Virago kafe-rejser napravljen u običnoj garaži

Tim Roberts, vlasnik radionice RPG iz Denvera, specijalizovane za unikatni dizajn i stvaranje posebnih komponenti, kako za motocikle tako i za automobile.
“RPG je projekat koji sam započeo u svojoj garaži, nakon što sam odradio par ‘custom’ komponenti za svoje prijatelje.”

Tri godine kasnije, obim posla raste iz dana u dan, a kao lični izazov, Roberts je poslednjih 18 meseci proveo radeći na kafe rejseru zasnovanom na Yamaha Virago XV920 motociklu iz 1982. godine.
Odličnih proporcija i besprekorne finalne obrade, ova kreacija predstavlja novo poglavlje u priči RPG-a.

“Motocikle vozim već više od jedne decenije, pa sam ovim projektom hteo da spojim svoju strast prema njima sa onom koju imam prema dizajnu i proizvodnji”, izjavio je Tim. “Imao sam jasan plan i clij svog rada. Pre svega, želeo sam da se na motociklu nađu isključivo Yamahini delovi. Sve one komponente koje nisu s Viraga, osim fara, su sa nekog drugog Yamahinog modela.”
“Takođe, ovaj model je osmišljen kao svojevrsni omaž kafe-rejser sceni, ali nisam želeo da bude kopija već postojeće kreacije. I na kraju, trudio sam se da mehaničke komponente ostanu originalne, kako bih sačuvao harmoniju čitave mašine, ali i kako bih smanjio troškove jer sam imao ograničena sredstva za njegovu izradu.”
Timov dizajn je koncentrisan oko rezervoara za gorivo, spašenog sa Yamahe RD400 iz 1978. godine, a bile su potrebne manje izmene kako bi odgovarao postojećem ramu.
18-inčni prednji točak e sa XS400 modela, dok su na njemu duple disk kočnice sa rotorima FZR400 i kočionim čeljustima R6. Fabrička viljuška je pretrpela određene izmene, ali je uglavnom ostala ista. Na ručicama su kontrole R6, far je potpuno novi, a Roberts je napravio i poklopac za rezervoar za gorivo. 2-1-2 izduvni sistem je izrađen od nerđajućeg čelika sve do vrha prigušivača. Tu je i V-Star sedište, posebno izrađeni zadnji deo sa integrisanim LED svetlima, 18-inčni zadnji točak sa XS750, sa rotorom i kočionim čeljustima sa R6.
Nakon svega toga, motocikl je rastavljen radi završne obrade i farbanja. Sve to je urađeno u RPG radionici, koja je i dalje smeštena u Robertsovoj garaži. Za konačno sklapanje je bilo potrebno par sedmica.
Za nekoga ko je, uslovno rečeno, tek počeo da se bavi ovim poslom, Tim Roberts i RPG radionica su više nego sposobni i kreativni. Verujemo da je svetla budućnost pred njima.
Autor: Nikola Lasica
Izvor: Moto-berza.com
Ovi kafe rejseri su mi premoćni , tako jednostavni , prava esencija vožnje na dva točka...
@Djordje,
Vec neko vreme mastam da uzmem neku naked mashinu od 500 kubika, dva ili cetiri cilindra i da mi jedno 10 godina stoji u garazi koju nemam i da malo po malo kupujem delove i sklapam slagalicu. Na oglasima imas gotovih kafe rejsera kod nas, ima par zaista dobrih i jedinstvenih ali i cene su adekvatne.
Naravno tu ima i skremblera koji su meni atraktivniji, ali ja sve to nazivam (neko se nece sloziti) kafe rejserima.
I ja imam neku viziju da si nešto sklopim , isto 500 kubika (CB500 ili GPZ500) jer ove budale ovde kod nas odraše sa registracijom preko 500 kubika(porez na luksuz?!)
A inace ovede kod nas na moto sceni 80% motora ili je registrovano u federaciji BIH ili u distriktu Brčko (nema poreza) ili su neregistrovani...
Ta kubikaza bi ovde bila oko 11000 RSD godisnje.
Najbolje mi je sto preko eBay-a imas da kupis brdo razlictih gotovih tankova za svoj kafe rejser kao i drugih detalja. Mad veci je fazon da ga sam pravis, kakav god on na kraju ispao. Samo da imam tu garazu gde bih mogao kao hrcak da trpam delove...
Ja imam garažu ;)
Trenutno je zauzima jedan Capri Mk3 2.0 V6, zasad je na standbay , ali nekih 80% stvari su riješene.
Evo ga
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/216532_1044754887440_8901_n.jpg?oh=4f8e03a968694385bacb0a7e373d23c4&oe=578E9CAD
@Djordje,
Opa! Svaka cast! Koji su ti planovi sto se tice boje?
Nisam neki narociti fan Kaprija ali sa setom gledam na ta vremena kada u ponudi proizvodjaci nisu imali racionalne trovaratne hothatch-eve ( i ovo danas postaje retkost, videti pod Klio, Pezo 308, Megan, Astra, ni traga od trovratnih verzija).
Samo gledaj da zaobidjes onu zelenu boju sa sve jambolijom unutra kao sto je Del Boj vozio u kasnijim epizodama Mucki:D
Najbolji sajt za klasike i sredjivanje istih na nasim prostorima:
http://www.autoslavia.com/
Ja se opet vodim mišlju da započem sličan projekat kata sin krene da "šilji rogove" u pubertetu (sada ima 9 godina).
Na taj način bih ga nešto naučio o mehanici od koje su današnji digitalni klinci "operisani" i nadam se zadržao pozitivnu komunikaciju, vođen zajedničkim ciljem pravljena prvog motora za njega.
Do tada ima vremena da razmislim o varijantama za prepravku, mada mi je prva zamisao bila da restauriram oldtimer, što je zbog nedostataka delova veći problem.
UCS@
Najviše tipujem miš sivu a donji segment , gdje se lomi linija prema pragovima , branike i ispod branika mat crnu ili antracit a u istu nijansu bi išao i srce ovih pepper pot feluga a rajfove bi polirao.
To bi mi najviše odgovaralo i zbog enterijera koji je sivi sa karo uzorcina na sicevima i vratima.
Sad zbog feluga se lomim , jer su ovo orginal RS accessoar iz tog doba za taj auto (7x13 ET7) i zbog toga bi mi ih bilo žao mjenjati , ali imaju izuzetno šuntavu dimenziju guma (205/60-13) koju je teško naći , pa nešto razmišljam o custom širenim čeličnim felugama u 15 ili 16 coli , ali otom potom...
@MAX,
Cim si spomenuo tu pricu setio sam se price iz Petrolious-a, otac i sin prave njegov prvi motor. Odlicna prica, obavezno pogedaj, ne traje vise od 8 minuta:
http://petrolicious.com/this-is-where-l-a-s-whiz-kid-bike-builder-lives
@Djordje,
Da, mogu da zamislim tu kombinaciju, moja Vespa je upravo u tim bojama. Danas sam isao kod majstora da mi pokaze ugledni primer na jednoj novoj Vespi GTS od musterije.
Mat siva,a felne ce biti palstificirane u crno sa kontrastom u vidu ipoliranog obruca. Bice igra hroma i matirane boje koja upija svetlo.
Uvek mozes ove felne da sacuvas za zimski set guma a nove da budu "obuca" za lepo vreme.