
Indira Gandhi, premijerka Indije, želela je da stvori automobil za narod, po uzoru na Volkswagen Bubu, pa je tako nastao Maruti 800.
Jedna od vodećih ličnosti Pokretna nesvrstanih, Indira Gandhi, premijerka Indije od 1966. do 1977. i od 1980. do 1984. godine, imala je veliku želju da motorizuje svoje sugrađane. Ideja o narodnom automobilu koja je izrodila Volkswagen Bubu bila joj je glavna inspiracija. Sanjay Gandhi, njin sin i političar, bio je zadužen za sprovođenje ideje u stvarnost.
Pre nego što je dogovorio saradnju sa Suzukijem Sanjay Gandhi se s idejom stvaranja indijske verzije narodnog automobila obratio Volkswagenu. Međutim, u konačnim pregovorima Nemci nisu baš bili fleksibilni po pitanju prilagođavanja dizajna nekom od postojećih modela pa je ugovor na kraju potpisao Suzuki.
Na bazi Suzukija 796 nastao je Maruti 800, koji je trebalo da motorizuje Indiju i u tome je u dobroj meri i uspeo. Naime, za 30 godina proizvodnje, od 1983. do 2013. godine, prodato ih je 2,7 miliona. Na listi automobila koji su se najduže neprekinuto proizvodili u Indiji prvo mesto drži Hindustan Ambassador, a na drugom je Maruti 800.
Kontroverzna politička karijera Indire Gandhi je naprasno prekinuta atentatom koji su izveli Sikijski zavernici 31. okrobra 1984. godine.
Maruti 800 se prodavao i izvan granica Indije. Relativno često je mogao da se vidi i na našim prostorima. Glavne karakteristike su mu cena, solidna prostranost s obzirom na spoljašnje gabarite, jednostavna i pouzdana mehanika jeftina za održavanje i prilično izdržljiv 0.8 litarski benzinac sa 35 KS.
Izvor: Autopress.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs