
Kroz tri generacije od 1978. godine proizvedeno je 800.000 primeraka ovog japanskog sportiste
Bila je to 1978. godina, kada je inflacija u V. Britaniji bila na vrhuncu, a Bee Gees dominirao listama. Ipak, nama je najzanimljiva bila zbog novosti iz Japana, iz Zemlje izlazećeg sunca stigla nam je legendarna RX-7.
Sedamdesetih godina prošlog veka proizvođači automobila širom sveta su se suočili sa globalnom krizom goriva. Takav scenario na tržištu je značio teške dane za automobile koji su posedovali velike motore (s puno više od četiri cilindra).

Zato se pojavio novi izazov za proizvođače, a Mazda je najbolji primer kako se prilagoditi situaciji. Nismo dugo morali da čekamo na prve japanske rezultate, predstavili su novu vrstu sportskog automobila - manji, lakši, efikasniji i - najvažnije od svega - zabavan za vožnju.
Dakle, na domaćem tržištu Japana, Mazda je otkrila RX-7. Njegov kompaktni, ali moćni rotacioni motor (Wankel) isporučivao je snagu od najnižih obrtaja.
Originalni RX-7 'FB' se pokazao kao veoma uspešan. Više od 470.000 ljubitelja vožnje je posedovalo jedan, pre nego što je model "FC" druge generacije uveden s turbo punjačem 1985. godine. Treća generacija "FD" je usledila 1992. sve do završetka proizvodnje japanske ikone u 2002. godini.

Osim toga, uspeh RX-7 u konkurenciji širom sveta je dodatno utvrdio svoju poziciju kao jedan od najboljih svetskih sportskih automobila. RX-7 je osvojio ukupnu pobedu na čuvenih 24 sata Spa 1981, a takmičio se u Le Manu i osvojio je BTCC titule. U SAD-u, RX-7 je zauzeo 100 pobeda u 12 godina IMSA takmičenja i osvojio GTU klasu na Daytoni 1979., koja se takođe vozi 24 sata.

Na kraju, ukupna globalna proizvodnja RX-7 je dostigla 811.634. Iako te brojke zvuče impresivno, to je bio automobil koji je ostavio utisak na puno više ljudi od samih srećnih vlasnika.
RX-7 je na neki način gurnuo Mazdu u orbitu i na automobilski radar vozačkih automobila, a kasnije je poslužio kao dobar temelj za – Mazdu MX-5.
Izvor: Autoportal.hr
Foto i video: Mazda