
Već 1978. godine se na američkom tržištu pojavio Golf sa otvorenom tovarnom površinom. Četiri godine kasnije je mali pick-up započeo svoj pobednički pohod kroz Evropu. Pod imenom Caddy kompaktni stručnjak za teret trebalo je da rešava zadatke koji su mu povereni isto tako neupadljivo i pouzdano kao caddy na golf terenu - u početku.
Početkom novembra 1982. godine Volkswagen je predstavio Caddy. Mali pick-up za
Evropu proizvodila je firma-ćerka Volkswagena TAS u Sarajevu u Jugoslaviji. Kao
putničko vozilo kompaktne klase nudio je maksimalnu korisnu nosivost od 625
kilograma. Na raspolaganju su bile cerade i konstrukcije za cerade, kao i tvrdi
krov od plastike ojačane staklenim vlaknima. U kombinaciji s prikolicom do 800
kilograma Caddy se pretvarao u vučno dostavno vozilo, najbolje opremljeno za
transport lake i osetljive robe. Kabina vozača je bila funkcionalno opremljena
u skladu sa zahtevima. Vozača i suvozača dočekivala su udobna sedišta sa dobrom
bočnom potporom i podesivim naslonima sedišta. Kod izbora motora u prvom planu
bili su ekonomski aspekti. Zato je Caddy od početka koristio snažne benzinske
motore s velikim brojem obrtaja i kao alternativu jedan dizel motor.
1995. godine, dve godine nakon prestanka proizvodnje originalnog Caddyja, druga
generacija ugledala je svetlost dana. Novi Caddy pozajmio je svoju bazu iz Španije
(Seat), a kasnije čak i Češke (Škoda). Odabrana ciljna grupa promenila se u
odnosu na njegovog prethodnika, jer su pokazatelji prodaje prvog Caddyja
pokazali, da je utovarna površina najčešće pokrivana tvrdim krovom. Kao posledica
toga, novi Caddy se prvo pojavio u zatvorenom obliku kao furgon i kombi.
Posebno praktičnima su se pokazala asimetrično deljiva zadnja vrata novog
Caddyja. Ova konstrukcija omogućila je velik pristup utovarnom prostoru kod
isključivog otvaranja levih, širih vrata. Kupac je prvenstveno mogao da odabere
između četiri redna motora sa četiri cilindra. U jesen 1996. godine Caddy
u skladu sa tradicijom dobija i „otvorenog“ brata, koji je u programu trebalo da
ostane tačno četiri godine. Caddy pick-up je na taj način podelio platformu sa
Škodom Felicijom.

Treća generacija Caddyja se pojavila 2003. godine, značajno je narasla i razvila se u priču o uspehu bez premca. Ono što je počelo sa nekoliko vozila na američkom tržištu, kulminiralo je godišnjom proizvodnjom od gotovo 160.000 vozila. Volkswagen privredna vozila su ovo gradsko dostavno vozilo po prvi put proizvodila u vlastitom regionu. Proizvodnja se odvijala u fabrici Poznanj u Poljskoj. Utovarni prostor veličine 3,2 m2 novog Caddyja furgon bio je veći od njegovog prethodnika za 300 litara. Prednja sedišta i radno mesto za upravljačem (serijski sa vazdušnim jastukom) oduševljavala su uravnoteženim karakteristikama ergonomije.
Početkom 2004. pod imenom „Life“ u svetu automobila pojavila
se verzija putničkog automobila Caddy. Tek godinu dana kasnije je Volkswagen na
sajmu karavana u Dizeldorfu predstavio highlight za ljubitelje putovanja: Caddy
Tramper. Sadržavao je paket opreme sa površinom za ležanje i bočnim džepovima
od tkanine.
Za Caddy su se prvo koristila četiri različita agregata: dva benzinska i jedan
dizel motor. 2006. godine pojavila se varijanta na prirodni gas EcoFuel. U septembru
2007. Volkswagen na IAA slavi svetsku premijeru nove dimenzije Caddyja: Caddy Maxi.
Za razliku od poznatog Caddyja, Maxi je sada bio produžen sa 4,41 metara na
4,88 metara.
Krajem 2010. godine počela je velika promena u proizvodnji Caddyja. Šest novih
TDI i TSI motora sa potrošnjom goriva smanjenom do 21%, potpuno novim programom
opreme, unutrašnjošću povećane vrednosti sada sa drugim redom sedišta sa mogućnošću
vađenja, kao i dodatno smanjenim troškovima održavanja, novi Caddy je
pretvoren u jedan od najinovativnijih gradskih dostavnih vozila i kompaktnih
kombija.
PR Volkswagen / Autosport.hr