Prodaja automobila u Srbiji porasla za 23,5 odsto

Koliko povećana prodaja automobila u Srbiji može da bude pokazatelj višeg životnog standarda građana, ostaje otvoreno pitanje, tek činjenica je da je u prvih devet meseci ove godine prodat 19.531 novi automobil, što je rast od 23,5 odsto u odnosu na isti period 2015. kada je kupljeno 15.831 vozilo.
Samo u septembru u Srbiji je prodato 1.888 novih automobila, 41 više nego u avgustu, što potvrđuje trend rasta. Kad se uporedi sa rezultatom iz septembra 2015. godine, porasla je prodaja za oko deset odsto.
Oporavak prodaje automobila zabeležen je prošle godine - ukupno 21.784 nova vozila su dobila vlasnike u Srbiji, što je predstavljalo prvi rast prodaje na godišnjem nivou još od 2008. kada je počela velika svetska kriza i pad prodaje automobila i na našem tržištu. Da podsetimo, te 2008. je za prvih devet meseci prodato čak 45.196 vozila, a ukupan skor posle 12 meseci je bio, iz ove perspektive - neverovatnih 57.000 novih vozila koja su našla put do kupca!
Najviše novih automobila u ovoj godini prodato je u martu i junu, više od 2.700.
Uvoznici automobila su zadovoljni, mada su daleko od neke euforije jer su, da bi pospešili prodaju, marže minimalne, u nekim slučajevima se vozila prodaju i bez ikakve zarade sa računicom da će se ipak nešto zaraditi od servisiranja, prodaje delova...
- Trend rasta sa kraja 2014. se nastavio i to je ono što raduje - kaže dr Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. - Mi očekujemo do kraja godine rast prodaje od oko 20-25 odsto u odnosu na 2015. Ima tu i takozvanog reeksporta kola, ali ga je bilo i ranijih godina.
On za "Novosti" objašnjava da postoji više razloga što je prodaja vozila krenula u dobrom smeru.
- Prvo, marže su znatno manje. I banke su ponudile bolje uslove za kredite, čak i bez učešća i kamate. Ekonomska situacija u zemlji je bolja, stabilnija. Neumitno se menja i vozni park. Naš narod je počeo da uči da troši koliko ima i da planira kupovinu vozila na tačno određeni vremenski period. Najavljena izmena načina registracije je, takođe, malo ohrabrila tržište.
Prodaja jeste živnula ali je, ipak, daleko od potreba tržišta (Slovenija sa tri puta manje stanovnika kupuje tri puta više vozila), i Srpska asocijacija uvoznika je više puta tražila od države da omogući bolje uslove prodaje. Predlagano je mnogo toga, od sistema "staro za novo" do izmene sistema oporezivanja, ali je malo toga promenjeno.
- Tu je i nelogičnost sa eko taksama. Mi za nova vozila sa evro 6 normom plaćamo 12.000 dinara po toni vozila prilikom uvoza, a uvoznici polovnih vozila sa evro 3 normom, koja daleko više zagađuju vazduh, ne plaćaju - kaže dr Vukasović. - I uvoznici polovnjaka imaju mnogo problema, veliki broj taksi i dažbina se plaća, a sve to poskupljuje vozila.
Dr Vukasović posebno ističe činjenicu da su zbog cene goriva mnogi vozači preispitali kupovinu.
- Teško je shvatiti da u doba kada je na svetskom tržištu istorijski minimum, cene goriva u Srbiji budu toliko visoke. Blagodet pada cena sirove nafte naši vozači jedva da su i osetili.
Prodaja vozila u Srbiji više nije unosan posao kao pre sedam-osam godina, ali je primetno da su oni koji su opstali na tržištu modernizovali svoje objekte, podigli standarde i ponudu prilagodili našim uslovima.
Ipak, sa jednom od najnižih prosečnih plata u regionu teško je zamisliti još veći rast prodaje četvorotočkaša i dostizanje pretkriznog nivoa iz 2008. godine.
Kasnimo za Evropom
Dr Vukasović kaže da je Srbija opet u zaostatku za ostatkom Evrope. - Dok mi i dalje uvozimo polovna vozila sa evro 3 normama, druge države razmišljaju o kraju ere motora sa unutrašnjim sagorevanjem - kaže dr Vukasović. - Mi jedini nemamo nikakve stimulacije, subvencije i olakšice za kupovinu hibridnih i elektrovozila. O širenju mreže punionica da i ne govorimo.
Izvor: Novosti.rs
"Mi jedini nemamo nikakve stimulacije, subvencije i olakšice za kupovinu hibridnih i elektrovozila. "
Kakve crne subvencije, pa ne može ni da se registruje elektrovozilo.
Nema stimulacije ni za hibride, TNG, kao u drugim državama, ne bi me čudilo da uvedu porez na elektromobile, oćeš ti da štediš i ne zagadjuješ, cvrc.
U Sloveniji se godisnje proda tri puta vise novih automobila nego kod nas a u madjarskoj i Rumuniji deset puta vise.
Eto jednog od glavnih razloga zasto proizvodjaci automobila nece kod nas, nije isto proizvoditi automobil u drzavi gde se godisnje proda 20.000 novih automobila i u drzavi gde se godisnje proda 200.000 novih automobila. Da je Fiat otisao u Rumuniju kao sto je prvobitno planirao imao bi ako ne deset, ono najmanje pet puta veću prodaju na domacem trzistu. Zato i kazem da su se Talijani zeznuli sto su dosli ovde, polakomili se na subvencije a to ne moze biti trajno resenje.
B.M.
Glupo je porediti Srbiju sa nekim ozbiljnijim zemljama. Mi smo banana zemlja i nismo za poredjenje sa uredjenim zemljama. Eto i primera da se u Svajcarskoj koja ima slican broj stanovnika ko Srbija, proda oko 30.000 novih automobila, ali za mesec dana ! Ali kazem nije za porediti Srbiju sa ozbiljnim zemljama. Jos da kazem da su u Swiss najprodavaniji brednovi Bmw, Mercedes, Audi i VW. Ali jos jednom kazem, nije ni za porediti Srbiju sa Svicom ili bilo kojom normalnom zemljom. Ali cisto dao primer.
@dusan
Prodaja je povezana sa ekonomskim stanjem zemlje, odnosno kupovnom moci stanovnika vise nego sa time da li ja banana... ali jesmo banana... :)
I Rumuni su bili gologuzija dok nisu usli u EU. Nisu oni nista sposobniji od nas, al su dobili veliki novac i investicije i to mora da se odrazi na standard. Da smo usli u EU kad i oni nebi nimalo zaostajali, ako nebi bili i ispred.
B.M.
I rumuni i bugari ali i hrvati znaju da su dobili ubrzani ulaz iz drugih stvari, a ne da su bili 'dobri'. Da bi bili blizi rusima, takodje i da ne mogu sa rusima. Opet svi oni jesu u EU ali u vecini zemalja na zapadu koje su u EU ne primaju ih svugde da rade. Swiss ima npr sporazum sa EU, ali hrvati ne mogu doci da rade, bugari imali ogranicen broj, sada ce im ukinuti, rumuni takodje neki mali broj. Svi oni su primljeni iz nekih razloga za koje treba citati izmedju redova. 'Bolje uz nas, nego uz ruse' . Sada tamo baze, vojnici... ali sve je to politika i nije tema za ovde. Opet smo gospoda i sa manjim platama za sve te susede ;)
@Orlo
Upravo to. Banana zemlja... Na veliku zalost, tesko ce se nesto promeniti.
@P1
Resio sam sto se auta tice, nista od onog sto smo komentarisali. Resio za Bmw 6 gc :) Q5 mi se ne ceka, A7 ce ubrzo menjati, CLS za 4-oro kao i 6 gc. A, kad je bal nek je bal, 6 gc ;)
Najverovatnije 650i gran coupe :) Ne nov, sa predjenih 40-50k km. Ima ih, nisam ih razmatrao jer sam mislio sa su i takvi bas skupi, Ali gledao sam i obisao neke garaza i resio da ipak moze on:)
@dusan
Odlican izbor!
Situaciju kod nas vise nemam ni vremena ni zivaca da komentarisem...
@Stole @ ALFISTA
Bas sam bio u razmisljanju. Bas i spomenuo ovde... Vise solucija, mnogo razmisljanja i na kraju resio. Jedva ! Svakako moj najomiljeniji Bmw, skoro vidim lika stavlja kese na nogama i ulazi u Bmw 6 banglovu, ja necu toliko bas preterivati hahaha :) Najjace je sto cu u njemu moci da vozim najvise 3 troje ljudi, 4 mesta jbg, onoliki auto, a u maleni DS3 cu pakovati jednog vise kad treba haha :)
@P1
Hvala druze ;)
Duka
Kako se kreću cene tamo za taj auto ?
Koliki su ti troškovi godišnje na osiguranje-registraciju ?
@P1
Pa vidi, konkretno za 650i su cene od 55-60.000 chf pa na gore. Razmisljao i resio bolje nesto 2-3 godine staro, sto ce drzati cenu veoma dobro, nego novo i izgubicu odmah mnogo. Primer je kum sa novom C klasom od pre godinu ipo. 80.000 je platio novu, c220 sa full opremom, amg paket. Uzeo je na lizing pa tako ogranicen da sme preci 15.000km godisnje. Presao oko 25.000 do sad, vec mu je cene na oko 40-45 hiljada. Ovako sa ovakvom 6gc necu gubiti puno, vec minimalno, a vozicu bombu auto koji je presao svega 30 tak hiljada km. To nije nista. A, opet za 3 do 4 godine cu prodati ovaj, uzeti opet nesto slicno i super je :)
Za registraciju i osiguranje videcemo ovih dana. Da te ne lazem. Videcu sto se osiguranja tice da nadjem najbolje, za ne previse para. Velike su sanse da ce me kostati ta dva godisnje oko 4000-4500. To onako po onome sto znam i mislim da ce tako biti. U registraciju ti je ukljcen i npr auto put i jos neke sitnice. I jedno i drugo mozes platiti odmah ili na dva puta, tri puta i najvise na 4 puta. Sto je dobro...
P.S. Otvorio Bentley salon, preko puta moje zgrade, svraticu samo zbog Bentayge da vidim kakvu su grdosiju napravili i da vidim koja je razlika u odnose na druge SUV :)
Duka
Ne znam kakve su cene za W222 tu, ali od 60 i više možda možeš i aktuelnog S-a da uzmeš.
Šta misliš, koliko ćeš dobiti za njega za 3-4 godine, verovatno upola.
Ako hoćeš nešto da ti najbolje drži cenu, CLS onda.
A7 kažeš ubrzo će nov, a nije ni A6 novi izašao.
Verovatno će i više od 5k godišnje da te izadje, moraćeš kasko.
4 x 5k samo ćeš 20k dati na obavezno što ide, bez održavanja, a ni to neće biti malo.
Za te novce bi uzeo samo nešto što je nov model.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=234895058&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&features=LED_HEADLIGHTS&fuels=DIESEL&interiorColors=BEIGE&minFirstRegistrationDate=2013-01-01&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=86&pageNumber=1
@P1
Koliko sam primetio, 6gc odlicno drzi cenu. Ako uzmemo u obzir polovan cla i 6gc, vise cu za neku godinu da izgubim na Cls-u. Mada bilo koji da izgubi vise to nije neka razlika izmedju njih. Opet mi je 6gc mnogo lepsi, atraktivniji auto. Znas da od ranije govorim da bas volim i Cls, ali 6 kako kupe , tako i GC su mi vrhunac. Ubili su njima. Volim i A7 bas, najvise zbog linije, 'masivnosti', ali evo vec nekog vremena i ristajlinga. 6 gc mi je najbolji izbor sto se tice svega. To koliko ce izaci videcemo, kasko mora naravno, ali nije svugde ista cena, a osiguranja je milion ovde. Zato ti ja i rekao otprilike koliko ce. Burazeru ovde sto je najbitnije i bez cega ne moze to je osiguranje i porez ;) Ne gledajuci kola, vec tebe, mozes za sebe uzeti osiguranje od 220 chf mesecno, sto je najmanje, a prvih 2500 chf kod doktora u toj godini placas ti, posle toga oni hahaha... a to kad odes 2 puta godisnje kod lekara ne mozes nikada da napravis, sa sve lekovina za prehlade. Dakle kradu legalno burazeru, ubijaju...pazi das im godisnje 2500 a oni tebi ne plate nista, a 'osiguran si' hahaha, legendarno :)
Ma i odrzavanje nije jeftino, ali redovan servis i ne sekiram se :)
Ma mnogo toga sam i novog i polovnog mogao da uzmem za te pare, ali resio vec. 6gc je jednostavno ubica. Sto kazem, kad je bal, nek je bal :)
Aktuelni S ima za slicne pare, nalazio sam nove 7 ice za oko 70.000, ali necu te velike limuzine...
Duka 23:52
Ne bi rekao, ali vreme će najbolje reći.
Za 3-4 godine verovatno ćeš pola pući na 6GC, na vrednosti.
A CLS skuplji nego A8 kao polovnjak, eto kako drži cenu.
Ako uzmeš CLS za 35, za 3-4 godine ćeš ga sigurno prodati za 20+, možda i 25.
Znači otprilike duplo manje ćeš izgubiti na vrednosti, a manje bi puko i na osiguranju, održavanju itd.
@P1
Ovde nema zezanja sa kilometrazom. I da, A8 koji je ubio preko 220.000 je oko 25-30.000. Barem sam ih ja tako nalazio. A, CLS 2012-2013 sam nalazio takodje sa malom km za 25-30.000. Ja pa nekako verujem da cu najmanje izgubiti bas na 6Gc. Videcemo za 3-4 godine, mada ne ocekujem ja tada da ga dam za istu cenu sto sam dao za njega, ali necu ga sigurno dati ni za 20k. P.S. Svracao sam u Bentley, Bentayga, necu o ceni koliko kosta, ostavimo to po strani, ali kakav je ono Suv, kakav je ono tenk na tockovima. Svaki drugi suv mu ne moze prici. Unutra je takav da ne verujes, neverovatan suv, auto je ubica. Citao sam komentare kazu, imate za iste pare Range Rover. Ljudi, kada vidite ono, sednete, tek se tad zakljuci da mu nema ravnog.
Duka
Pogrešno si ubedjen. :)
Pogotovo ako imaš sa tako malo km CLS-a, što mi je čudno, onda je CLS jeftiniji nego u DE.
6GC će izgubiti pola na vrednosti za 3-4 godine, CLS ako ga ima tu za te pare, najmanje 15 ćeš dobiti za 4 godine i više.
Opet duplo više se gubi tamo, tako da ne znam kako si ti izveo tu računicu al ok. :)
To je samo na vrednosti, a i na ostalim stvarima će biti razlike.
Pogledaj samo cene E klase i CLS-a, A8, 7-ce, CLS isto godište skuplji od njih.
Kao nov nije puno skuplji od E klase, a mnogo bolje drži cenu, kao polovan skuplji od A8.
Taj 6GC što gledaš, koliko je on bio nov, pa pogledaj već upola cene sa tako malo km i mlad.
A još pola će da pukne za 3-4 godine.
Cenu sigurno ne drži bolje od CLS-a, jer CLS posle G klase najbolje drži cenu od Mercedesa.
Skoro prijatelj uzeo CLS-a iz DE, sa 100k km 2012, 34k ga ispao.
A u DE su verovatno jeftiniji nego u CH.
Za te pare i manje, je mogao aktuelni A8 da kupi.
A A8 kao nov skuplji od CLS-a.
@P1
Po onome sto ja vidim, 6Gc nije izgubio puno na ceni, a nece je gubiti puno ni kasnije jer je mnogo redji auto od CLS ili A7. Ja ti pricam o cenama ovde, ne znam u Nemackoj kakve su posto pratim samo svajcarske sajtove. Imas autoscout i za ch, imas i anibis ch, baci pogled. Aktuelni A8 ima za manje od 30k, ali iz 2010 i 2011 i sa predjenih preko 220-230k km. Gledao sam ga onako, posto vec rekoh nisam zainteresovan za velike limuzine poput A8, S klasa i Bmw 7. Drzanje cene, hmmm. Svaki auto gubi slican % posle 20-30.000km. Kazem u %. Pa nemas 650i za manje od 55k. A, opet mi je vrhunac, nesto posebnije i od CLS i od A7.
Evo bas sam sada pogledao. Cena novog CLS 500 je 98.000 chf, nasao sam nekoliko iz 2012, kraj 2012 sa predjenih 50.000 km, 40.000-43.000. Dok je 650i nov 110.000, a nemas ga za manje od 55.000, to je minimum koji sam uspevao da vidim. Vidis, % pada cene im je slican, cak i vise izgubi CLS. Mozda slabije gube CLS dizeli, ne znam. Mozda si to gledao.
dusan
6gc ce kao i svaki mnogo skuplji auto vise gubiti na ceni od CLS-a. Sa istim motorom je osnovna cena, cini mi se 15.000 evra veca od CLS-a. CLS je negde na pola puta izmedju 4GC i 6GC...Cena 6gc je ista kao i serija 7 sa istim motorom...tj. do starog modela, nova sedmica malo poskupela, tako da se za koju hiljadarku izdvojila od 6gc-a...
Duka
Pa on nov je blizu 100 pritom računaj da svaki ima makar malo opreme doplaćeno, barem 10-20k.
Tako da barem 110-120k kosta 650, ako ima iole opreme.
Ako je ful, onda više.
A eto već dodje na pola.
Ne znam koje god gledaš, ali rekoh ti koliko će da ljusne sa cenom.
Eto uverićeš se sam. :)
6GC je najlepša BMW-ova limuzina.
CLS je nešto posebno u gami Mercedesa ( i inače ) i zato tako ludački drži cenu.
Evo ti nov 6GC u CH : BMW 650i Gran Coupé
CHF 123'100.00
Duka 12:40
Da više pratim 350 dizela, benzince slabo gledam.
Po meni logike ima kupiti ili 350 dizel ili AMG, sredinu ne bi...
Nadam se da si pročitao nešto vezano za V8 taj 4,4 bmw-ov.
http://www.autoevolution.com/news/bmw-offers-customer-care-package-for-n63-engines-confirms-report-about-reliability-issues-90678.html
@P1
Pa svaki ima opreme dodatne, naravno...Kupujes Mecku ili Bmw od 100 hiljada, naravno da ti nije problem da dodas jos za opremu. Ma i kad pogledam, izgubice cenu sto je u normalno i logicno, kroz 4 godine najvise ga dajem, uzimam opet nesto do te cene i to je to. Vuce mene i CLS ali jednostavno izgledom eksterijera, enterijera 6 gc mi je mnogooooo lepsi i atraktivniji. Neka i vise izgubi, to nije puno. Sada i zvao, izacice i registracija i osiguranje oko 4'200. Za registraciju najvise ce ubiti zbog toga koliko zagadjuje...A, sada Bas gledao specifikacije, od svih verzija 6 bas on najvise izbacuje... a, jbg hoces jako i mocno, plati..Ako hoces tu da prodjes a da placas sitno uzmi reno Zoe ili Priusa... :)
Registraciju ovde racunaju po kw, ne po kubikazi. Gledaju i starost vozila takodje i koliko zagadjuje. A, osiguranje ti gleda koliko si dugo vozac, naravno koji je auto...Ako si vozAc vec barem 5-6 godina i nisi imao nikakvu nesrecu, placas najmanju cenu. Sad npr ja cu za 6gc placati mozda 2500 godisnje, ali vozac sam 8 godine bez ikakve greske, dok ce ga nego uzeti, a oduzimali mu dozvolu zbog neke nesrece, tamo vamo, on ce placati 3500...Sve se gleda
Malopre bre vidim, ima Cls 220 SB. Jos je bluetec. Oko 40.000 su, sa predjenih 50-tak hiljada. To je super kupovina, za njega registracija 350 chf :)
Duka
Pa eto, 123k je nov + opreme koliko ima, pa je pao na pola od novog, pa vidi koliko gubi na vrednosti.
Plus ako te zakači neki od problema, pukne lanac ili nešto od onoga pomenutog, biće veselja.
Tu je jeftino sve za popravku. :)
Ali ljubav košta. :)
Čudi me da ne gledaš nekog Poršea...
Inače pošto si rekao da si neodlučan ( ranije ), ne znaš šta uzeti, pa da ti damo savet, mi sa kojima si komunicirao.
Moj ti je savet ovo što sam ti rekao, znam da te glava neće boleti, nećeš imati nikakvih problema, samo redovno održavanje i najbolje će čuvati cenu.
Meni se i najviše svidja, jedinstven i prelep.
Ali sad ostavimo ukuse po strani.
Ako ćeš 6GC, onda bolje uzmi 640d, samo mu počupaj klapne i teraj. :)
Nadam se da nećeš proći ko Čulić. :)
Taj 220 ima 9G menjač.
Stavi nešto obavezno protiv kradje, da ne prodješ ko mnogi.
Skoro nekom digli Q5 u Srbiji, CH table, a isti scenario dožive isto lik, samo Bengula u pitanju.
I to su im ih digli iz dvorišta.
U svakom slučaju, hrabra odlula, nadam se da će te sreća pratiti, da ti ne presedne.
Za 60k bi uzeo W222, za oko 35k A8 ili CLS.
Pozz.