
U Mercedesu su proslavili 40 godina od početka proizvodnje prvog modela iz legendarne serije W123 koja je kasnije postala osnova za Mercedesove modele E Klase.
Prvi Mercedesi serije W123, koji su došli na mesto serije W114/115, pojavili su se u januaru 1976. godine, a planirana produkcija za prvu godinu rasprodata je već odmah nakon predstavljanja. Kolika je bila potražnja za novim Mercedesovim modelom najbolje potvrđuje činjenica da su srećni vlasnici za svoje korišćene automobile u prvoj godini proizvodnje mogli dobiti isti iznos novca koji im je bio potreban za kupovinu novog W123.

Za vreme produkcije koja je trajala do sredine osamdesetih godina, Mercedes je W123 nudio kao klasičnu trovolumensku limuzinu, coupe i karavan, a u ponudi je bila i verzija sa osetno većim međuosovinskim rastojanjem. Najpopularnija trovolumenska limuzina nudila se sa različitim dizelskim i benzinskim motornim opcijama. Najslabiji model u ponudi nosio je oznaku 200 D, a na vrhu ponude bio je benzinski model s oznakom 280 E.
Pored četvorocilindarskih dizelskih i benzinskih motora, W123 se mogao dobiti i sa 5 i 6-cilindarskim motorima, a uz dizelsku opciju 300 D stiže i turbo punjač.
U Mercedesu su već tada istraživali mogućnosti pogona alternativnim gorivima, a sve je rezultiralo modelom serije W123 čiji je motor za pogon koristio autogas. Mercedes je takođe predstavio i prototip koji je za pogon koristio elektromotor, a 1983. godine predstavljen je i W123 pokretan hidrogenskim gorivim ćelijama.
Pored alternativnih pogonskih rešenja u Mercedesu su veliku pažnju poklanjali bezbednosti putnika. Razvijene su veće programirane zone deformisanja koje su itekako pomagale da putnički prostor prilikom sudara ostane maksimalno sačuvan, a među opcionu opremu za W123 Mercedes je 1982. godine ponudio i prve vazdušni jastuk za vozača.
Serija W123 je svoje mesto sredinom osamdesetih ustupila seriji W124, a za vreme proizvodnje koja je trajala manje od 10 godina Mercedes je prodao nešto manje od 2,7 miliona primeraka W213.
Izvor: Klix.ba
Foto: Mercedes
Po mnogima najpouzdaniji auto ikad.
Neki kažu W123, neki W124.
"planirana produkcija za prvu godinu rasprodata je već odmah nakon predstavljanja. Kolika je bila potražnja za novim Mercedesovim modelom najbolje potvrđuje činjenica da su srećni vlasnici za svoje korišćene automobile u prvoj godini proizvodnje mogli dobiti isti iznos novca koji im je bio potreban za kupovinu novog W123."
Djordje
Upravo.
Komentari sve govore :
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2016&mm=01&nav_id=1090268
Jednom prilikom sam se vozio u 123-ci po kaldrmi, prvo sitnijoj pa onda totalno neravnoj krupnoj, kamenčine.
Po ovoj sitnijoj i ravnoj, kao po asfaltu, a šok je nastao po toj krupnoj.
40kmh brzina konstantna.
Približavajući se toj krupnoj, na oko se vidi da je "pakao" za kola, za prvu i na kvačilo polako.
Po tom užasnom putu, je išao kao da je sitnija kaldrma i iako je put neravan izrazito, auto je išao kao po ravnom. Točkovi rade, skaču , ali unutra se ne oseća po kakvom užasu se auto kreće.
Mislim da ni najnovija S klasa sa sve magic body controlom ne može onako da pegla put. :)
Ja sam se smejao jer mi je neverovatno bilo da je to moguće, tako neosetno da pegla tu.
Jer sam siguran da bi u S klasi, 221 ili 220 se mnogo više osetila ta kaldrma.
http://www.klasikaracim.com/img/95.jpg
:)))
http://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1090268
:)))
I dan danas se voze... :)
Defnitivno najbolji i najkompletniji automobil ikada napravljen! Naravno 124-ka je odmah uz njega.