home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Slovenačka fabrika Tomos čiji su mopedi i vanbrodski motori u nedostatku jače konkurencije svojevremeno bili pojam tehonologije u bivšoj SFRJ nastoji da repozicionira svoj brend na tržištu Evropske unije.

"Pre godinu dana ponovo smo pokrenuli proizvodnju motocikala iako smo morali krenuti od nule", kaže direktor Tomosa Matjaž Kanduč, te dodaje da trenutno montiraju oko 600 mopeda mesečno i sve prodaju, dobrim delom na zahtevna tržišta sa kojih imaju narudžbine za sledeće puna četiri meseca.

"Reakcije tržišta su veoma dobre, kvalitet nam je u prvom planu jer je to kupcima u vreme krize najvažnije", izjavio je Kanduč čija je ambicija da brend iz nekadašnjeg "Made in Europe", pretvori u "Made in EU" budući da je Slovenija već deset godina u Evropskoj uniji.

"Nije nam cilj da za 500 evra nudimo skuter koji će biti bolji od kineskog nego proizvod koji će biti izdržljiv, kvalitetan i štedljiv, a trajaće 30 godina", izjavio je Kanduč za slovenačku agenciju STA.

U programu fabrike iz Kopra je trenutno zaposleno 30-ak ljudi, a u saradnji sa jednim partnerom iz Hrvatske planira se i proizvodnja elektrifikovanih vozila na dva točka.

Firma koja je svojevremeno zapošljavala više stotina ljudi je osnovana u Sežani, odakle i ime Tomosa, što je akronim za Tovarna motorjev Sežana, a najpre je proizvodila vozila po Puchovoj licenci.

Fabrika je kasnije prebačena u Koper, gde i sada radi, nakon višegodišnjeg zastoja zbog gubitka velikog nekadašnjeg jugoslovenskog tržišta i pojave konkurencije.

Najveća tržišta Tomosa u Evropi sada su Holandija i Švajcarska, a ima narudžbina i iz Velike Britanije, Nemačke i Austrije, kao i sa prostora bivše Jugoslavije, posebno za skutere koje koriste poštari.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs / Tomos



čitanja : 3639



Komentari

Tako to rade Slovenci, a mi ugasismo brend koji je pre gašenja proizvodnje proizvodio preko 10000 automobila. Mogu da shvatim da je zarad FIAT-a Zastava gurnuta na stranu, ali mi nije jasno zašto je i ugašena proizvodnja koja je državi donosila nekoliko desetina miliona evra. Zar nije mogao jedan ćošak nekadašnje fabrike da ostane za Zastavu. Zastavin program tu pre svega mislim na Zastavu 10, ali i na Yugo In i Florida In, uz nekoliko modifikacija enterijera i eksterijera, zatim ponude verzije sa 4 vrata i dizel varijante (mislim na Yugo In pošto Zastava 10 i Florida In su to sve imali) i po staroj cijeni mogao bi se i sada prodavati. Čak bi Zastava možda bila i veći hit nego pre s obzirom da na domaćem, evropskom i svetskom tržištu je povećana potražnja za malim i jeftinim automobilima (primer Renault/Dacia modeli).

Autor Zastava 01 Dec 2014, 15:29

Koliko ja znam, fabrika koja je proizvodila Tomos je otišao u stečaj 2012. godine.
Ali, kao brend, TOMOS je registrovan još 1970 godine. I taj medjunarodni žig je i danas važeči. I sloboda je vlasnika žiga da sa njim radi šta hoće, pa i da sklapa kakve god hoće mopede pod tim imenom.

Autor moron 01 Dec 2014, 15:53

Zastava
Kad Fiat napusti FAS, opet će u Kragujevcu da oživi Zastava. Problem će biti ako spakuju i odnesu montažne linije i "moćni" robot Komacu.
Pre ili kasnije, oživeće ime zastava, samo dok odu sadašnje derikože.

Autor fanfatal 01 Dec 2014, 15:54