
Volkswagen je privremeno zaustavio proizvodnju svog električnog kombija ID. Buzz u fabrici u Hanoveru, nakon što je potražnja za ovim retro-inspirisanim modelom značajno oslabila. Proizvodne trake biće zaustavljene od 20. do 24. oktobra 2025., a iz Volfsburga poručuju da je odluka doneta zbog „fleksibilnog prilagođavanja proizvodnim procesima promenjenim tržišnim uslovima“.
Drugim rečima – kupci jednostavno nisu pokazali dovoljno interesa za električni kombi koji se na evropskom tržištu prodaje po ceni između 60.000 i 70.000 evra. Iako se dizajnom oslanja na legendarni VW Bulli i izaziva nostalgiju, ID. Buzz očigledno ne nudi dovoljno argumenata da bi opravdao visoku cenu.

Najveći problem modela ID. Buzz, prema mišljenju stručnjaka, jeste odnos cene, dometa i kvaliteta unutrašnjosti. S deklarisanim dometom od oko 370 kilometara (230 milja) i materijalima u kabini koji više podsećaju na komercijalno vozilo nego na premium električni automobil, mnogi kupci su odlučili da potraže alternativu.
U trećem tromesečju 2025. Volkswagen je prodao tek 2.469 primeraka ID. Buzza, čime je ukupna prodaja u 2025. godini dostigla samo 4.934 vozila. Za model koji je trebalo da bude jedan od ključnih aduta VW-ove električne ofanzive, to je veoma skroman rezultat.
Volkswagen se, kao i većina evropskih proizvođača, suočava s povećanim troškovima proizvodnje, usporenom potražnjom za električnim vozilima te pojačanom konkurencijom kineskih proizvođača koji nude pristupačnije modele s većim dometom. Zbog toga je VW već smanjio broj radnih sati i proizvodne kapacitete u nekoliko nemačkih pogona u kojima se izrađuju električni modeli marki Volkswagen, Audi i Cupra. Sličan scenario sada pogađa i ID. Buzz, koji je trebalo da bude simbol nove ere električne mobilnosti u segmentu porodičnih i lifestyle kombija.
Iz Volkswagena poručuju da će u narednim mesecima pojačati marketinške aktivnosti te ponuditi nove prodajne podsticaje da bi podstakli interes kupaca. Kompanija i dalje veruje da ID. Buzz ima potencijal, posebno na tržištima poput SAD-a.

Uprkos svemu, analitičari upozoravaju da je ID. Buzz postao simbol šireg problema unutar evropske autoindustrije – prevelikih očekivanja od elektrifikacije u uslovima kada kupci još nisu spremni da plate visoke cene za ograničene mogućnosti.
Da li će ID. Buzz dobiti drugu priliku zavisi od sposobnosti Volkswagena da smanji cenu, poveća domet i ponudi bolje opremljene verzije koje će opravdati retro šarm koji ga čini jedinstvenim.
Za sada, međutim, električni naslednik legendarnog Bullija mora da sačeka – i pronađe put do srca (i džepova) kupaca koji još nisu spremni da plate nostalgiju na struju.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen