
Mnogi bi očekivali da će u svim segmentima na podijum staviti predstavnike domaće autoindustrije i tako joj dati dodatni podsticaj u prebrođivanju krize. Ali ne, ove godine se nijedan nemački proizvođač automobila nije našao na listi pobednika, piše Index.hr.
Najbliži predstavnik nemačke automobilske industrije je Škoda, češki brend koji deluje pod okriljem Volkswagen grupe. Međutim, u dve od pet klasa su pobedili predstavnici američke autoindustrije.
Pobednici su izabrani među svim novim modelima lansiranim u proteklih dvanaest meseci. Ove godine je uvedena i nova kategorija "Budget", za automobile s početnom cenom do 25.000 eura, čime se naglašava važnost pristupačne individualne mobilnosti. U toj klasi pobedu je odneo Dacia Bigster.
U "Compact" segmentu (do 40.000 evra) za najboljeg je proglašen Škoda Elroq, dok je u "Premium" klasi (od 40.000 do 70.000 evra) pobedu odneo Hyundai Ioniq 9. U kategoriji "Luxury" (iznad 70.000 evra) trijumfovao je američki novitet Cadillac Vistiq, a u "Performance" klasi najvišu ocenu je dobio Lucid Air Sapphire.
Čeka se ukupni pobednik
Između ovih pet pobednika po klasama, članovi žirija će tokom dvodnevnog testiranja izabrati ukupnog pobednika German Car of the Year 2026. Rezultati će biti objavljeni 17. novembra 2025.
Izvor: Index.hr
Foto: GCOTY