
Volvo je obeležio 40. rođendan svog atraktivnog i retkog modela 262C koji je, kao luksuzni Coupe, premijerno predstavljen 1977. godine na Sajmu automobila u Ženevi.

U nastojanju da svoju tadašnju ponudu upotpuni s dvovratnim modelom koji će se pre svega svideti kupcima u Sjedinjenim Američkim Državama, Volvo je direktoru dizajnerskog odeljenja (Jan Wilsgaard) dao nalog da kreira automobil koji će privući pažnju kupaca čiji su pogledi tada bili usmereni prema automobilima kao što su Cadillac Eldorado ili Mercedes-Benz 280 CE.
U saradnji s italijanskim automobilskim dizajnerom Sergiom Coggiolom odlučeno je da se za osnovu luksuznog dvovratnog Coupea s nižim krovom iskoristi karoserija klasičnog modela 164, a prototip modela 262C danas je među eksponatima koji krase Volvo muzej u Geteborgu.

Automobil je u svom produkcijskom izdanju pokretao 2,7 litarski V6 motor B27E sa 141KS, a Volvo ga je razvio u saradnji s kompanijama Peugeot i Renault (Projekat PRV). S osvežavanjem karoserije 1980. godine radna zapremina aluminijskog motora koji se proizvodio u Francuskoj povećana je na 2,8 litara (B28E) s kojima je stiglo i dodatnih 14KS.

Volvo 262C bio je dvostruko skuplji od tadašnjeg osnovnog modela iz Serije 200, ali je istovremeno bio i izuzetno opremljen, čak i ako se upoređuje s opremom današnjih automobila. Kupac je u serijskoj opremi mogao da računa na električno pokretane prozore i retrovizore, centralno zaključavanje, kožom obložena i grejana sedišta, tempomat, klima-uređaj, električno pokretanu antenu audio-uređaja, aluminijske felne... Opciono, automobil je mogao da se naruči s delimičnom blokadom diferencijala i 3-stepenim automatskim menjačem koji su u Volvou postavljali umesto standardnog 4-stepenog ručnog menjača bez dodatnih troškova.
Automobil se ručno pravio u italijanskoj kompaniji Bertone, zabeležio je odlične prodajne rezultate, a od 1977. do 1981. godine napravljeno je 6.622 primerka. Pet od njih završilo je u kompaniji Solaire u kojoj su 262C pretvorili u Cabriolet.

Kao naslednika modela 262C, Volvo je 1985. godine predstavio model 780 koji je razvijao, dizajnirao i proizvodio Bertone.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva / Volvo
Kada bi na ciglu mogli da montirate cetiri tocka, to bi izgledalo upravo ovako.
Ovo je upravo i najmracnija strana kuce Bertone.
Naslednik, koga pominju na kraju teksta, model 780 je na srecu ispravio sve to.
Cak sam imao tu srecu da sam kao klinac vidjao jednog sivog blizu terena gde sam igrao basket. Sivi sa krem kozom unutra. Prelep u svim tim uglovima i moru dugmica u enterijeru.
Motor B27A je imao nevidjeno dobar zvuk.
Bem ti sunce, kao da mii danas odzvanja u ušima zvuk tog karburatorskog šestaka.