home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen ID. Buzz
 
Volkswagen ID. Buzz. električni naslednik legendarnog Bullija, ne prodaje se prema očekivanjima – visoka cena i skroman domet su smanjili interes kupaca.

Volkswagen je privremeno zaustavio proizvodnju svog električnog kombija ID. Buzz u fabrici u Hanoveru, nakon što je potražnja za ovim retro-inspirisanim modelom značajno oslabila. Proizvodne trake biće zaustavljene od 20. do 24. oktobra 2025., a iz Volfsburga poručuju da je odluka doneta zbog „fleksibilnog prilagođavanja proizvodnim procesima promenjenim tržišnim uslovima“.

Drugim rečima – kupci jednostavno nisu pokazali dovoljno interesa za električni kombi koji se na evropskom tržištu prodaje po ceni između 60.000 i 70.000 evra. Iako se dizajnom oslanja na legendarni VW Bulli i izaziva nostalgiju, ID. Buzz očigledno ne nudi dovoljno argumenata da bi opravdao visoku cenu.

Volkswagen ID. Buzz

Najveći problem modela ID. Buzz, prema mišljenju stručnjaka, jeste odnos cene, dometa i kvaliteta unutrašnjosti. S deklarisanim dometom od oko 370 kilometara (230 milja) i materijalima u kabini koji više podsećaju na komercijalno vozilo nego na premium električni automobil, mnogi kupci su odlučili da potraže alternativu.

U trećem tromesečju 2025. Volkswagen je prodao tek 2.469 primeraka ID. Buzza, čime je ukupna prodaja u 2025. godini dostigla samo 4.934 vozila. Za model koji je trebalo da bude jedan od ključnih aduta VW-ove električne ofanzive, to je veoma skroman rezultat.

Volkswagen se, kao i većina evropskih proizvođača, suočava s povećanim troškovima proizvodnje, usporenom potražnjom za električnim vozilima te pojačanom konkurencijom kineskih proizvođača koji nude pristupačnije modele s većim dometom. Zbog toga je VW već smanjio broj radnih sati i proizvodne kapacitete u nekoliko nemačkih pogona u kojima se izrađuju električni modeli marki Volkswagen, Audi i Cupra. Sličan scenario sada pogađa i ID. Buzz, koji je trebalo da bude simbol nove ere električne mobilnosti u segmentu porodičnih i lifestyle kombija.

Iz Volkswagena poručuju da će u narednim mesecima pojačati marketinške aktivnosti te ponuditi nove prodajne podsticaje da bi podstakli interes kupaca. Kompanija i dalje veruje da ID. Buzz ima potencijal, posebno na tržištima poput SAD-a.

Volkswagen ID. Buzz

Uprkos svemu, analitičari upozoravaju da je ID. Buzz postao simbol šireg problema unutar evropske autoindustrije – prevelikih očekivanja od elektrifikacije u uslovima kada kupci još nisu spremni da plate visoke cene za ograničene mogućnosti.

Da li će ID. Buzz dobiti drugu priliku zavisi od sposobnosti Volkswagena da smanji cenu, poveća domet i ponudi bolje opremljene verzije koje će opravdati retro šarm koji ga čini jedinstvenim.

Za sada, međutim, električni naslednik legendarnog Bullija mora da sačeka – i pronađe put do srca (i džepova) kupaca koji još nisu spremni da plate nostalgiju na struju.

Izvor: Autoportal.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 50



Komentari