Spreman za trku: CX500 kafe-rejser Saše Lakića

Ko bi pomislio da će se skromna Honda CX500 jednog dana postati omiljena mašina ‘’custom’’ sveta i inspiracija za mnoge dizajnere?
Linije ovog motocikla mnogi nazivaju čudnim i kao preduslov u sređivanju ove mašine navode njihovo ispravljanje. Tu na scenu stupa iskusan dizajner, u ovom slučaju čovek sa iskustvom u automobilskoj industriji, izradi nameštaja, arhitekturi, a bogme i sa ponekim motociklom u svom portfoliju.

On je Saša Lakić, rođeni Beograđanin koji se vrlo rano otisnuo u svet, stvorivši izuzetno priznatu karijeru u dizajnerskom svetu. Radio je u Peugeotu, MBK-Yamahi, Brabhamu, dobitnik je najviših nagrada u svojoj struci, a jedan naš dnevni list ga je uvrstio među 100 najmoćnijih Srba u svetu!

Danas ćemo vas upoznati sa jednom Hondom CX500 iz 1982. godine, čiji dizajn potpisuje upravo Lakić.
Kako je sam naveo, motocikl je našao u “George’s Garage” radionici, koju su držali njegovi prijatelji. Kao veliki ljubitelj agregata japanske mašine, Saša je odlučio da dizajn bude što elegantniji i što minimalniji, kako bi pažnju privuklo “srce” ovog motocikla.

Rezervoar za gorivo je ostao isti, s tim što je nagnut napred za nekih deset stepeni radi dinamičnijeg izgleda, a te sreće nije bio zadnji deo, koji je zamenjen potpuno novim. Pomenućemo Marzocchi RAD50 prednju viljušku, dok je zadnja viljuška je ojačana, uz novi Ohlins amortizer sa Ducatija 851 i ručno napravljeni blatobran.
17-inčne Excel felne su “ušuškane” u Dunlop Sportmax Mutants pneumatike - napravljena za upotrebu na supermotardu - dok se za kočenje brinu Nissin kočione čeljusti. Radi što boljeg usklađivanja linija, CX500 je dobio i manji far i manje instrumente, dok je naglašavanje agregata zaokruženo novim, 2-u-1 izduvnim sistemom.
Motocikl dolazi u jednostavnoj mat crnoj, crvenoj i sivoj kombinaciji boja, sličnoj onoj koja se našla na modelu Voxan Black Magic, još jednoj Lakićevoj kreaciji, a nakon svih izmena, Honda CX500 je teška svega 125 kilograma.
O kakvoj se kreaciji radi, dovoljno govori podatak da je od strane portala "Bike Brewers" proglašen za najbolji "custom" motocikl 2015. godine!
Reakcije na ovu mašinu su bile izvanredne i mnogi su poželeli da postanu vlasnici jednog takvog primerka. Odgovor je stigao u vidu BT-01 modela kompanje Blacktrack, čiji je Lakić osnivač.
Tako da je sada BT-01 moguće poručiti i dostupan je u dve verzije, BT-01R (“Race”) trkačkoj i BT-01S (“Sport”) sportskoj. Iako obe verzije u sebi nose DNK Honde CX500, dizajnirane su i prave se od različitih komponenti i obe obećavaju podjednako jedinstven osećaj u vožnji.
Što se dva motocikla tiče, zajedničke su im dimenzije, 17-felne i Dunlop Sportmax Mutant pneumatici, dok su razlike u komponentama ključne za popriličnu razliku u ceni.
"S" verzija dolazi sa poliesterskim rezervoarom za gorivo, Nissin prednjom (dupli disk) i zadnjom (disk) kočnicom, Ohlins FG424 prednjom viljuškom, Ohlins S46DR1 zadnjim amortizerom i originalnim karburatorima.
"R" varijanta donosi rezervoar za gorivo od ugljeničnih vlakana, Brembo prednjom (dupli disk) i zadnjom (disk) kočnicom, Ohlins FGRT 43-milimetarskom prednjom viljuškom, OhlinsTTX36 zadnjim amortizerom i sa dva nova Mikuni karburatora.
BT-01S dolazi s cenom od 35.000 evra (uz obavezan depozit od 15.000 evra), dok je za BT-01R potrebno izdvojiti 55.000 evra (u skladu s tim je i depozit veći - 25.000 evra).
Svi zainteresovani će morati da požure, ukoliko žele jedan BT-01 u svojoj garaži. Proizvodnja BT-01R će biti ograničena na pet, a BT-01S na dvadeset primeraka. Rezervacije i poručivanje je moguće preko www.blacktrackmotors.com
Pogledajte video kako izgleda ovaj prelepi model u vožnji:
Autor: Srđan Petrović
Preuzeto sa: Moto-berza.com