home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Suzuki trenutno radi na tehnologiji koja će omogućiti vozačima da dobiju vitalne informacije u vezi sa njihovim motociklom ili putovanjem preko HUD sistema.

Pošto su ovi sistemi veliki potencijal za budućnost motociklizma, više velikih proizvođača trenutno radi na njihovom usavršavanju.

Za većinu vozača zvuči gotovo neverovatno da važne informacije dobijaju tokom vožnje i to preko same kacige. To su informacije kao što su brzina, navigacija i čak primanje telefonskih poziva, a njihova (da tako kažemo) obrada preko kacige je dosta bezbednija, jer vozač ne mora da sklanja pogled s puta.

Suzuki planira da uradi sve gore navedeno i još više. Naime, retrovizore na motociklu će zameniti kamere, koji će primati sliku preko kamere postavljene na zadnjem delu kacige, čime je preticanje i prestrojavanje biti još bezbednije.

Sad, postoji mogućnost da toliko informacija bude previše za vozača, posebno kada treba da se koncentriše pri vožnji velikim brzinama na autoputu. Suzuki će na kameru postaviti mehanizam koji će stabilizovati sliku koja se šalje, istovremeno povećavajući vidno polje.

Međutim, postoji rizik da sistem ne bude široko prihvaćen, ali i mnogi drugi faktori koji bi na kacigu uticali. Savršen primer bi bio Skully, koji je pompezno najavio model s HUD sistemom, ali je kompanija kasnje zatvorena zbog problema unutrašnje prirode.

Postoji mnogo toga na čemu treba raditi kada su HUD sistemi u pitanju. Čak i BMW i KTM koji su znatno ranije počeli da rade na njima, nisu odmakli dalje od faze prototipa. Iz onoga što možemo videti, budućnost motociklizma zahteva napredak visokih tehnologija, a HUD sistem deluje kao veliki korak napred.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 876



Komentari

Ovo ce biti odlicna stvar ali ne vidim sad neke ogromne probleme oko uvodjenja ove tehnologije. Ok, morace da postoji veza izmedju HUDa i motora, morace da imaju zajednicki jezik. Postojace i pitanje baterija u samoj kacigi i sl. Ali ako ova tehnologija vec uveliko postoji od kraja 70ih u vojsci (mislim da su slicne kacige dobili i nasi piloti kod nabavke 29ki krajem 80ih, sistem se zvao Smelj i sluzio je da pmoguci prednost kod bliskovazdusne borbe i omogucavao je pilotima da okretom glave umanje zavisnost od manevrisanja aviona kod zaklucavanja mete), ne vidim neke vece prepreke uvodjenja u praksu.
Najveca je prednost kod posmatranja obrtaja motora i eventualno uputstva navigacije.

Autor Uros Cuore Sportivo 24 Apr 2017, 10:35