki.

FIAT 500L je mnogo skuplji od Zastave 10. Uzmemo li u obzir da se FIAT 500L na našem tržištu prodaje za 10000 evra za najosnovniji model, dok Zastava 10 bi za 5000 evra bila duplo jeftinija, to mu i jeste cena i opet bi bilo profita jer su i materijali za Zastavu 10 jeftiniji od materijala koji se koriste za proizvodnju FIAT-a 500L.

Autor Zastava 01 Jan 2016, 16:23

Zastava
a gde moze da se kupi 500L za 10 hiljada?!?

Autor carobnjak 01 Jan 2016, 16:32

Ispravka, 10900 evra.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2013&mm=03&nav_id=697683

Autor Zastava 02 Jan 2016, 15:52

Zastava

Vest stara tri godine! :)))

11900eura

http://www.fiat500l.rs/cenovnik/FIAT-500L-MY14-JUL.pdf

Sad vise ne pominjes da se i dalje proizvodi Punto Classic? :)

Autor carobnjak 02 Jan 2016, 16:12

Kod svih proizvođača automobila cene, kako model stari, idu dole samo FIAT ide u obrnutom smeru. :)))

Autor Zastava 07 Jan 2016, 17:56