Automobili za tanke novčanike: koje automobile u Srbiji možete da kupite za manje od 8.000 evra

“Novosti” proveravale koje automobile u Srbiji možete da kupite za cenu nižu od 8.000 evra. Skromna ponuda najjeftinijih automobila. Zbog slabe kupovne moći raste uvoz polovnjaka
U Srbiji je, sudeći po broju prodatih novih automobila, koji se poslednjih godina kreće oko 20.000 vozila (Slovenci kupuju tri puta više sa tri puta manje stanovnika) i dalje veoma teško doći do novog četvorotočkaša.
Silaskom domaćeg “punta klasik” sa scene, ostalo je upražnjeno mesto “narodnog” auta, koji bi svojim karakteristikama - odnosno cenom, bio koliko-toliko pristupačan ispražnjenom džepu prosečnog srpskog vozača.
Naši vozači se češće odlučuju da kupe polovno vozilo. Tako se godišnje u Srbiju uveze oko 120.000 polovnjaka, za čudo, uspevamo da kupimo većinu tih vozila od one čuvene bake koja je kolima išla samo do pijace...
Šalu na stranu, i dalje važi ona krilatica da je najbolji automobil nov. Nemci menjaju svoje automobili sa 4-5 godina starosti jer je utvrđeno da tada kreću da rastu troškovi održavanja... Naravno, svako poređenje većine naših vozača sa nemačkim je neumesno.
Ako imate 8.000 evra ili možete da sebi priuštite toliki kredit, na našem tržištu nemate preterano veliki izbor. U ponudi su “lade”, “granta” i “kalina”, a mi smo se odlučili da vam “ponudimo” moderniju “grantu”, u verziji “sedan” koja košta 7.300 evra. Radi se o verziji bez klime. “Grantu” možete kupiti i sa klimom, ali onda vam sleduje i nešto bogatiji paket opreme, pa smo se odlučili ipak, za baznu verziju.

Lep, uglađen, mali gradski automobil “škoda sitigo” košta nešto više od 8.000 evra ali je trenutno u toku “akcija” pa smo “pronašli” ovog mališana, doduše sa troja vrata za 7.992 evra. Češki brat blizanac “folskvagen apa” ima i klimu.
Treći naš “pik” je “Fijatov” mnogo hvaljeni automobil “panda”, koja ima petora vrata, a možete je, uz program reciklaže, nabaviti kod dilera FCA za 7.990 evra sa sasvim solidnom opremom i klimom.
Rumunski proizvođač automobila “Dačija” pod okriljem francuskog “Renoa” se poslednjih desetak godina na našem tržištu (naravno ne samo našem) potvrdila kao proizvođač robusnih, izdržljivih automobila sa odličnim (“Renoovim”) motorima. Pri tome “dačija” je i cenom više nego konkurentna na našem tržištu, pa je od svih nabrojanih automobila (sa cenom do 8.000) i najprodavanija.
Našli smo tri modela “dačije” koja se uklapaju na naš zadati budžet. “Sandero” sa opremom “bejz”, dakle početnim, košta 7.390 evra, ali on nema klima-uređaj, tako da se većina kupaca odlučuje za model “ambiens” koji ima klimu i košta 7.990 evra. Zato smo u našu ponudu uvrstili baš taj model.
Za one koji vole sedane (limuzinska karoserija) tu je još jedna “dačija”. Radi se o privlačno skrojenom “loganu” koji sa klimom košta 7.540 evra.

Naravno svi ovi automobili imaju benzinske agregate. “Škoda sitigou” ima moderni trocilindraš, a ostali motore sa četiri cilindra. Tehnološki je najstariji “Ladin” sa zapreminom od 1,6 litara. “Dačije” imaju proverene benzince od 1,2 litra “Renoa”, a “fijat panda” 1,2-litarski motor dobro poznat iz “fijata klasika”, naravno dodatno unapređen. Sem “pande” i “sitigoua” koji su tipični gradski automobili, ostala vozila su “višenamenska” bar u našim uslovima.
Velika većina naših vozača smatra da za 8.000 evra može da se kupi veoma kvalitetan polovnjak, ali to je ipak priča za neku drugu temu koju će “Novosti” takođe uskoro obraditi.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda / Lada
Sta je sa Ladom Vesta, hoce li je poceti ko od zastupnika uvoziti? cini se kao dosta solidna kupovina
A sto je na slici Citi Go, koji po zvanicnom cenovniku kosta samo 10128(spustili za celu hiljadu i dodali klimu u bazni model, do skora je bio 11 hiljada i to bez klima uredjaja)?
Šteta što nema nekog kineza da se umeša u ovu grupu. Za te pare oni naprave kopiju više klase.
Prosecan Srbin ne moze ni ovo da kupi. Pogotovo za kes.
Mada slusajuci sns botove rekao bi covek da svi Bentlije nove kupuju.
Sta ti je moc sns sendvica.
Bagra sa vlasti puna ko brod, dok narod nema leba da jede.
Te sada već davne 2008 godine najjeftiniji nov automobil koštao je 3500 evra (Zastava 101), a nešto skuplji automobil bio je Yugo (oko 4000 evra). U međuvremenu je tržište osiromašilo, a najjeftinije vozilo je oko 7500 evra, a i platni standard je otišao dole. Nije ni čudo zašto mnoge zemlje u okruženju sa manjim brojem stanovništva uspevaju da kupe veći broj novih automobila. Naše tržište je s.ebano i to po svim stavkama, od ponude do standarda. Čak i kada kriza ode i standard skoči, ništa od brojki kao u doba pre krize pošto i pre krize 10-15 hiljada je otpadalo na Zastavu (koje više nema), a danas sveukupna prodaja svih autobrendova je oko 20-25 hiljada.
Ono kad nemaš blage veze šta ćeš sa domaćom auto-industrijom i domaćim tržištem pa napraviš još veći haos tj. situaciju u kojoj je kupovina novog auta sada više ekces nego pravilo.
Za 7-8 hiljada evra može da se kupi dobar polovan BMW tako da uzalud je ovaj članak, doduše sigurno da nije uzalud za one koji imaju u planu novo auto u toj cenovnoj kategoriji, ali za većinu koja već 8 godina apstinira od kupovine novog automobila tako što radije kupuju polovne automobile jeste.