home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

U februaru 1982. godine, pre tačno 30 godina, Volvo je predstavio novi model oznake 760 GLE. Ne baš tipičan Volvo, ali i dalje pravi Volvo automobil. Volvo 760 je svojom pojavom zapravo spasio Volvo Car korporaciju i najavio njen put prema modernoj kompaniji kakva je danas.

Prilikom stvaranja prvih planova za ovaj automobil 1975. godine, Volvo, a i cela automobilska industrija su se suočavali sa brojnim teškoćama. Naftna kriza tek je prošla, a Volvo je imao problema sa kvalitetom novog Volvoa 240.

Bilo je to teško vreme za švedsku kompaniju. Proizvodnja u Torslandi je bila preskupa i neisplativa, baš kao i izvoz automobila. Seriji 200 se brzo pridružila nova generacija manjih modela iz holandske filijale Volvo Car BV, ali je Volvou istinski trebao novi reprezentativni model, koji će pomiriti želju za prostranošću, ali i sigurnošću i efikasnošću. Bilo je veoma teško predvideti zahteve automobilskih kupaca tokom turbulentnih 80-tih godina prošlog veka.

Volvo 760 nastao je u vreme kada su se uslovi poslovanja menjali na dnevnoj bazi, a i unutar same kompanije su se stvorila različita mišljenja po pitanju ovog automobila. Tada nije bilo Interneta da posluži za proširenje vidika, pa je Volvo iskoristio najbolji mogući alat tog vremena - detaljne analize globalnog tržišta i zahteva kupaca.

Odlučeno je da pouzdanost, efikasnost, trajnost, jednostavnost održavanja, nizak nivo buke, dizajn i performanse upravo ovim redosledom budu smernice razvoja novog automobila. Takođe je odlučeno da se koristi robusni zadnji pogon, kao i da međuosovinski razmak bude 10 cm duži od onog kod modela 240. Volvo 760 je istina bio nešto kraći od modela 240, ali je imao istu širinu, a bio je i 100 kg lakši. Zbog smanjenja troškova, tehnička podloga je, uz blage modifikacije, bila preuzeta od modela serije 200. Spoljašnji dizajn je naravno bio potpuno nov.

Projekat kodne oznake P31 bio je predmet stalnih promena. Tehničke specifikacije i dizajn finalizovani su u poslednjem trenutku. Izbor pravog dizajna i tehničkog sadržaja je bio toliko težak, koliko i bitan.

Oko dizajna Volva 760 bilo je mnogo polemika unutar samog Volvoa. Mnogi su želeli klasični sedan, a neki su zagovarali hatchback verziju. Ipak, konačnu reč dalo finansijsko odelenje, koje je tražio automobil jednostavnih ravnih linija i oštrih uglova, a sve u cilju što manjih proizvodnih troškova. Konceptni VCC (Volvo Concept Car) dao je nagoveštaj konačnog izgleda. Na kraju je 760 bio prava kocka u pokretu, što je uticalo na vrhunsku prostranost, a automobilu dalo prepoznatljiv nastup i unikatni karakter. Ta odluka se  pokazala ispravnom, jer je u moru zaobljenih i zaoštrenih automobila, kockasti 760 bio izuzetno markantna pojava. Posebna pažnja je bila posvećena pouzdanosti, pa su prvi prototipovi prošli opsežna testiranja u ekstremnim uslovima eksploatacije, prešavši 3.200.000 testnih kilometara.

Planovi za predstavljanje Volvoa 760 na sajmu automobila u Frankfurtu 1981. godine, morali su da budu odloženi, pa je automobil konačno predstavljen u februaru 1982. godine. Volvo 760 je bio elegantan, ugodan za vožnju i udoban automobil dostupan sa tri motora; 2.3 litarskim četverocilindarskim turbobenzincem, 2.8 litarskim V6 benzincem, te 2.4 litarskim rednim šestocilindarskim dizelašem sa polica Volkswagena. Sa ovim motorom je Volvo 760 svojevremeno bio najbrži dizelski automobil na svetu.

U Švedskoj je novi 760 GLE sa cenom od 99.800 SEK bio iispod psihološke granice od 100.000 SEK, a za taj novac kupac je dobijao bogato opremljen automobil sa V6 motorom, automatskim menjačem, klima uređajem, servo upravljanjem i krovnim otvorom. Ne čudi što je prodaja krenula odlično.

Volvo 760 je postao produkcijska i finansijska prekretnica za Volvo Car korporaciju, te je stvorio bazu za nastavak uspešnog poslovanja kompanije. Bez Volvoa 760 ne bi bilo Volvoa 850, a bez Volvoa 850 ne bi bilo Volvoa S80 i tako dalje. Ipak, iza svega je stajala i ogromna investicija od 3,5 milijardi SEK. Cilj je bio zadržati prodajne rezultate tokom 80-tih godina i ući u 90-te godine, što je i postignuto. Poslednji automobil sa korenima Volvoa 760 bio je Volvo V90, čija je proizvodnja obustavljena 1998. godine.

Sve u svemu Volvo 760 proizveden je u 221.309 primeraka (1.230.704 uključujući Volvo 740) pre nego je 1990. godine zamenjen modelom 960. Do tada se Volvo 760 dokazao kao tvorac profita i graditelj imidža Volvoa.

PR Volvo / Sarajevo-x.com



čitanja : 3214



Komentari

Klasik....

Autor milan 04 Feb 2012, 09:11

Zarko sam ga zeleo, ali, Bogu hvala, nikad ga nisam imao ...

Autor moron 04 Feb 2012, 12:31

Koliko dugmića i to u ono vreme, auuuuuuuu

Autor Dejan L 04 Feb 2012, 13:48

960 je bio bash kako treba, onako bash po mom ukusu. Izuzetno redak kod nas...

Autor Uros Cuore Sportivo 04 Feb 2012, 19:47

za svoje vreme naj sigurniji auto a današnje limenke od piva nemogu ni da mu se približe. o inovacijama inaprednoj tehnologiji da ne pričamo.

Autor aleksandar aca (1953) 28 Okt 2015, 22:12