
Lamborghini Miura je ikona u svetu automobila i bez sumnje prvi svetski superautomobil. Ovaj model je proslavio kompaniju, a bio je i rival Ferrariju. Međutim, uprkos svetskoj slavi, malo je onih koji znaju da postoji i Miura Roadster.
Zvanično nazvan Lamborghini Miura P400 Roadster, automobil je debitovao na Sajmu automobila u Briselu 1968. godine. Osim toga što nema krov, Roadster poseduje karoseriju koju je redizajnirala kompanija Bertone. Elegantni automobil ima nižu liniju krova, velike bočne otvore za vazduh i V12 motor koji razvija 394KS.

Roadster je dobro primljen, ali je kompanija Lamborghini odbila sve zahteve za serijsku proizvodnju modela. Kasnije je modifikovan pa se pojavljivao na brojim sajmovima, a 1980. godine je restauriran i doniran Brookline muzeju transporta.

Vlasnika je menjao nekoliko puta, a zatim je završio kod Adama Gordona koji ga je restaurirao po originalnim specifikacijama koje je imao 1968. godine. Celi proces je koštao blizu 280.000 evra.
Godine 2008. je ponovo prodat, a danas vredi blizu 8 miliona evra. Lamborghini ga je 2015. godine pozajmio za izložbu klasičnih automobila.
Razlog zbog kojeg se Lamborghini nije odlučio za serijsku proizvodnju i danas je misterija, kao i trenutna lokacija automobila.
Izvor: Klix.ba