home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Kawasaki ZX-10R

Kako prenosi Moto-berza, Kawasaki Ninja ZX-10R je dobio osveženje za 2021. godinu, a Japanci su se potrudili da svoju pobedničku mašinu iz WSBK šampionata održe konkurentnom.

Najočiglednije promene su na karoseriji, na kojoj sada imamo integrisani dizajn zakrilca i novo „lice”.

Kako se navodi na evropskom sajtu kompanije, snaga sada iznosi okruglo 200 KS (149,3 kW), uz 114,9 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Najznačajnija novina ovde je činjenica da agregat sada ispunjava Euro5 emisione standarde.

Što se promena na rednom četvorocilindarskom agregatu tiče, tu je novi hladnjak ulja, novi ventili, izduvni sistem i novi odnos stepena prenosa.

Prva, druga i treća brzina su sada kraće, radi boljeg ubrzanja, dok su odnosi na četvrtoj, petoj i šestoj ostali isti.

Možda ne atraktivnija, ali svakako novina vredna pomena je na hladnjaku ulja. Naime, on sada koristi dizajn direktno inspirisan rešenjem primenjenim na takmičarskoj mašini. Rezultat je bolje hlađenje, što primetno utiče na performanse bez obzira na broj obrtaja.

Što se elektronike tiče, tu su tri integrisana režima rada (Sport, Road i Rain), uz četiri manuelna. Elektronski tempomat je novina na izdanju za 2021, dok kontrola proklizavanja koju pokreće inercijalna merna jedinica (IMU) ima pet stepena.

Nova TFT instrument tabla je zamenila dosadađnju, koja je pomalo kvarila celokupnu pojavu na prethodnim izdanjima. Među opcijama je mogućnost povezivanja preko pametnog telefona.

Tu su još i kontrola paljenja, ABS, kontrola kočenja motorom, dok je ram prilično nepromenjen. Zadnja viljuška je duža, što znači i duže međuosovinsko rastojanje i promene u ravnoteži između prednjeg i zadnje dela.

Showa prednje BFF viljuške su zadužene za ogibljenje napred, dok je pozadi Showa BFRC jedinica.

Uz to, tu je pregršt suptilnih ergonomskih promena, uključujući veću visinu vetrobranskog stakla, redizajnirane ručice i poziciju sedišta. Ipak, najočiglednije su promene na karoseriji, koje kako navode iz kompanije, imaju poboljšanu aerodinamičku efikasnost. Novi integrisani dizajn zakrilca proizvodni priličan aeordinamički potisak na prednjem točku, mada nikakve konkrente brojke nisu navedene.

Što se osvetljenja tiče, ono je kompetno LED.

Stigao je i osveženi Ninja ZX-10R, u svega 500 primeraka

Kao što smo već preneli, Kawasaki je otkrio osveženi ZX-10R za 2021, a gde je on, tu je i ZX-10RR model.

Kawasaki Ninja ZX-10RR

Ninja ZX-10RR u izdanju za narednu godinu dolazi sa suptilnim promenama i ekskluzivnošću, jer će biti napravljeno svega 500 primeraka.

Poput ZX-10R i novi „RR” model ima nepromenjene brojke kada su snaga (201 KS ili 150 kW) i obrtni moment (115,7 Nm) u pitanju.

Možda nedostatak povećanja snage od rednog četvorocilindarskog agregata zapremine 998 kubika izgleda obeshrabrujuće, treba imati na umu da on sada ispunjava Euro5 standard.

Kao što se to moglo očekivati, ZX-10RR donosi iste suptilne aerodinamičke novine i promene na šasiji poput „R” mašine, a najprimetniji su redizajnirani oklop integrisano zakrilce i agresivno „lice”.

Japanska kompanija se u radu fokusirala na nekoliko ključnih aspekata, kako bi trkački superbajk diferencirala od „R” modela, ali i kako bi ispunila potrebe Kawasaki trima u WSBK šampionatu.

Pre svega, Kawasaki je eliminisao upotrebu usisnih levka u vazdušnoj kutiji. Tu je i novo bregasto vratilo, zajedno sa novim oprugama usisnog i izduvnog ventila, Pankl titanijumskim klipnjačama i novim klipovima (koji koriste jedan prsten manje od osnovnog modela). Sve to za posledicu ima povećanje maksimalnog broja obrtaja za dodatnih 500 o/min i 1 KS više u uličnoj verziji.

Paket kompletiraju set kovanih aluminijumskih Marchesini felni i Pirelli Diablo Supercorsa SP pneumatici.

ZX-10RR je dostupan jedini u „limeta zelenoj” boji. Ako ste zainteresovani, požurite, jer će se svih 500 primeraka brzo rasprodati.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 1167



Komentari