home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Da je razvoj automobilske industrije u bivšoj Jugoslaviji mogao da krene potpuno drugim tokom od onog koji nam je dobro poznat, najbolje svedoči ovaj neobični prototip.

Maleni automobil neobičnog imena "Prvenac" svetlost dana ugledao je daleke 1958. godine pod krovom fabrike David Pajić Daka, koja je svoje ime u nekadašnjoj državi stekla proizvodnjom liftova.

Iako nije jedini prototip automobila koji je nastao u SFRJ, "Prvenac" je zasigurno najinteresantniji i to iz više razloga. Kao prvo, prvoizveden je među prvima, a drugi kuriozitet vezan za njega su nekonvencionalno postavljeni točkovi imali veću pokretljivost.

"Prvenac" je mogao da okreće sve točkove, tako da je krajem 50-tih godina prošlog veka mogao paralelno da se parkira, što je koncept na kome u sadašnjem vremenu rade mnogi proizvođači automobila.

"Prvenac" je imao agregat od svega 250 kubika i dužinu od tri metra, što bi savršeno odgovaralo potrebama vozača u savremenim urbanim zonama, pa se slobodno može reći da je ovaj prototip bio daleko ispred svog vremena.

U skladu sa svojom gradskom naravi, "Prvenac" je imao zaokretni luk od svega 3,5 metara.

O "Prvencu" se malo zna i govori, a pod velom tajne je zbog čega nije ušao u serijsku proizvodnju, ali je o tome u svakom slučaju odluku donosilo rukovodstvo fabrike, koje je bilo u vezi sa političkim strukturama tog vremena. Da se to, kojim slučajem dogodilo, možda bi upravo ovaj gradski mališan preuzeo primat među nacionalnim vozilima, kao što je "Fića", koji se u Jugoslaviji počeo proizvoditi tri godine ranije.

Izvor: Mojauto.rs



čitanja : 1393



Komentari

Konkurencija ili politika.

Autor bk 05 Dec 2014, 17:04