home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Dvadeset godina Porschea Cayenne

Slavni Ferry Porsche je ovaj uspeh predvideo 1989. godine: "Ako napravimo terenski model automobila u skladu sa našim standardima kvaliteta, koji na prednjoj strani ima Porscheov grb, ljudi će ga kupovati.“ Ispostavilo se da je bio u pravu.

Od 2002. godine, Cayenne je jedan od stubova globalnog uspeha ovog proizvođača automobila. „Cayenne je uvek bio glavna atrakcija našeg brenda – u proteklih 20 godina doveo je mnogo novih kupaca i fanova iz celog sveta u Porsche,“ kaže Detlev von Platen, član Izvršnog odbora za prodaju i marketing u Porsche AG.

Dvadeset godina Porschea Cayenne

Porsche je sredinom devedesetih morao doneti neke krupne odluke kako bi osigurao svoj dugoročni ekonomski uspeh. Početkom te decenije, kompanija se našla u jednoj od najznačajnijih ekonomskih kriza u svojoj istoriji: poslovala je sa gubicima i isporučila je samo 23.060 automobila u finansijskoj 1991/92 godini.

Dvadeset godina Porschea Cayenne

Sa Boxster modelom, koji je izašao 1996. godine, Porsche je počeo da se izvlači iz krize. Međutim, menadžmentu je brzo postalo jasno da legendarni 911 model i novi model sa centralnim motorom ne mogu sami povesti kompaniju ka sigurnoj budućnosti. Planovi za "treći Porsche" su počeli dobijati oblik, iako u početku nije bilo čvrste odluke o njegovim segmentima.

Na preporuku američke prodajne organizacije, kompanija se opredelila za terensko vozilo umesto monovolumena/MPV-a što je takođe razmatrano. Ova vrsta vozila je bila naročito u trendu u Severnoj Americi – najvećem Porscheovom tržištu u to vreme. Izvršni direktor Wendelin Wiedeking je takođe postavio fokus na azijsko tržište, koje je tada bilo u nastajanju. Ambicije su bile visoke od samog početka: Porsche nije bio zadovoljan samo izradom sportskog SUV-a koji je u skladu sa brendom, već je imao za cilj da glavnim konkurentima u terenskim modelima oteža borbu na tržištu.

Dvadeset godina Porschea Cayenne

Ovaj veliki poduhvat je na kraju sproveden u okviru zajedničkog projekta sa Volkswagenom, nazvanog "Colorado", koji je zvanično najavljen u junu 1998. godine: Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg će deliti istu platformu. Uprkos identičnim arhitektonskim elementima, svaki proizvođač je u početku koristio sopstvene motore i razvijao sopstvene šasije. Porsche je bio zaslužan za razvoj zajedničke platforme, na svojoj prvobitno strogo poverljivoj lokaciji u Hemingenu, dok je Volkswagen doprineo svojom stručnošću u oblasti proizvodnje većih automobila.

Porsche je 1999. godine odlučio da taj automobil napravi na domaćem tržištu, a ne u inostranstvu, te je izgradio novi proizvodni pogon u Lajpcigu, koji je zvanično otvoren u avgustu 2002. godine. Volkswagenov pandan, Touareg je proizveden u pogonu Volkswagena u Bratislavi, Slovačka. Ofarbana karoserija za Cayenne je takođe izrađena tamo, a finalna montaža je izvršena u Saksoniji. I prva i druga generacija modela Cayenne – interno poznate kao E1 i E2 – je izašla sa proizvodne linije u Lajpcigu, a kasnije i u Osnabricku.

Sa izlaskom treće generacije (E3) 2017. godine, Porsche je preselio svu proizvodnju modela Cayenne u Bratislavu kako bi u Lajpcogu stvorio dodatni kapacitet za izradu sportske limuzine Panamera i kompaktnog terenskog modela Macan.

Izvor: Klix.ba / Porsche

Foto: Porsche



čitanja : 389



Komentari