
Nova godina uvek znači nove rođendane za slavlje. U automobilskom svetu takođe ima puno razloga za slavlje u 2023. - bilo da se radi o 125 godina Renaulta, 100 godina trke 24 sata Le Mana ili 20 godina Tesle. Zato smo odlučili da hronološki prikažemo šest automobila koji vas teraju na razmišljanje o prolaznosti vremena.
50 godina VW Passata
Originalni Passat iz 1973. je u stvari modelirani Audi 80. To je uštedelo vreme i novac tokom razvoja, stvari kojima Volkswagen ranih sedamdesetih nije imao u izobilju. U početku je Volkswagen na umu imao ime "511" jer je Passat u stvari nasledio 411.
Kopanija se ipak predomislila jer nije želela da podseća kupce na taj model. U januaru 1974. VW je predstavio Passat Variant. Proizvedeno je dobrih 2,5 miliona vozila prve generacije, a deveta generacija bi trebalo da bude predstavljena 2023. godine.
50 godina Opel Kadetta C
Porodični automobil s praktičnim vratima prtljažnika ili takmičarski sportski automobil u ratničkoj boji - Kadett C imao je mnogo lica. Od 1973. do 1979. proizvedeno je ukupno 1,7 miliona modela. Kadett C s pogonom na zadnje točkove je debitiovao u avgustu 1973. s jasno definisanom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima.

Kadett C je automobil "koji ne samo da se prijatno dobro vozi, već je i savesno konstruisan i čisto završen, koji je takođe jednostavan za održavanje i popravku i ekonomičan za vožnju", pohvalili su ga novinari 1973. godine.
GT/E je predstavljen 1975., a njegov 1,9 litarski motor s L-Jetronic ubrizgavanje iz Boscha je isporučivao 105 KS i bio je sposoban za 184 km/h s masom praznog vozila od samo oko 900 kilograma.
40 godina Fiata Una
Oko 1970. Fiat je bio najveća automobilska grupacija u Evopi u gotovo svakom segmentu. Ali do ranih 1980-ih, marka sa sedištem u Torinu je "zaglavila" – loš kvalitet, česti štrajkovi i loše promišljena politika modela su izazvali odlazak kupaca. Spas početkom 1983. bio je samouvereni Uno, kojeg je dizajnirao Giugiaro.

Godinu kasnije, Uno je proglašen "Automobilom godine" u Evropi, a dugi niz godina tamo je bio najprodavaniji auto. Proizvodnja u Italiji je završila 1995. U Brazilu se Fiat Uno proizvodio kao "Mille" do 2014. godine. Ukupno je s proizvodne trake sišlo preko 8,8 miliona primeraka.
40 godina Peugeota 205

„Le sacre numero“, sveti broj. Tako bi trebalo interno da se zove Peugeot 205. Ali nadimak je sasvim opravdan. Razvoj je počeo 1978. pod nazivom projekta M24, a krajem februara 1983. Peugeot 205 je lansiran u Francuskoj. Lepo dizajnirani mali automobil je osvojio mnoge nagrade. Takođe zahvaljujući bezvremenskom izgledu, 205 se proizvedio do 1998. godine, a skoro 5,3 miliona primeraka obezbedilo je budućnost Peugeota.
40 godina VW Golfa II
Godine 1983. Volkswagen je predstavio drugu generaciju svog popularnog kompakta. Taj automobil se pokazao svetskim uspehom - Volkswagen je proizveo 6,3 miliona jedinica, pre nego što je zamenjen 1991.

Otpornost na rđu Golfa II je takođe postala legendarna: dok je Golf I često radikalno propadao, VW je Seriju 2 preplavio s toliko voska da je vosak koji je isticao pozadi gotovo postao zaštitni znak. Osim toga, postojala je automatska proizvodnja s industrijskim robotima. Njegova robusnost je obezbedila da ga dan danas vidimo na saobraćajnicama.
30 godina Mercedes C-Klase
Ono što se interno samo trezveno nazivalo "serija 202" nije ništa više od prvog Mercedesa C-Klase. Model je nasledio 190 1993. godine i bio je prostraniji od njega.

Po prvi put tu su bile i davno etablirane linije opreme "Esprit", "Elegance" i "Avantgarde", s tim da je "Esprit" prilično šaren.
Izvor: Jutarnji.hr / Auto-news.de
Foto: Arhiva