home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW Z8

BMW-ovi modeli sa oznakom „Z“ oduvek izazivaju posebnu fascinaciju među ljubiteljima fabrike iz Minhena. Model Z8, koji je bio i ostao najekskluzivniji među njima, ove godine slavi 25. rođendan. Da, dobro ste pročitali – četvrt veka! Vreme zaista „leti“, ali da li ono može da naškodi automobilu kakav je BMW Z8?

BMW Z8

BMW Z8 je pravi primer uspešnog retro dizajna, koji je sa klasičnom siluetom roadstera osvojio srca ljubitelja automobila širom sveta još kada je predstavljen 1998. godine. Ovaj bavarski lepotan je nastao kao moderna verzija čuvenog BMW-ovog kabrioleta 507 iz ’50-tih godina prošlog veka. Poput svog prethodnika, Z8 ima dugačku haubu, široku dvodelnu masku hladnjaka (popularne „bubrege“), kratak zadnji deo i izuzetno elegantan profil koji krase hromirani bočni otvori, „škrge“ za vazduh sa integrisanim BMW znakom. Posebno je zanimljiv zadnji deo sa izrazito tankim svetlosnim grupama, što je detalj koji je kod sportskih automobila postao globalno popularan tek nakon 2010. godine. 

BMW Z8

Unutrašnjost BMW-a Z8 takođe obiluje nostalgičnim retro detaljima, među kojima se naročito ističu markantni volan i centralno smeštena tabla sa instrumentima. Oni su vešto kombinovani sa modernijim elementima dizajna, pa balans između klasične estetike i moderne funkcionalnosti doprinosi vanvremenskoj privlačnosti ovog modela. Karoserija i šasija su u potpunosti izrađeni od aluminijuma, a za dizajn je bio zadužen poznati danski dizajner Henrik Fisker.

BMW Z8

BMW Z8 pokreće 4,9-litarski „M Power“ V8 motor fabričke oznake S62 koji deli sa sportskom limuzinom M5 treće generacije (E39). On oslobađa 400 konjskih snaga pri 6600 obrtaja u minutu i 500 Nm obrtnog momenta. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača. Postavljanje motora iza prednje osovine je bio nameran izbor BMW-ovih inženjera koji su za cilj imali postizanje savršene distribucije težine 50:50. Prema fabričkim specifikacijama, BMW Z8 se može pohvaliti ubrzanjem iz mesta do 100 km/h za 4,7 sekundi a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.

BMW Z8

Prema mnogim testovima, Z8 je brz i okretan automobil koji se odlično ponaša i na krivudavim lokalnim putevima i na autoputu. Takođe, dovoljno je udoban da se koristi za svakodnevnu vožnju. Ipak, u svom najboljem izdanju se pokazuje onda kada je „gurnut“ do krajnjih granica tj. u sportskoj vožnji na trkačkoj stazi. BMW Z8 je poznat i po tome što se pojavio u filmu o Džejms Bondu „Svet nije dovoljan“ iz 1999. godine.

Osim fabričke, postoji i tjunirana verzija marke Alpina pod nazivom Roadster V8, koja je predstavljena 2003. godine. Taj model je podešen i opremljen tako da bude udobniji i luksuzniji od fabričkog tj. manje sportski fokusiran, a za pogon koristi drugi motor sa oznakom M62 i zapreminom od 4,8 litara. On je uparen sa petostepenim automatskim menjačem i ima 381 KS, nešto manju snagu od fabričke verzije. Estetski, Alpina Roadster V8 se od modela Z8 jasno razlikuje po upadljivim sportskim felnama prečnika 20 inča.

Kada je reč o statusu BMW-a Z8 među entuzijastima i kolekcionarima, njegovoj popularnosti  i visokoj ceni doprinosi to što je prilično retka pojava na ulicama. Naime, BMW je između 1998. i 2003. godine proizveo 5703 primerka ovog egzotičnog kabrioleta. Posebno „retka zverka“ je verzija Alpina Roadster V8, koja je izrađena u samo 555 primeraka. Sve u svemu, iako je prošlo čak 25 godina od njegove premijere, BMW Z8 ne samo da ne pokazuje „bore“, nego danas deluje privlačnije i svežije nego ikada.

Autor: Miloš Vasin

Foto: BMW



čitanja : 3115



Komentari