home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Predak aktuelne Astre pojavio se 1936. godine započeviši niz kompaktnih modela koji traje sve do današnjeg dana.

Kada je 1936. godine predstavljen prvi Opel Kadett, bio je to moderan automobil u svoje vreme, sa nezavisnim prednjom vešanjem i farovima koji nisu štrčali, kao kod dotadašnjih modela, već su bili ugrađeni u karoseriju. Do 1940. izrađeno je preko 100.000 primeraka, da bi se fabrika po izbijanju Drugog svetskog rata okrenula proizvodnji vojnih vozila.

Interesantno je da je da prvi Kadett nastavio da se proizvodi i nakon rata. U Istočnoj Nemačkoj je od 1947. do 1954. napravljeno skoro milion vozila, ali su ona prodavana pod markom Moskvič.

Ime Kadett obnovljeno je u Zapadnoj Nemačkoj 1962. godine, kada je lansiran Kadett A, u formi sedana. Ovaj automobil bio je pogonjen 1.0 litarskim benzinskim motorom sa 41 ks (30 kW) i imao je značajno veći prtljažnik od prethodnika. Tokom naredne tri godine, sa fabričkih traka sišlo je čak 650.000 automobila, pre nego što je predstavljen naslednik, Kadett B.

Kadett B bio je veći, snažniji i moderniji, sa pomalo amerikanizovanim dizajnom. Bio je to veoma popularan automobil - za osam godina privukao je 2,6 miliona kupaca.

Model sa oznakom C, koji ga je nasledio, bio je prvi u nizu Kadetta zasnovanih na mehaničkoj platformi General Motorsa. Kadett C, u verziji GT/E, koja je bila uspešna u auto-moto takmičenjima, imao je za to vreme moćni 1.9 litarski motor sa 106 ks (78 kW), zahvaljujući kome je automobil razvijao maksimalnih 184 km/h.

Naredna revolucija u proizvodnji dogodila se 1979. godine sa Kadettom D. Automobil je tada ponovo postao hečbek, a umesto zadnjeg, dobio je pogon na prednje točkove.

Njegov naslednik, Kadett E zadržao je dosta mehaničkih rešenja prethodnika, ali je plenio potpuno novim, savremenim i aerodinamičnim dizajnom, po čemu je bio lider u svojoj klasi.

Kadett je postao Astra 1991. usvojivši ime sestirnskog modela britanske marke Vauxhall. Promena imena nije dovela do pada popularnosti, nego baš suprotno - Astra F prodata u čak 4,13 miliona primeraka, postavši najprodavaniji Opelov model svih vremena. Usledile su nove genracije Astri, 1998, 2004. i 2009, da bi 2015. bila predstavljena aktuelna Astra K, koja je postala drugi Kadett/Astra u istoriji sa titulom Evropskog automobila godine.

Kada se saberu rezultati koje je na tržištu ostvario najpre Kadett, a zatim i Astra, dolazi se do broja od 24 miliona prodatih automobila za proteklih 80 godina, što i nije tako loše za model koji se praktično prodaje samo na evropskom kontinentu.

Izvor: B92.net

Foto: Opel



čitanja : 685



Komentari