
Kako piše Mojauto, u susret sajmu u Ženevi (od 3. do 13. marta) red je da se setimo modela koji su obeležili jedan period velikog salona automobila. Tačnije, želimo da se vratimo pet decenija unazad, u 1966. godinu, kad je svet prvi put video „lamborgini mijuru“.

Automobilski istoričari su zapisali da je 10. marta 1966. u Maranelu, sedištu „Ferarija“, sve stalo! To je bio dan kada je „Lamborgini“ u Ževeni predstavio „mijuru“, prototip modernog sportskog kupea-dvoseda sa centralno postavljenim motorom i zadnjim pogonom. „Lamborgini“ je sa „mijurom“ postavio trendove koje će kasnije, zajedno sa „Ferarijem“, prihvatiti i „Porše“ i mnogi drugi proizvođači.

Priča o „mijuri“ je, međutim, počela 12 meseci ranije, na Salonu u Torinu, gde je bila izložena „gola“ šasija, samo sa 12-cilindričnim motorom postavljenim poprečno ispred zadnje osovine. „Kladim se da će ovaj automobila, kako god bude izlgedao, pocepati sve na Le Manu“, napisao je tada jedan novinar.

Feručio Lamborgini je, kao pravi vizionar, uradio sve suprotno od „Ferarija“, „Alfa romea“, „Lotusa“ ili „Jaguara“: On nije koristio trke da bi sportske automobile prilagođavao običnim vozačima, već je odmah pravio putničke automobile sa trkačkim performansama. Feruči je smatrao da su trke bacanje novca. Toliko od čoveka koji se proslavio i obogatio proizvodnjom traktora.

Najveći problem u razvoju „mijure“ je bila ugradnja V12 motora odmah iza sedišta vozača i suvozača, tako da ostane dovoljno prostora u kabini. Zadatak je na sebe preuzeo Đoto Bizarini, bivši radnik „Ferarija“, koji je insistirao na trkačkom motoru od 3,5-litara zapremine i 359 KS, sa suvim karterom koji se „vrti“ na 9.800 obrtaja u minutu. Gazdi Feručiju se to nije svidelo jer nije želeo motor kratkog radnog veka. Bizarinija je nasledio Đanpaolo Dalara, danas jedan od najpoznatijih konstruktora šasija u automobilskom sportu. „Mijuru“ je dizajnirao mladi Marselo Gandini (27 godina) iz studija „Bertone“, nakon što se Đorđeto Đuđaro povukao sa projekta i prešao u kompaniju „Ghia“.

Automobil je bio završen za manje od pet meseci kako bi bio spreman za premijeru u Ženevi.
Dalara je kasnije izjavio da je to bilo jedinstveno vreme za razvoj automobila jer su inženjeri i dizajneri mogli da rade slobodno, bez mešanja direktora. „U to vreme nije bilo potrebno da se sazove korporativni sastanak da bismo rešili i najsitniji problem. Sve smo radili na licu mesta“, rekao je Dalara.

Mnogi smatraju da „Ferari“ ne bi bio ono što je danas da „Lamborgini“ nije predstavio „mijuru“ koja je u periodu od 1966. do 1973. godine proizvedena u 764 primeraka. Automobil je kada se pojavio koštao oko 20.000 dolara, što je ekvivalentno 150.000 dolara u 2016. Međutim, da biste postali vlasnik „mijure“ potrebno je da duboko zavučete ruku u džep: Jedan vlasnik „mijure“ iz 1971. godine (prešla 29.500 km) za svog ljubimca traži tri miliona evra!
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lamborghini
Kultni model!
Steta sto tada Audi nije bio sposoban da mu ubrizga kapital i popravi kvalitet, a mozda i vozne osobine...:)))