home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Polovni automobili

Sajt Polovni automobili organizuje jedinstvenu online manifestaciju pod nazivom Dani novih vozila, koja ima za cilj da svim potencijalnim kupcima predstavi objedinjenu aktuelnu ponudu novih automobila, motocikala i kombija na jednom mestu.

Dani novih vozila održavaju se od 10. maja do 10. juna na sajtu Polovni automobili. Ukoliko planirate ili razmišljate o kupovini novog automobila, ne propustite priliku da u narednih mesec dana na dobro poznatom mestu pogledate aktuelnu ponudu.

Posetite stranicu Dani novih vozila na sajtu Polovni automobili i otkrijte šta su najveći proizvođači vozila spremili za ovu godinu. LINK

U okviru Dani novih vozila, sajt Polovni automobili realizovao je i istraživanje o kupovini novih vozila. Istraživanje je obuhvatilo analizu prodaje novih automobila u prvom kvartalu tekuće godine, kao i anketu koja je obuhvatila 7.698 ispitanika, posetilaca sajta koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom. U nastavku teksta biće više reči o rezultatima.

Kakva je prodaja novih automobila i šta se kupuje?

Prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“-om, u prvom kvartalu tekuće godine prodato je 5.019 novih automobila, približno isto kao u posmatranom periodu prethodne godine, kada je ovaj podatak iznosio 4.997.

Prodaja novih automobila

Kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11%. Navedeni podaci nedvosmisleno ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara pandemije. Ipak, veoma je značajno imati u vidu i podatke iz 2019. godine, kada tržište još uvek nije bilo izmenjeno, te na osnovu takvog poređenja može dobiti realnija slika stanja.

Prodaja novih vozila u prvom kvartalu tekuće godine je za svega 2% manja u odnosu na isti period 2019. godine, te možemo zaključiti da su ovakvi rezultati gotovo dostigli one iz perioda pre pandemije. 

Kada je reč o gorivu, kupci novih automobila su i u prvom kvartalu ove godine najviše kupovali benzince - čak 60% prodatih novih automobila. Na drugom mestu je dizel sa 19,82%, dok su hibridna vozila treća po prodaji (15,06%).

Najprodavaniji brend novih automobila i u tekućoj godini je Škoda, a redom slede Toyota, Hyundai, Fiat i Dacia.

Zbog čega se kupci odlučuju za kupovinu novog automobila?

Više od 75% ispitanika nikada do sada nije kupilo novi automobil. Međutim, čak 30% anketiranih u istraživanju sajta Polovni automobili planira kupovinu novog automobila u budućnosti. Kada je reč o vremenskom periodu, najveći broj njih navelo je da kupovinu novog automobila planira u narednih 5 godina (36%), zatim u narednih godinu dana (27,1%) i naredna 3 meseca (14,5%).

Prodaja novih automobila

Ispitanici koji planiraju kupovinu novog automobila u okviru ankete otkrili su i razloge zbog kojih su se opredelili za novo, a ne polovno vozilo. Najčešće naveden razlog koji je obeležilo više od 40% ispitanika jeste da pri kupovini novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima.

Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničku ispravnost novog automobila (39,2%), fabričke garanciju (32,9%), sigurnijeg izbora i kupovine (27,9%), lakše kasnije prodaje (21,8%), veće bezbednosti (21,8%).

Sa druge strane, istraživanjem je ispitano i zbog čega gotovo 70% kupaca ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni. Među razlozima izdvajaju se nedostatak finansijskih sredstava za kupovinu novog automobila (66,2%) i brže gubljenje na vrednosti novog vozila (35%).

Koliko novca su kupci spremni da izdvoje za kupovinu novog automobila?

Najveći broj ispitanika planira kupovinu povoljnijeg novog automobila - do 13.000 EUR (26,5%). Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 EUR (21,7%), te cenovni rang od 15.000 do 20.000 EUR (19,8%).

Izvor: Polovniautomobili.com



čitanja : 1027



Komentari