home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mini Cooper SE

Istražujemo: Da li su pojedini uvoznici iskoristili subvencije za poskupljenja?

Da li su možda bili u pravu oni koji su upozoravali da će uvođenje dugo očekivanih subvencija za hibridna i električna vozila u Srbiji biti i prilika za (neke) domaće uvoznike da dodatno zarade ili, prosto rečeno, da se ugrade? Da li se to desilo? Na osnovu nekoliko primera sami izvucite zaključak...

Kao prvi primer se ističe električni Mini Cooper SE koji je naš uvoznik na startu prodaje nudio za 32.990 evra (sa subvencijom 27.990 evra), ali je njegova cena u međuvremenu povećana. 

Na sajtu Mini.rs piše da je Cooper SE sada na raspolaganju od 34.490 evra, mada u najnovijem cenovniku na istom sajtu stoji da je cena u stvari 35.990 evra (cenovnik od 1.7. 2020. godine).

Mini cene

Mini cene

Mini cene

Drugi primer je Hyundai Ioniq Electric koji je kod nas prvo startovao od 34.990 evra, a sada (po najnovijem cenovniku od 1.7. 2020.) njegova cena je veća za 1.000 evra i iznosi 35.990 evra (sa subvencijom dakle 30.990 evra).

Hyundai cene

Usput, u međuvremenu su povećane cene i za Ioniq Hybrid i Ioniq Plug-in Hybrid.

Ovde ću da pomenem da je i revija SAT Plus u broju 494. iz marta ove godine obradila temu subvencija za hibridna i električna vozila, a u tom članku su njihovi novinari takođe naveli da je Mini Cooper SE tada koštao 32.990 evra, a Hyundai Ioniq Electric 34.990 evra. 

Mini cene

Hyundai cene

S druge strane, BMW i3 po cenovniku na sajtu uvoznika i dalje košta 40.490 evra (cena bez subvencija) koliko je bio i u martu kada je doneta odluka Vlade Srbije o subvencijama, kao i VW e-Golf za koji se na sajtu Volkswagen.rs navodi da i dalje ima cenu od 35.403 evra (bez subvencija).

Ivan Mitić – Autoblog.rs

DOPUNJENO: Saopštenje Delta Motorsa o ovoj temi

Prvo poskupljenje MINI Cooper SE modela u martu ove godine bilo je uzrokovano promenom standardne opreme.

U ceni od 32.990 € opcije AC charging professional (SA4U6) i DC rapid charging (SA4U7) nisu bile deo standardne opreme, tako da je vozilo praktično imalo samo mogućnost punjenja na običnoj utičnici bez mogućnosti punjenja na brzim punjačima ili wallbox punjačima. S obzirom da kupci uvek naručuju ove opcije, proizvođač je odlučio da se one dodaju u standardnu opremu i samim tim se podigla cena vozila. Ukupna vrednost ove dve opcije pre dodavanja u standardni paket opreme bila je 1.449 evra, pa je povećanje osnovne cene u martu koja uključuje i te dve opcije bilo „zaokruživanje“. Tačno je da je „tajming“, lokalno gledano, bio nezgodan, ali razumećete, nije naša odluka da tu izmenu načinimo u trenutku uvođenja subvencija, već odluka proizvođača.

Drugo poskupljenje, od jula, je rezultat uvođenja carine (odnosno nemogućnosti da se oslobodimo plaćanja carine). Ovde nije u pitanju Bregzit već preferencijalno poreklo robe i odnosi se samo na električni MINI. Naime, ukoliko učešće komponenti na vozilu koje nisu EU porekla, pređe 50%, proizvod nema preferencijalno poreklo i za njega se ne može izdati EUR1. Pošto svi dobavljači svih komponenti moraju da podnesu svoje dokaze o poreklu, ovaj proces traje dosta dugo i nije ništa neobično da se završi kada je proizvod već u prometu. U slučaju konkretnog MINI modela, proizvođač je sa nekoliko meseci zakašnjenja, kada su prikupljeni svi relevantni podaci, shvatio da nema preferencijalno poreklo pa smo samim tim, mi kao uvoznik u obavezi da plaćamo carinu. Carina u ovom slučaju iznosi 5% zato što je u pitanju električni automobil, inače bi bila 12,5%.

Dakle, za određenu robu (EU poreklo, Tursko poreklo itd.) ostvaruje se pravo na oslobađanje od plaćanja carine uz dokaz o preferencijalnom poreklu robe, ali mi ovaj dokaz nećemo dobijati za MINI SE i to samo za taj model, što je rezultiralo našom obavezom da carinu plaćamo za razliku od drugih modela za koje smo i dalje oslobođeni. Ovo je opet nezgodan trenutak, ali mora da se reflektuje na cenovnik.

Žellimo da napomenemo da smo zbog ovog naknadno dostavljenog dokumenta o nepostojanju preferencijalnog porekla, bili u obavezi da za prethodno uvežena i registrovana vozila podnesemo zahtev za korekciju carinskih papira i naknadno platimo dodatne obaveze, što smo i učinili.

Naša namera nikako nije da na bilo koji način zavaravamo klijente. Uvek se trudimo da vrlo transparentno prezentujemo vozila, podatke i uslugu koju pružamo. Šta više, trenutno se vrlo aktivno bavimo time kako da pomognemo klijentima koji imaju pravo na subvenciju za nabavku vozila da do iste dođu, jer procesi nisu jasno definisani.


PR saopštenje – Delta Motors d.o.o.



čitanja : 2684



Komentari