Reč je Volkswagenovom modelu sa kultnim statusom, ali kojeg kompanija iz Volfsburga nije niti dizajnirala niti proizvodila. Ovaj automobil je vrlo tražen među kolekcionarima i predstavlja integralni deo istorije nemačkog giganta.
Navršilo se šest decenije od proizvodnja prvog prototipa modela Karmann Ghia, deli proizvođača iz Volfsburga (Karmanna, ne VW-a) i italijanske dizanjerske kuće Carozzeria Ghia iz Torina.
Luiđi Segre, dizajner Ghije, najzaslužniji je što je ideju Vilhelma Karmana o novom automobilu sproveo u stvarnost 1953. godine, pritom ne konsultujući Volksawgen. Iako je prvobitno trebalo da bude kabriolet, prvi prototip je bio kupe, a završen je do oktobra 1953.
Karmann, koji je imao snažne verze sa Volkswagenom, jer je od 1949. proizvodio kabriolet verziju "Bube", pokazao je prototip šefu VW-a, Hajnrihu Nordhofu, koji je dao zeleno svetlo za serijsku proizvodnju.
Ona je konačno počela 1955. godine i do njenog kraja, 1974, proizveden je 362.601 kupe i 80.881 kabriolet (od 1957). Svaki od modela je koristio skromnu mehaniku "Bube", dok su tokom proizvodnog procesa bili dostupni agregati zapremine od 1200 do 1600 kubika.
Ime Karmann Ghia je možda nestalo, ali fabrika u Osnabriku i te kako postoji i danas proizvodi Golf kabriolet, Porsche Boxster, Porsche Cayman, kao i revolucionarni XL1.
Originalni prototip se nalazi u Osnabriku i čest je gost na specijalnim manifestacijama koje organizuje Volkswagen.
Preuzeto sa: Autoportal.rs