home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prva Škoda Felicia sišla je sa proizvodnih traka fabrike Mlada Boleslav 17. oktobra 1994, čime je započela moderna era češkog proizvođača.

Felicia označila prekretnicu u razvoju Škode, s obzirom da je to prvi model koji je predstavljen nakon što je ta fabrika uspostavila partnerstvo sa Volkswagenom, 1991. godine. Nakon nje, usledili su i drugi modeli, pre svega Octavia, koji su potpuno preoblikovali imidž češke komanije. Tri godine pošto se udružila sa Volkswagenom, Škoda je lansirala Feliciju, kao naslednika već zastarelog modela Favorit. Uticaj Volkswagena bio je primetan kako u dizajnu spoljašnjosti i unutrašnjostia automobila, tako i u mehaničkim unapređenjima. Nakon hečbeka, predstavljene su karavan i pik-ap verzije.

Prva Škoda Felicia imala je benzinski motor sa 1.289 ccm, u dve varijante, sa 54 ks (40 kW) i 68 ks (50 kW). Izbor motora proširen je 1995. godine 1.6 litarskim benzincem sa 75 ks (55 kW) i 1.9 litarskim dizelašem koji je proizvodio 64 ks (47 kW).

Iste godine predstavljena je i karavan verzija, Felicia Combi, kao praktičan model sa većim prtljažnikom.

Restilizacija je usledila 1998, kada je Felicija pretrpela određene izmene u dizajnu, dobivši novu, veću masku hladnjaka, koja je prethodno predstavljena na modelu Octavia 1996. godine.

Proizvodnja Škode Felicije okončana je 2001, nakon što je iz pogona kompanije izašlo 1.401.489 automobila, i pošto se na tržištu već pojavio njen naslednik - Fabia.

Izvor: B92.net

Foto: Škoda



čitanja : 2711



Komentari

Imao sam je, strvina izdržljiva

Autor Stratus 17 Okt 2014, 18:10

Secam se kada je tamo 2000. ili 2001. caletov drug kupio novu zelenu Feliciju lepa je bila, ludilo bese nov auto! Pazio je i lickao kao da je zivo bice, i posle dve nedelje maznuli mu znak Skode sa haube... :)

Autor Orlo 17 Okt 2014, 20:57

Odlican auto, posedovao sam karavanku!!

Autor ALEKSANDAR BG 18 Okt 2014, 00:41

Očajan auto. Dizel motor 1,9 nije mogao nikako do 100 000 bez generalne. Bio je to neki surogat od auta.
Mada je i danas lepši od Fobije 2.

Autor Dron 18 Okt 2014, 00:42

Vozio sam se pre 7-8 godina par puta na relaciji BG-Paraćin sa felicijom 1.9 SDI sa oko 300.000 km na satu, koja po rečima vozača pre toga nije imala generalnu. Pripadala je firmi SFS Paraćin. Priznajem da su im ostala vozila za tu relaciju bila udobnija ( Legend, A6, Leon ), ali i felicija je radila svoj posao "kao sat". Odličan auto.

Autor moron 18 Okt 2014, 12:42

Felicija nije imala 1,9 SDI nego klasični dizel 1,9 sa bosh pumpom.
Taj motor je obično oko 70 000km išao na generalnu zbog loših blokova. Neki delovi su pasovali od Golfa 3, neki od Golf 2, neki od Seata...
1,3 benzinac je "vršalica". Lanac i lančanicu su glavno obeležje i bregasta u bloku. Motor je identičan motorima iz starih škoda "mitri" sa zadnjom vučom, samo veće kubikaže (veći promer klipa). A zna se kakav je to loš motor bio. Samo je karburator kopija pirburga, ceški najveći otpad "Ikov".
Potrošnja goriva je bila inpresivna.

Autor Dron 18 Okt 2014, 14:48

Ocaj kao i sve ostale Skode!!!

Autor bk 18 Okt 2014, 23:19