
Predak aktuelne Astre pojavio se 1936. godine započeviši niz kompaktnih modela koji traje sve do današnjeg dana.
Kada je 1936. godine predstavljen prvi Opel Kadett, bio je to moderan automobil u svoje vreme, sa nezavisnim prednjom vešanjem i farovima koji nisu štrčali, kao kod dotadašnjih modela, već su bili ugrađeni u karoseriju. Do 1940. izrađeno je preko 100.000 primeraka, da bi se fabrika po izbijanju Drugog svetskog rata okrenula proizvodnji vojnih vozila.

Interesantno je da je da prvi Kadett nastavio da se proizvodi i nakon rata. U Istočnoj Nemačkoj je od 1947. do 1954. napravljeno skoro milion vozila, ali su ona prodavana pod markom Moskvič.
Ime Kadett obnovljeno je u Zapadnoj Nemačkoj 1962. godine, kada je lansiran Kadett A, u formi sedana. Ovaj automobil bio je pogonjen 1.0 litarskim benzinskim motorom sa 41 ks (30 kW) i imao je značajno veći prtljažnik od prethodnika. Tokom naredne tri godine, sa fabričkih traka sišlo je čak 650.000 automobila, pre nego što je predstavljen naslednik, Kadett B.
Kadett B bio je veći, snažniji i moderniji, sa pomalo amerikanizovanim dizajnom. Bio je to veoma popularan automobil - za osam godina privukao je 2,6 miliona kupaca.
Model sa oznakom C, koji ga je nasledio, bio je prvi u nizu Kadetta zasnovanih na mehaničkoj platformi General Motorsa. Kadett C, u verziji GT/E, koja je bila uspešna u auto-moto takmičenjima, imao je za to vreme moćni 1.9 litarski motor sa 106 ks (78 kW), zahvaljujući kome je automobil razvijao maksimalnih 184 km/h.
Naredna revolucija u proizvodnji dogodila se 1979. godine sa Kadettom D. Automobil je tada ponovo postao hečbek, a umesto zadnjeg, dobio je pogon na prednje točkove.
Njegov naslednik, Kadett E zadržao je dosta mehaničkih rešenja prethodnika, ali je plenio potpuno novim, savremenim i aerodinamičnim dizajnom, po čemu je bio lider u svojoj klasi.
Kadett je postao Astra 1991. usvojivši ime sestirnskog modela britanske marke Vauxhall. Promena imena nije dovela do pada popularnosti, nego baš suprotno - Astra F prodata u čak 4,13 miliona primeraka, postavši najprodavaniji Opelov model svih vremena. Usledile su nove genracije Astri, 1998, 2004. i 2009, da bi 2015. bila predstavljena aktuelna Astra K, koja je postala drugi Kadett/Astra u istoriji sa titulom Evropskog automobila godine.

Kada se saberu rezultati koje je na tržištu ostvario najpre Kadett, a zatim i Astra, dolazi se do broja od 24 miliona prodatih automobila za proteklih 80 godina, što i nije tako loše za model koji se praktično prodaje samo na evropskom kontinentu.
Izvor: B92.net
Foto: Opel