
Ako mislite da su plug-in hibridni automobili relativno nova pojava, razmislite ponovo jer je Audi tu tehnologiju upotrebio još 1989. godine.
U vreme kada su kasete bile popularne, a mobilni bili veličine cigle, Audi je uspeo da spoji benzinski i električni motor. Nemačka kompanija je na Sajmu automobila u Ženevi 1990. godine predstavila model Duo baziran na Audiju 100 Avant. Pokretao ga je 2,3 litarski petocilindrični motor koji je razvijao 134 KS, a snaga se prenosila na prednje točkove. Međutim, tu je bio i Siemensov električni motor od 12 KS koji je napajala nikl-kadmijumska baterija postavljena ispod prtljažnika, a taj motor je pokretao zadnje točkove.

Motori su većinom radili u tandemu, ali je Duo imao i specijalni električni mod koji je sprečavao pokretanje benzinskog motora. Moderni plug-in hibridi to omogućavaju pritiskom na dugme, dok je Duo morao da bude potpuno zaustavljen, a menjač prebačen u prazan hod.

U električnom modu je Duo mogao da pređe do 40 km pri brzini do 50 km/h. Imao je sistem regeneracije energije kočenjem, kao i solarne panele na krovu koji su se koristili za punjenje baterije.
Ukupno je Audi proizveo 10 primeraka namenjenih testiranjima, a jedan je čak korišćen i kao taksi vozilo u Ingolstadtu. Međutim, nijedan primerak nije prodat.
Audi je 1997. godine ponudio A4 Duo za koji kompanija tvrdi da je prvi produkcijski plug-in hibrid. Ovaj automobil je pokretala kombinacija 1,9 litarskog dizelskog motora koji je razvijao 90 KS te elektičnog motora koji je isporučivao 29 KS. U električnom modu je mogao da se kreće kratko i sporije, a baterija se punila putem utičnice. Ipak, ovaj model je koštao dvostruko više od standardnog modela A4 Avant. Audi je očekivao da će prodavati oko 500 primeraka godišnje, ali je do okončanja proizvodnje 1999. godine napravio samo 60 primeraka.
Izvor: Klix.ba
Foto: Audi