Kawasaki Ninja H2 dobio više snage

Kawasaki Ninja H2 je i dalje jedini serijski motocikl koji ima kompresor, uz koji stiže do 200 KS. Nije nikakva tajna da ova „hiljadarka“ može do daleko veće snage (326 KS sa ram air efektom), ali tada gubi legalnost za upotrebu na ulici. Ipak, Kawasaki ne miruje, obzirom da 200 KS više i nije neka retkost, pa je H2 pojačao za 15%.
Umesto 200 KS, sada ima 231 KS, a ovo pojačavanje zapravo i nije bilo preteran izazov. U osnovi, bilo je dovoljno povećati nadpritisak punjenja cilindara vazduhom, upravo zahvaljujući prisustvu kompresora.

Ovoj Ninji u disanju pomaže mehanički (ne turbo) centrifugalni dvobrzinski kompresor, koji pogon dobija od kolenastog vratila sistemom zupčanika, a vazduh u cilindre potiskuje impeler. Dvobrzinski centrifugalni kompresor ima veliku prednost u odnosu na turbo kompresor (pogonjen izduvnim gasovima) ili mehaničke kompresore koji koriste sistem sa dva vijka ili dva puža, pre svega zbog mnogo niže temperature vazduha koji se doprema do cilindara, pa nije neophodno prisustvo intercoolera. Fabrika navodi da maksimalna snaga nije jedini imperativ H2, nego elastičnost, Euro4 norma, i razumna potrošnja goriva, uprkos upravo izvedenom povećanju snage. Na pojačanom H2 im još novina. Dobio je novu generaciju Bridgestone RS11 pneumatika, kao i potpuno novu generaciju Brembo “Stylema” prednjih kočionih čeljusti. Brembo “Stylema” ima unapređen sistem hlađenja pločica, predvidljivije inicijalno kočenje, i manje zagrevanje kočionog fluida.

Kawasaki Ninja H2 ima i vizuelnih izmena, uključujući novi amblem kompresora odnosno „Superchargera“, novu visoko otpornu boju, ali i TFT instrument tablu sa Bluetooth konekcijom sa mobilnim telefonom. “Rideology” aplikacija omogućava očitavanje brojnih podataka, kao što su stanje goriva i akumulatora, putni računar i servisni interval, na mobilnom tefonu.
Kawasaki Ninja H2 u svojoj prvoj evoluciji prikazan je na Bonneville Speed Week.
Izvor: Dmotion.rs
Foto: Kawasaki