BMW još jednu godinu rekordno

2016. je bila još jedna rekordna godina za BMW, kada je prodaja u pitanju i to, ni manje više, nego šesti put zaredom.
BMW Motorrad je tokom prošle godine prodao 145.032 dvotočkaša, što predstavlja rast od 5,9% u poređenju s 2015.
Upravo ovi rezultati daju BMW-u razlog da bude optimističan po pitanju ostvarenja cilja od 200.000 prodatih jedinica do 2020. godine. Očekivanja su i te kako realna, jer je od 2010. bavarska kompanija uvećala prodaju za gotovo 50% (98.047).
Najsnažnija tržišta su u Evropi, a to su: Francuska (13.350 jedinica, +6,4%), Italija (12.300, +10,3%), Španija (9.520, 19,4%), Velika Britanija (8.782, +7,1%) i Nemačka (24.894, +4,5%).
Nemačka je najveće BMW-ovo tržište i u mnogome je pomogla rastu od 7,5%, ostvarenom na Starom kontinentu. Azija je takođe dosta doprinela rezultatima, a tu se izdvajaju: Kina (4.580, +52,7%), Tajland (1.819, +42,1%) i Japan (+6,7%).
Međutim, kompanija se ne može pohvaliti uspesima na drugoj strani Atlantika, u SAD. Tokom prošle godine, u SAD je prodato 13.730 jedinica, što je pad od 16% u poređenju s 2015. (16.330)
Što se samih modela tiče, R1200GS linija je i dalje najprodavanija. R serija u ukupnoj prodaji učestvuje sa 77.787 jedinica, što je 53,6% od ukupnog broja: R1200GS (25.336), R1200GS Adventure (21.391) i R1200RT (9.648)
Snažna je i S serija (23.686, 16,3% od ukupnog broja), a S1000RR i S1000XR su četvrti, odnosno peti po broju prodatih primeraka.
Kako bi dodatno pojačali rast prodaji, u BMW-u planiraju ofanzivu na američkom tržištu i pojačano prisustvo u Aziji.
Izvor: Moto-berza.com
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW Motorrad