home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Prevoz

Pre ili kasnije javiće se potreba da drugim vozilom transportujete svoj dvotočkaš. Bilo zbog kvara na putu ili u slučaju kupovine (novog) polovnog dvotočkaša koji još uvek nije registrovan.

Postoji više načina da transportujete motocikl. Obično se o transportu ne razmišlja jer se utovar i istovar podrazumeva, ali fiksirati dvotočkaša kao teret zahteva nešto predznanja i malo veštine. Način transporta zavisi od veličine i tipa dvotočkaša. Manji skuteri i mopedi, obično mogu da stanu u veći karavan ili MPV. Za sve ostalo, potrebna je prikolica ili kombi. To su dve najpraktičnije i najčešće metode. Postoje i namenske prikolice za prevoz motocikla. Lagane su i niske, pa samim tim odlične za ovaj posao. U nedostatku iste možete koristiti i običnu prikolicu ukoliko je dovoljna velika.

Cilj transporta jeste da dvotočkaš prevezemo na bezbedan i praktičan način, bez oštećenja imovine ili povrede. Zbog toga, moramo da budemo pažljivi. Dvotočkaš se ne šlepa drugim vozilom. Takođe, dvotočkaš se ne prevozi položen na bok jer se tako može oštetiti i doći do prosipanja tečnosti i benzina.

Utovar / istovar

Za utovar i istovar motocikla postoje namenske rampe za navoz. Ukoliko ne posedujete takvu rampu, budite izuzetno oprezni sa improvizacijama poput dasaka i slično, pogotovo zimi i po kiši. Daska lako može da pukne pod težinom motocikla ili da sklizne sa vozila.

Za navoz najbolje je imati dve osobe gde jedna osoba navodi motocikl, a druga gura. Ukoliko se radi o teškom i velikom dvotočkašu, možete koristiti snagu motora i kočnicu. Vodite računa da se prilikom navoza ne okliznete. Šta god radili, nikako nemojte sesti i voziti motocikl preko navoza. Verujemo da nećete, ali valja napomenuti. Za istovar, postupak je isti. Dvotočkaš lagano spuštajte uz pritisak i kontrolu prednje kočnice.

O-ruk metoda

Kada nije moguće pribaviti navoz, može i na o-ruk. Odnosno, troje jakih koji su voljni da pomognu. Motocikl primaknite što bliže vozilu. Napred, dvoje dižu prvo prednji točak tako što hvataju viljušku motocikla za donji deo, odnosno za dno čizme ispod osovine točka. Treći pridržava motocikl da se ne preturi. Isto tako, hvatom za zadnju viljušku podignuti i zadnji točak. Dobra ideja je da se pri utovaru, demontira prtljag u vidu kofera ili torbi kako bi se olakšao posao. Motocikl je zapravo nežna sprava i jako je bitno da se ne podiže hvatajući se za nosače prtljaga, auspuh ili plastične oplate.

Vezivanje dvotočkaša

Za vezivanje, potrebni su vam španeri, trake za vezivanje i krpe. Elastična užad nisu pogodna za ovaj posao. Španeri su izuzetno praktični i sigurni, pa je savet da ako ih nemate kupite španere u nekoj od prodavnica za ovu priliku. Značajno ćete olakšati sebi posao i biti bezbrižni tokom transporta.

Motocikl ili skuter osloniti na bočni oslonac ili centralni štender. Vezivanje vršimo u četiri tačke, pa je za ovaj posao potrebno četiri španera. Dva napred, dva pozadi. Tačke vezivanja u odnosu na motocikl treba da budu pod uglom od 45 stepeni. Za vezivanje prednjeg dela, kao tačku vezivanja iskoristite trougao viljuške ili upravljač.  Za vezivanje zadnjeg dela, najbolje je iskoristiti deo rama ili rukohvate. Prilikom zatezanja španera, moramo računati i na hod vešanja motocikla pa je potrebno, ali ne previše, kompresovati deo hoda vešanja zatezanjem španera.

Kada ste vezali sve četiri strane, ponovo dotegnite svaki od četiri španera. Prednji točak blokirajte tako što ćete polugu prednje kočnice pritisnuti i vezati plastičnom vezicom. Kao tačke vezivanja, ne koristite delove poput retrovizora, poluge komandi, auspuh i slično. Imajte na umu da prilikom vezivanja možete da oštetite farbu i ostale nežne površine pa je dobro da između trake španera i površine postavite krpu. Pre kretanja još jednom proverite da li je motocikl fiksiran. Ako ste kupili polovan motocikl, ne zaboravite da ponesete ključeve i propratna dokumenta od istog.

Može li neko uslužno da obavi transport?

Ukoliko niste sigurni ili ne znate kako da uradite transport, možete unajmiti treće lice da to uradi za vas. U ovom slučaju, pre transporta, dokumentujte slikama stanje motocikla zajedno sa prevoznikom kako bi imali dokaz u slučaju oštećenja prilikom transporta. Bez dokaza u vidu slika, svako oštećenje nastalo prilikom transporta biće samo vaša odgovornost.

Izvor: Polovniautomobili.com

Foto: Shutterstock.com



čitanja : 237



Komentari